Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn hotellijstje Manila

Gestart door O.B.Bommel, dinsdag 14 februari 2023, 05:44:02

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Nu het hier pijpestelen regent mijn ervaringslijstje van Manila Hotels. Velen zijn al lang geleden dus niet meer actueel.

Makati

1. Robelle House. Mijn hotel de eerste jaren. Goedkoop in Makati maar toen er wat onbetaalde gasten meeprofiteerden (lees ongedierte) iets anders gezocht. Wel goedkoop.

2. Sunnette Tower. Was niet zoveel daarom was 1x genoeg.

3. Great Eastern. Werd toen pas gebouwd dus veel promotie. Prima hotel maar door gebrek aan onderhoud steeds minder.

4. Citadel Inn. Matig ook voor een keer.

5. City Garden. Mijn favoriete hotel in Makati. Eigenlijk altijd goed en als vaste klant kreeg ik regelmatig een upgrade. Blijft mijn favoriet maar soms zijn de prijzen onverklaarbaar hoog en zoek ik ergens anders. Inmiddels zit aan de overkant Grand City garden maar ben ik nog nooit geweest, prijzen zijn daar aan de hoge kant. En heerlijk no nonsense eten in North Park aan metalen tafels.

6. Red planet Makati. Was een keer zo'n uitwijk. Goedkoop en verder ok maar verwacht geen luxe.

7. Travellers Inn ook OK voor een keer.

Malate/Emita

8, Bay View. Een paar keer gedaan uit kostenoverwegingen toen Makati even aan de prijs was. Goed hotel met klein zwembad op het dak.

9. City Garden Suites. Per ongeluk eens geboekt toen ik dacht de andere City Garden te hebben geboekt. Viel tegen.

10. Eurotel Pedro Gil. Een hoerenhotel met geplastificeerde matrassen. Leuke anekdote, dat hotel niet zelf geboekt maar mijn zeer decent neef omdat ik eerst bij hem zou logeren maar dat kon toen even niet. Bij de check in kwam ik alleen maar was geen probleem, 2 ontbijten inbegrepen. De neef voelde zich opgelaten, ik lachte me een breuk.

11. Rothman Hotel. Goed hotel maar geen blijvertje.

12. manila Lotus. Heel goed maar prijzig.

Paranaque

13. Red planet Asean Paranaque. No nonsense, de Red Planets lijken allemaal op elkaar, is een keten.

Pasay

14. Go hotel. Airport Avenue. Dichtbij luchthaven maar basic. Vergelijkbaar met Red planet. Slechte Wifi.

15. Belmont Hotel. Echt een tophotel maar kost ook wat. Ik blijf altijd kijken naar aanbiedingen, dan is het een optie.

16. One/Two Palm Tree Village studio appartementen. Verwaarloosd maar goede faciliteiten en overal dichtbij.

Vermoedelijk blijf ik bij Pasay hangen nu want mijn neef woont in Pasay en met het huidige verkeer maak je liefst geen afstanden.

Nou zijn er toch maar 16 in je beleving zijn het er vaak toch meer. Het zonnetje komt er weer door dus kan ik weer naar de winkel..... heb ik me toch weer wat beziggehouden.





Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Van dit lijstje logeerde ik enkel in Red Planet Aseana, kraaknet, ruime badkamer maar te kleine kamer waar je nergens een valies kunt openen. Wel handig de Jollibee en convenience store naast de deur.
De voorbije jaren logeerde ik tussen 2 vluchten in in Shogun hotel, dat heet nu Urban Travellers hotel (Pasay).
Eerst was er een luchthaven shuttle in de kamerprijs inbegrepen, daarna was het 300 pesos o/w en tenslotte 600 pesos o/w en dan nog enkel als je de shuttle bestelt bij de boeking van je kamer.
31 Euro voor de kamer + 20 Euro voor de shuttle heen en weer, dan kan je beter logeren in 4* hotel Belmont. Geen gedoe met taxis of bellen en wachten op de shuttle. Gewoon tevoet van terminal 3 naar het hotel en 10 minuten nadat je de valies hebt opgepikt ben je op je kamer. mits wat zoekwerk betaal je 51 Euro/kamer ontbijtbuffet inbegrepen. Voldoende reden om een luchtvaartmaatschappij te kiezen die naar terminal 3 vliegt.
Ter vergelijking tussen 2 vluchten in in Bangkok logeer ik in The Cottage, hotel met eenvoudige kamers met airco, koelkast, waterkoker, goed wifi signaal en om de hoek van een grote mall Robinson lifestyle. Open air Paseo mall is 200 meter verder en voor de nostalgische Belgen die de Makro missen (bankroet), er is er een aan de overkant van de straat (Lat Krabang)
Voor een overnachting met uitstekend ontbijtbuffet en luchthavenshuttle (heen en terug)betaal ik mits wat zoekwerk tussen 21 en 25 Euro per nacht.

maastricht

Belmont hotel paar maanden geleden, uitstekend hotel, mooie buurt ook. Vlakbij domestic vliegveld.

nils

Bij een overnachting voor een vlucht de volgende dag in terminal 3, zoek ik altijd iets in new port city.
Geen gedoe met taxis en via de runway manila ben je zo bij de checkin balie.

De condos in 81 new port en one tree palm villas zijn ons prima bevallen.
Als je met een gezinnetje bent, is dit goedkoper dan een family room in een hotel.

Komende vlucht arriveren we ook in terminal 3 en staat Belmont hotel op ons lijstje.
Mooi om te horen dat deze goed in de smaak valt.

Pinocchio

Mijn verblijf in Belmont hotel viel best mee.
Het gemak om na aankomst te voet naar je hotel te wandelen is onbetaalbaar.
Via de runway wandel je van de vierde verdieping in terminal 3 naar het hotel zo'n 500 m met verschillende moving walkways, veilig met verschillende security guards, met de lift naar beneden en de hotelingang is hooguit 150 m van de uitgang van de runway.
Bagage gaat door een scanner aan de ingang van het hotel.
Security is vriendelijk en niet opdringerig. Zonder kamer(sleutel)kaart kom je niet verder dan de lobby, dat is dus ook veilig.
De kamer is vrij klein maar er is een eenvoudig bedienbare kluis, een waterkoker met zakjes koffie en thee, en de (centrale)aircondition is niet lawaaierig.
Het ontbijt buffet stelt niet zo veel voor, is vooral gericht op Filippinos, maar de koffie is goed, je kan een eitje bestellen, er zijn verschillende soorten brood met jam en boter en er lagen een paar blokjes papaya op een bord.
In vergelijking met de hotels in Manila waar ik in het verleden ooit heb gelogeerd is dit wel het drukste van allemaal. Maar alles is goed georganizeerd en verloopt vlot.
In de toekomst zal ik wellicht hier logeren als ik via terminal 3 vlieg, de gratis shuttle voor andere terminals is spijtig genoeg afgeschaft.

nils

Golden Phoenix Hotel in de buurt van Mall of Asia is ook een aanrader.
Het is een kwartiertje met de taxi via NAIA express way.
De kamers zijn groter dan de hotels in New Port city, wat wel fijn is als je met 4 personen op een kamer slaapt.

Daarnaast heb ik in Manila voor het eerst grab taxi gebruikt. Dit is wel een verademing.
Geen gezeur meer over het aanzetten van de meter.

Pinocchio

Citaat van: Pinocchio op zondag  7 mei 2023, 02:36:57dan kan je beter logeren in 4* hotel Belmont. Geen gedoe met taxis of bellen en wachten op de shuttle. Gewoon tevoet van terminal 3 naar het hotel en 10 minuten nadat je de valies hebt opgepikt ben je op je kamer. mits wat zoekwerk betaal je 51 Euro/kamer ontbijtbuffet inbegrepen. Voldoende reden om een luchtvaartmaatschappij te kiezen die naar terminal 3 vliegt.

51 Euro dat was in augustus 2023.
Momenteel betaal je minimum 70 Euro zonder ontbijt en 90 Euro met ontbijt.
Uiteraard blijft Belmont hotel een prima keuze voor het gemak om te voet naar je hotel te wandelen maar van 51 Euro naar 90 Euro (ontbijt inbegrepen) is wel een heel groot verschil.

In December 2023 kwam ik aan in NAIA 1 en Belmont was geen optie (luchthavenvervoer h/t +30 Euro) dus koos ik voor Achievers hotel.
Momenteel betaal je voor de goedkoopste kamer 28 Euro, vervoer van en naar de luchthaven inbegrepen (4 terminals) + ontbijt.
Nieuw hotel rechtover terminal 4 (domestic) het luchthavenvervoer verloopt goed ,wel bellen als je aankomt dan krijg je instruktie waar je wordt opgepikt) De kamer is OK, AC, koelkast, nette badkamer en er is een restaurant ter plaatse. Het ontbijt stelt niet veel voor, koffie, een paar toastjes en een eitje maar goed het is inbegrepen.
Beslist een aanrader zeker als je niet aankomt in terminal 3.

Kalbo

Belmont Hotel is ons ook ontstellend goed bevallen. Inderdaad even van de terminal door de "Walkway" oversteken en je zit in het hotel. Geen wachtende rijen voor een taxi. Wat wij in December hebben betaald voor 1 kamer weet ik niet meer (ik geloof iets van 5.000 peso) Bij aankomst ben ik meestal te moe en te geirriteerd om mij druk te maken om een paar Euro meer of minder. Gemak en snelheid is dan troef.

O.B.Bommel

Mijn ervaring met het ontbijt in Belmont is toch wat anders. Ik vond het top (keuze is voor europeanen wellicht minder spdan voor de aziaten) maar nu met mijn kleinere maag heb ik er niks meer aan dus nu nog alleen Belmont als het een aanbieding is. Momenteel heb ik nu het meeste aan One or two palm villa's, 101 Newport condominium. Die laatste is een nieuwe voor mij. Ze liggen allemaal naast elkaar. De runway uitkomend heb je eerst Belmont, dan (na de kerk) one tree village, dan two tree village en dan 101. Scheelt qua afstand bijna niks.

Al die condo's zijn privé bezit en worden verhuurd. Ik boek altijd via Bookings.com, met level 3 betaal ik nooit meer dan 2200 P. Je weet nooit welke condo je krijgt. Ze zijn qua indeling identiek maar de staat van onderhoud varieert enorm. Zwembad is erbij maar op maandag dicht.

Inchecken is soms wel even een dingetje, de guard heeft je wel op de lijst staan maar vaak niet welke toren (a b c of d). Dus stuur ik nu een paar dagen voor aankomst een berichtje naar de caretaker.

Bij 101 (is een fractie luxer) liep dat ook even stroef want de ingangen zijn verschillend. Maar kwam ook goed.

Bij alle condo's kan je dichtbij aan alles komen wat je nodig hebt, water en snacks en restaurants in overvloed.

Ik wordt altijd gebracht en gehaald door mijn PH neef die vindt het allemaal leuk om te doen. Woont in Villamor ik zei hem je hoeft het niet te doen want lopend ben ik sneller maar ach heb je wat te buurten.

Volgende week weer 101.... Time to go back...
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bulldozer

In Pasay:

Tryp by Wyndham Mall of Asia.

Kwartiertje met de taxi van het vliegveld en op loopafstand van MoA en 2 convenient stores.

Ruime kamers, goede badkamer met voldoende water druk en warm water, snel internet. Goede airco zonder al te veel lawaai. Gratis parkeren. Rooftop bar en zwembadje.

We moesten alleen een tijdje wachten voor dat er plaats was met het ontbijt 45 minuten, wachten kon wel in de kamer en met uitchecken duurde het ook een half uur voordat de kamer gecontroleerd was en we mochten gaan.