Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ik ga emigreren

Gestart door DennisEmigreert, donderdag 2 maart 2023, 09:26:19

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Dat is inderdaad een logische redenering maar of men in de Filippijnen dergelijke logica hanteert weet ik niet.
Er komt trouwens ook nog een bonus bovenop zonder duidelijke reden.
Maar als ik nog eens een professor fiscaal recht tegenkom in Why Not zal ik het eens vragen  :jajaja:

O.B.Bommel

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  2 maart 2024, 02:37:27Dat is inderdaad een logische redenering maar of men in de Filippijnen dergelijke logica hanteert weet ik niet.
Er komt trouwens ook nog een bonus bovenop zonder duidelijke reden.
Maar als ik nog eens een professor fiscaal recht tegenkom in Why Not zal ik het eens vragen  :jajaja:
Anders krijg je het effect dat je bij overschrijding van de tariefgrens minder zou overhouden. Maar je hebt gelijk dat vaak de logica ontbreekt. Die logica ontbreekt ook bij zogenaamd geciviliseerde landen als Nederland waar je hetzelfde effect krijgt met toeslagen en subsidies. Vandaar dat mensen wel gek zijn als ze meer gaan werken, gaan ze er op achteruit.

Die tarieven zullen wel in de computer zitten daar. ik neem tenminste niet aan dat ze dat per geval nog uitrekenen met de zakjapanner.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Citaat van: O.B.Bommel op zaterdag  2 maart 2024, 15:37:00Die tarieven zullen wel in de computer zitten daar. ik neem tenminste niet aan dat ze dat per geval nog uitrekenen met de zakjapanner.

In Bacong, een gemeente met ruim 40.000 inwoners en een oppervlakte van 4.000 km2 wordt het jaarlijks ritueel voor het betalen van de grondlasten (real estate taxes) grotendeels manueel gedaan. Sinds een paar jaar beschikken ze wel over een printertje uit de vorige eeuw maar je kan enkel cash betalen.
Als je in januari naar het gemeentehuis gaat om dit in orde te brengen ben je voor een paar uur zoet met wachten en aanschuiven.
Ga je in december betalen voor volgend jaar is alles in 10 minuten geregeld.

Bjorna145

Hier in Bais City krijge je 20% korting als je voor Januari betaald.

m.vr.gr.

Johan

Pinocchio

Citaat van: Bjorna145 op zondag  3 maart 2024, 23:37:49Hier in Bais City krijge je 20% korting als je voor Januari betaald.

In Bacong krijg je die 20 % korting als je in de maand januari betaald maar dus ook als je in de maand ervoor betaald en dan hoef je niet aan te schuiven.