Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn hotellijstje Manila

Gestart door O.B.Bommel, dinsdag 14 februari 2023, 05:44:02

Vorige topic - Volgende topic

tjenn

Echt interessant allemaal vlieg regelmatig via T3 maar wist daar helemaal niets van zoals The Wings of die brug naar Belmond hotel en anderen. Thx voor de info guys.

O.B.Bommel

Citaat van: tjenn op woensdag 13 november 2024, 15:22:32Echt interessant allemaal vlieg regelmatig via T3 maar wist daar helemaal niets van zoals The Wings of die brug naar Belmond hotel en anderen. Thx voor de info guys.
Ik kom tegenwoordig alleen nog maar in Pasay. Vroeger voornamelijk in Makati maar ik hoef er niet meer te zijn, ik ken het wel en is nu ook aardig verpauperd. En het duurt nogal om te bereiken met het verkeer.

Vlak bij de MOA hebben ze ook van die condo's zijn ook goed maar ik heb op mijn eentje niks te zoeken in de MOA dus was dat een eenmalige sessie. 2 gebouwen achter de Palm Tree Villas zit er ook nog een, die heet 101 appartements, ook prima maar geen balkon dus ook niet roken.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Verschillende luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om te vliegen op verschillende luchthavens.
Bijvoorbeeld heenreis op Cebu en terugreis vanaf Manila.
Soms is een dergelijke vlucht goedkoper dan een retourtje Manila.
Zelf heb ik dat al enkele keren gedaan en dat bevalt me best. Cebu is minder stresseerend dan Manila en hotels zijn  er iets goedkoper.
Eloisa hotel in Lapu Lapu is een goed hotel met goed ontbijtbuffet en luchthavenvervoer heen en terug inbegrepen. Er is een goede coffieshop en een klein zwembad. In de omgeving is er een Robinson, een SM en een outlet center met extra eetgelegenheden.

https://eloisaroyalsuites.com/

Ingy

Citaat van: Pinocchio op woensdag 13 november 2024, 11:54:14
Citaat van: O.B.Bommel op woensdag 13 november 2024, 11:00:49Uitchecktijd is 12.00 dus bij een avondvlucht is Wings een oplossing.

The Wings zou een oplossing zijn moesten de uren om er te verblijven aansluiten op een hotelverblijf, en dat is niet het geval.
De uren zijn:
Middernacht tot 7:30
08:00 tot 15:30
16:00 tot 23:30

Het is trouwens een behoorlijke zoektocht om dat uurschema te vinden.

Inderdaad soms een zoektocht.

De standaard boekingstijd in "The Wings" is 7,5 uur, maar je kunt altijd een paar uren ervoor of erna erbij boeken naargelang je aankomt of vertrekt in T3.
Natuurlijk naargelang er capsules, kamers vrij zijn.

Pinocchio

Citaat van: Pinocchio op zondag 11 februari 2024, 04:30:42In December 2023 kwam ik aan in NAIA 1 en Belmont was geen optie (luchthavenvervoer h/t +30 Euro) dus koos ik voor Achievers hotel.
Momenteel betaal je voor de goedkoopste kamer 28 Euro, vervoer van en naar de luchthaven inbegrepen (4 terminals) + ontbijt.
Na onze trip naar Thailand kwamen we ook dit keer aan in NAIA 1 en kozen opnieuw voor Achievers hotel.
Luchthaven vervoer en ontbijt is nog steeds inbegrepen en voor 1 nacht is het best te doen.
Dit keer merkte ik dat er in het hotel een onafhankelijke moneychanger zit en die geeft een goede koers.
Terwijl de XE middenkoers 61,81 was kreeg ik 60,70 en dat is heel redelijk.
Dus zeker een aanrader als je niet aankomt in NAIA 3