Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ik ga emigreren

Gestart door DennisEmigreert, donderdag 2 maart 2023, 09:26:19

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong


O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag  3 maart 2023, 01:12:12Ik heb met mijn vrouw nog gesproken over jou geval, appartementen geeft zij ook als enige aan om succes te hebben in de Filippijnen.
Start geen groente winkel of iets derglijks is gedoemd om te mislukken.
Laat je geld in Belgie/Nederland staan en haal het beetje voor beetje over (ING is een van de weinig banken die een adres in de Filippijnen aanvaart)
Ik weet niet hoeveel geld je ter beschikking heb maar je moet geld hebben voor het minst 10 apartementen met een verhuur van rond de 8000php per appartement.
Eens dat je die appartementen heb en verhuurt kun je naar de bank gaan om geld te lenen voor meer appartementen.
Stel je leent geld voor drie axtra appartementen met de opbrengst van de huur kun je de bank teug betalen.

Zo heeft een zeeman hier in Bais City het ook gedaan en bijna alle appartement die hier staan zijn van hem.

succes

Johan
Juist. Maar omdat allemaal op naam van een Filipijnse te doen die je pas 2 jaar kent (en nog niet veel gezien hebt) is dat zoiets als financiële zelfmoord.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

Alles beter dan een farm Bjorna145

Ik zat een keer in het vlietuig naar Nederland naast iemand die erg welvarend was.
Deze had een filippijns meisje die een kleine varkens farm had.
Om deze te helpen kocht hij 40 varkentjes voor dat meisje.
Wat gebeurde er alle kleine farms kwamen naar dat meisje met de vraag of dat ze a.u.b. haar varkens niet onder de prijs van hun varkens wilde verkopen. 
Wat ik wil zeggen een flinke invenstering kan de omgeving bang maken.

Ja en varkensboer ik zou het ook niet willen zijn, maar het kan een goed bestaan zijn met niet te veel invenstering.
Je moet er voor zijn.

En voor Bommel ik dacht dat je de appartementen op je eigen naam kon zetten alleen het land is een probleem.

Johan

Kano

Condominiums kan je als buitenlander bezitten en krijg je ook een title voor.  Bij verhuren van condominiums rekening houden met: mogelijke leegstand, commissie broker 1 maand, association dues, onderhoud, verzekering en belasting.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

folkertjong

Mijn Filipijnse zwager welke in the USA woont en werkt kocht een farm in de PH, zijn broer alles aanleggen en onderhouden.
De USA zwager zegde zijn baan op een paar jaar later en kwam terug naar de PH met 30 balikbayan dozen.(Dus wilde voorgoed hier blijven.)
Na 5 maanden is hij weer terug gegaan naar de US want geen droog brood te verdienen aan zijn rijstvelden en wat mango bomen en nog wat spul.
De kosten van diesel voor de waterpompen, bemestingsmiddelen, palay enz waren dusdanig hoog dat er weinig overbleef.

folkertjong

Citaat van: Kano op vrijdag  3 maart 2023, 08:55:41Condominiums kan je als buitenlander bezitten en krijg je ook een title voor.  Bij verhuren van condominiums rekening houden met: mogelijke leegstand, commissie broker 1 maand, association dues, onderhoud, verzekering en belasting.

Hoeveel van die schijthokjes kun je kopen met 6.000.000 peso?

Ps, ook weer aan regels gebonden.

Availing of condominium units
Foreign nationals may purchase condo units in any condominium development in the Philippines under the Condominium Act of the Philippines, or Republic Act (RA) 4726, as long as foreign ownership of such development does not exceed 40%.May 1, 2022

https://www.lumina.com.ph/news-and-blogs/blogs/how-can-a-foreigner-own-a-property-in-the-philippines/



O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag  3 maart 2023, 07:52:08.....

En voor Bommel ik dacht dat je de appartementen op je eigen naam kon zetten alleen het land is een probleem.

Johan
Ja dat klopt wel (natrekking werkt anders dan in NL) maar je recht halen als buitenlander........

Er was eens...... een forumlid in memoriam Bananacreek die heeft er geloof ik 20 jaar voor geprocedeerd.

En inderdaad condo's kan wel maar a. Forse investering en B. Opbrengsten matig.

Je moet goedkope bouw zetten ze geven niks om kwaliteit. Zoals de Aldi Supermarktdirecteur zei: het gaat bij winsten om 3 dingen en dat is PRIJS, PRIJS en PRIJS. Zowel in inkoop als verkoop.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

Citaat van: folkertjong op vrijdag  3 maart 2023, 09:03:30Hoeveel van die schijthokjes kun je kopen met 6.000.000 peso?

EEN

( Condo's. Dozen als Lumina en Camella vanaf 600000 dus wel 10.)
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

folkertjong

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag  3 maart 2023, 11:18:58( Condo's. Dozen als Lumina en Camella vanaf 600000 dus wel 10.)

Maar die staan weer niet op jouw naam.

Camella en alle andere sudivisions van Manny Villar willen graag dat mer er meer dan een koopt, zolang zij die hokjes maar kwijt zijn.

Investing in a house and lot can guarantee you a good deal. You can choose to live in it, rent it, or sell it. Living in your own house and lot gives you more space, safety, security, and privacy. For investors, you can rent it or sell it, as house and lot properties appreciate better in the long-term. On top of all these, it is also more practical to buy a house and lot as you no longer need to hire contractors, architects, as well as process and secure permits.

https://www.camella.com.ph/faqs-v1/

Btw ik zie een 53 vierkant doosje staan, de kleinste voor 4,6/7,2 miljoen


Description

Php 4.6M – Php 7.2M

Floor Area: 53 sqm.

Lot Area: 88 sqm.

    2-Storey Single Firewall
    2 Bedrooms
    Living Area
    Dining Area
    Kitchen
    2 Toilets and Bathroom

Begin in Bella

Bella Model House is perfect for people aiming to start owning a piece of a Camella community. With two bedrooms, two bathrooms, and a provision for carport, Bella has just enough space to cover your essential and favorite home basics.


https://www.camella.com.ph/property/bella-model-house/



Antonio

Citaat van: folkertjong op vrijdag  3 maart 2023, 11:41:12...
Bella Model House is perfect for people aiming to start owning a piece of a Camella community. With two bedrooms, two bathrooms, and a provision for carport, Bella has just enough space to cover your essential and favorite home basics.

https://www.camella.com.ph/property/bella-model-house/
Wat ze niet erbij vermelden: je moet een eventuele auto wel eerst 90 graden kantelen, voordat je die in die carport kunt schuiven..
83 m2 lot
 :lachen:

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde