Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wise nu beschikbaar in Filipijnen

Gestart door maastricht, woensdag 19 juli 2023, 02:36:03

Vorige topic - Volgende topic

maastricht

Ik kom er vandaag achter dat je nu ook een account kan aanmaken in de Filipijnen, met Filipijns adres en telefoonnummer.

Ik word vaak gecontroleerd omdat ik vaak geld stuur naar de Filipijnen vanaf een Nederlands adres.
Dat is het adres van mijn zoon, het is steeds lastiger om mijn verblijfplaats in Nederland te bewijzen.

Heb vandaag via email verzocht mij adres te veranderen.
Wanneer je een nieuwe account probeert aan te maken, met een andere email adres krijg je de melding dat je al een account hebt en dan niet verder komt. De geboortedatum en naam is natuurlijk hetzelfde, dus makkelijke check voor hun.

Misschien is het nog niet voor iedereen,

https://wise.com/help/articles/7qM22kjsypNcTCsVaesXGg/php-beta-getting-verified-in-the-philippines

PHP Beta - Getting verified in the Philippines
PHP Beta isn't available to everyone yet. We'll let you know if you're eligible to use this feature. Our Customer Support won't be able to manually enable it for you.

We need to verify your identity before you can make a transfer in Philippine Pesos. It's how we keep your money safe and comply with regulations.

When you set up your first transfer from PHP, our agents will get in touch with you to send in your identification documents via email. Depending on your nationality, we might also ask for your visa document.

After sending us your documents, please give us up to 3 working days to verify them.

Which ID documents do we accept?

If you're a Filipino national, we can accept a scanned copy of these ID documents:

PhilySis

Driving licence 

Postal ID

Passport

If you're not a Filipino national, we can only accept your passport.

Was this article helpful?




koy

Dat is idd goed nieuws en nuttig voor veel mensen.

 :thumb:
koy
leven en laten leven...

koy

Net nu krijg ik ook een bericht dat mijn account wordt overgeschakeld op Wise PH (zie mail hieronder).








Mogelijk zal m'n kaart niet meer werken maar die sturen ze dan wel naar PH adres denk ik.

koy
leven en laten leven...

maastricht

Verdorie bij jouw gaat het automatisch. De limieten zijn voor normale doeleinden wel genoeg per maand, alleen wanneer je bezig bent met huis bouwen kom je tekort. Zal wel een keer worden verhoogd. Zijn meer aanbieders voor die paar keer dat het nodig is.
Maar ben blij dat het nu via de Filipijnen kan, niks meer gedoe met bewijzen dat je nog in Nederland woont.


Kano

Het is echter nog wel steeds zo dat je geen pesos kunt verzenden en euros ontvangen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

koy

Citaat van: Kano op donderdag 20 juli 2023, 01:23:13Het is echter nog wel steeds zo dat je geen pesos kunt verzenden en euros ontvangen.

Je kan toch pesos ontvangen op je Wise account en dan omzetten in Euro en die Euro in B/NL uit de machine halen of op een rekening storten. Dat kan toch?

grtjs koy
leven en laten leven...

Luc

Waarom omzetten in euro. Een Filippijnse debet mastercard in pesos, daarmee kan je ook geld afhalen in België. Met de debet kaart van BPI in ieder geval.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Citaat van: koy op donderdag 20 juli 2023, 13:14:30
Citaat van: Kano op donderdag 20 juli 2023, 01:23:13Het is echter nog wel steeds zo dat je geen pesos kunt verzenden en euros ontvangen.

Je kan toch pesos ontvangen op je Wise account en dan omzetten in Euro en die Euro in B/NL uit de machine halen of op een rekening storten. Dat kan toch?

grtjs koy

Nee Koy dat kan niet. Je kunt bij Wise alleen pesos omzetten die je bij Wise hebt gekocht, geen pesos vvan een Filipijnse bank of Filipijnse credit card
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Citaat van: Luc op donderdag 20 juli 2023, 13:46:19Waarom omzetten in euro. Een Filippijnse debet mastercard in pesos, daarmee kan je ook geld afhalen in België. Met de debet kaart van BPI in ieder geval.

Dat kan wel maar dat kost wel wat. Met een BPI debetcard  bijvoorbeeld per transactie $3,5 dollar of als dat hoger is 1,75% en ook een koersopslag van 1%
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn