Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn hotellijstje Manila

Gestart door O.B.Bommel, dinsdag 14 februari 2023, 05:44:02

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: disnoke op dinsdag 13 februari 2024, 13:19:08Heb het geluk dat ik een hoge status heb bij accor hotels, daarom boek ik steeds sofitel in pasay, misschien wat prijzig maar krijg steeds een suite, gratis ontbijtbuffet voor twee, gratis toegang tot lounge en gratis later uitchecken.
....

Zou ik ook doen als je vaste klant bent. In november zat ik daar in de buurt ik had een condo  in Shore 1 c2 near MOA. Net zoiets als one tree palm village en op 10 minuten lopen van MOA. Wilde het eens proberen maar persoonlijk heb ik niets aan de MOA, leuk voor de vrouwen wellicht, daarom weer terug naar de terminal 3 nu dus 101. Het Sofitel is in Pasay maar toch iets verder weg. Accor hotels zijn altijd prima. Heb wel eens een paar keer Novotel en IBIS gehad (ook een keer een Sofitel de keten is groot) maar onvoldoende om een leuke status op te bouwen. Het is net als bij die airline clubs, je moet je status onderhouden anders vervallen de punten. Ik denk dat Sofitel qua luxe beter is dan Belmont zeker met een upgrade dan maken die paar extra peso's ook niet zoveel uit. Belmont heeft gewoon HET lokatievoordeel. Kreeg net een advertentie mail van Belmont en de prijzen waren toch nauwelijks afwijkend van Sofitel.

Die klantenbindingspunten werken meestal wel, daarom zit ik nu bijna altijd bij Bookings.com. Ze monitoren je zoek- en bookingsgedrag en passen de mailing slim aan. In het begin wilde ik de hotels wat tegemoet komen (eigenlijk onzin want de receptioniste en ander personeel hebben er geen voordeel van) omdat ik wist dat ze 15% of zo moeten aftikken als commissie maar dat had bookings volgens mij snel in de gaten (dat ze gebruikt worden) en gingen nog wat verder in de kortingen. Wat me ook opvalt is dat als je gaat zoeken en niet boekt een tijdje later hetzelfde hotel ineens goedkoper wordt aangeboden. Dus een beetje het omgekeerde wat ze wel eens zeggen bij vliegtickets.

Het werkt niet altijd die klantenbinding. bij Fletcher in Nederland is het peanuts wat ze bieden.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Citaat van: disnoke op dinsdag 13 februari 2024, 13:19:08Heb het geluk dat ik een hoge status heb bij accor hotels, daarom boek ik steeds sofitel in pasay, misschien wat prijzig

Deel van de Accor groep en vergelijkbaar met Novotel Suites.
Enkele jaren de prijzen vergeleken tussen Parijs, Manila en Bangkok voor diverse datums.
En de duurste veruit was... Manila. In Parijs was (en is) het goedkoper inclusief ontbijt voor twee dan in Manila enkel voor de kamer. 20% extra voor een land met een lage loonkost.  :negatief:
Bangkok en Parijs wisselen volgens datum voor de beste prijs. Ik denk niet dat het personeel goedkoper is in Parijs.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

disnoke

Citaat van: opinie op woensdag 14 februari 2024, 11:57:12
Citaat van: disnoke op dinsdag 13 februari 2024, 13:19:08Heb het geluk dat ik een hoge status heb bij accor hotels, daarom boek ik steeds sofitel in pasay, misschien wat prijzig

Deel van de Accor groep en vergelijkbaar met Novotel Suites.
Enkele jaren de prijzen vergeleken tussen Parijs, Manila en Bangkok voor diverse datums.
En de duurste veruit was... Manila. In Parijs was (en is) het goedkoper inclusief ontbijt voor twee dan in Manila enkel voor de kamer. 20% extra voor een land met een lage loonkost.  :negatief:
Bangkok en Parijs wisselen volgens datum voor de beste prijs. Ik denk niet dat het personeel goedkoper is in Parijs.


Voor 100 euro heb ik moeite in Parijs om een hotel te vinden.  Dan zul je een ibis vinden.  Bangkok heb je gelijk dat is goedkoper .

Natuurlijk kan ik ook punten gebruiken om te betalen. Professioneel verblijf ik regelmatig in hotels maar ik krijg wel de punten hiervan

O.B.Bommel

Citaat van: opinie op woensdag 14 februari 2024, 11:57:12...
Bangkok en Parijs wisselen volgens datum voor de beste prijs. Ik denk niet dat het personeel goedkoper is in Parijs.
Personeelskosten zijn maar een onderdeel van het kostenplaatje. Veel of weinig personeel, efficientie, onderhoud, kwaliteit en nog veel meer.

Nou heb ik aardig wat economie op school gehad dus durf ik hierover wel enige discussie aan (als het teveel  :offtopic: loopt een los onderwerp).

Economie is geen exacte wetenschap dus is er vaak geen sprake van gelijk hebben of krijgen. Een van de elementen is dat de mens in zijn handelen de economische werkelijkheid beinvloed.

In mijn Europeese boekjes stond weinig over verschillen in gedrag tussen landen en hun inwoners.

Het viel mij vroeger al op dat je met logische berekeningen in de Filipijnen al snel op je bek gaat, een Filipino reageert soms heel tegennatuurlijk tegen de economische wetten in. In westerse ogen dan.

Terug naar het hotel: ik denk dat men de prijsstelling andersom vaststelt. Geen kostenberekening en prijsstelling in de lijn van de concurrentie. We kijken naar het buitenland of we verzinnen zelf iets.

Wij hebben wat minder met status wij kijken naar prijs/kwaliteit, een RIJKE Filipino kijkt niet naar de prijs, de uitstraling is belangrijk. En de Jappen maken het plaatje compleet.

En er zijn nog altijd meer Rijke Filipino's dan rijke Nederlanders/Belgen en die hebben dan ook VEEL meer.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Belmont hotel Manila (wat je ziet op google en wat je uiteindelijk betaald) 1juli-2juli (1 nacht)

Op google:                          Wat je betaald na taksen:

-Trivago:3.778 pesos                  4.324 pesos
-Agoda: 4141                          4.141 pesos
-Booking.com:5.700                    4.302 pesos
-Tripadvisor:4.114     (bij trip.com) 4.138 pesos
-Belmont hotel: 4.922 hier kan je enkel  in US $ betalen

Een hotelkamer boeken blijft dus een kat-en-muis-spel.

Dan moet je nog opletten op zaken zoals gratis annuleren,ontbijt,direct of later betalen etc.

Pinkpanther

70 euro per nacht is nogal wat......er is voor 40 euro ook genoeg te vinden, Agoda of Trivago
Het valt mij wel op dat hotelprijzen in Manila flink zijn gestegen, maar de kwaliteit en service niet   :benweg:  :benweg:
Als het bed en douche goed zijn vind ik het wel ok.
Zit nu ik Bali goed hotel  26 euro  ....en 29 met goed buffet

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Kalbo

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag 17 februari 2024, 05:47:33Zit nu ik Bali goed hotel  26 euro  ....en 29 met goed buffet

Mvg

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Wat is de naam van dat hotel, en waar heb je dit geboekt?

Pinocchio

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag 17 februari 2024, 05:47:3370 euro per nacht is nogal wat......er is voor 40 euro ook genoeg te vinden, Agoda of Trivago

Achievers airport hotel Manila inclusief h/t luchthavenvervoer en ontbijt voor 25,41 Euro (1-2 juli) bij agoda.

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag 17 februari 2024, 05:47:33Zit nu ik Bali goed hotel  26 euro  ....en 29 met goed buffet

Dat kan ook in Bangkok.
The cottage Suvarnabhumi:(1-2 juli) inclusief luchthavenvervoer heen en terug + zeer goed ontbijtbuffet: 27.05 Euro(agoda) zonder luchthavenvervoer en zonder ontbijt: 19 Euro

Pinocchio

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag 17 februari 2024, 05:47:3370 euro per nacht is nogal wat

Ik Ken geen enkel hotel in de wereld waar je zo maar op 100 meter van het luchthavengebouw het hotel binnenstapt dat goedkoper is.

Pinkpanther

Op Agoda geboekt  G4 Hotel is de naam, in Legian.
Prijzen varieren nogal  deze week 24-25-26 euro maar 2 weken geleden
was het 71 en 49 euro ....toen waren er veel touristen uit Jakarta.

Volgende week naar Bangkok, daar 1 nacht geboekt Dynasty Inn € 35,-
zonder ontbijt, dan Hua Hinn  daar ben je ca. 20 euro kwijt.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: