Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vluchtwijziging Cathay Pacific

Gestart door O.B.Bommel, donderdag 23 februari 2023, 09:03:09

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Van de week kreeg ik bericht dat mijn vlucht Cathay Pacific Manila - Amsterdam gewijzigd is op 28 maart. Vroeger vertrek naar Hongkong omdat de vlucht CX271 2,5 uur eerder vertrekt. Het vreemde is dat de aankomsttijd in Amsterdam ongewijzigd is.

Nou maakt de vluchtwijziging op zich voor mij niet veel uit maar ik was wel benieuwd waarom nu ineens een langere vlucht, men zei geen tussenlanding. Ander toestel?

Meer mensen met die ervaring? Ik hoorde van meer vluchtwijzigingen bij CP maar dat betrof een langere overstaptijd in Hongkong. Dat is bij mij niet.

Just curious, zijn er meer met een vluchtwijziging?
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Vlucht CX 271 is een vlucht Hong Kong - Amsterdam :22:35-06:40(+1)
Voor de vlucht Manila-Hong Kong heb je keuze tussen:
CX918:17:40-20:15
CX930:12:35-15:15
CX906:10:45-13:20

Een vlucht Manila-Amsterdam met Cathay Pacific is altijd met overstap in Hong Kong, tenzij uitgevoerd door een andere luchtvaartmaatschappij (codesharing)

infas

ik heb ook bericht gekregen van Cathay dat mijn terugvlucht gewijzigd is.
We vertrekken 1 dag later uit cebu en de vlucht Hongkong- frankfurt duurt 1 uur langer...

opinie

Westwaarts vliegen is tegen de straalstroom in. Het duurt altijd langer omdat men niet gebruik kan maken van de extra duw. Een veranderende straalstroom ontwijken kan dus een langere reisweg geven. Dat, een politieke reden of trager vliegen om brandstof/uitgeven te sparen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinocchio

Zondag 26 maart gaat het zomeruur in. 02:00 uur wordt dan 3:00 uur.
Wie in de nacht van 25 maart/26 maart naar Europa vliegt komt een uur later aan maar vliegt geen uur langer.

O.B.Bommel

Citaat van: opinie op dinsdag 14 maart 2023, 12:48:29Westwaarts vliegen is tegen de straalstroom in. Het duurt altijd langer omdat men niet gebruik kan maken van de extra duw. Een veranderende straalstroom ontwijken kan dus een langere reisweg geven. Dat, een politieke reden of trager vliegen om brandstof/uitgeven te sparen.
Dat klopt wel maar er is een maar. Alleen Cathay zou dan langzamer vliegen want ik hoor niet van andere wijzigingen. Daarnaast weten ze nu al dat er een andere straalstroom is?

Argument zomertijd had ik niet aan gedacht maar ik vlieg 28 maart dus dat geldt niet. Tenzij ze een foutje in de planning hebben gemaakt en geen rekening daarmee hielden. Laat ik dat als voornaamste reden aannemen en de andere versterken dat. Maar goed zo belangrijk is het ook niet ik was gewoon nieuwsgierig.

Heb wel weer zin om even terug te gaan. 3 maanden vind ik meestal wel genoeg. Moet nog even veel vliegen voordat ze een vliegtax willen invoeren van 150 euro. Ze worden zijn hartstikke gek in NL.  :negatief:  :lachen:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Een vlucht met Cathay Pacific Hong Kong - Amsterdam duurt altijd 14 uur 05 min.
Dat is zo op 22 maart en ook op 28 maart , maar op 23 maart komt men aan 6:25 en op 29 maart 6:40 ook de vertrektijd is verschillend
Wie naar Frankfurt vliegt moet goed opletten op het vluchtnummer want er zijn 2 vluchten kort na elkaar.
CX 289 vertrekt 23:10 en komt aan 6:50 (op 26/03 uitgevoerd met A350-1000)
CX 6799 (codeshare)vertrekt  23:55 en komt aan 7:10 wordt uitgevoerd door Lufthansa(op 26/03 uitgevoerd met A340-300)
Verschillende vliegtuigtypes zorgen ook voor verschillende vluchttijden

O.B.Bommel

De vlucht duurde vroeger echt iets korter. Nu was het een zig-zag gebeuren. 13,5 uur. Eerst noordwaarts richting Mongolie, dan linksaf onderdoor Kazachstan, vervolgens midden over de Kaspische zee, onderlangs de zwarte Zee t/m Slovenie en dan weer rechtsaf naar Amsterdam. De platte kaart gevolgd, niet de aardbol. Of de aarde plat is. Het was heus niet alleen om Rusland of Oekraine te mijden dan had het nog iets anders gekund. Ik denk dat ze de routes iets verlegd hebben. Niks mis mee maar handig als je het weet.

Als je zo de route vliegt zit je niet ver van de arabierenroute die normaal iets om is.

Snelheid was inderdaad lager dan normaal, zo'n 100 km/u lager. Dit maar even ter afsluiting.

Tot aan de volgende trip zullen we maar zeggen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam