Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Corona blues

Gestart door Pinocchio, vrijdag 12 mei 2023, 04:21:19

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Op 21 juli 2021, op het hoogtepunt van de covidzotheid vlogen we met Swiss/Cathay Pacific naar Cebu.
In Brussel worden alle vluchten van de Lufthansa group samen ingecheckt, en toen het onze beurt was bleken volgens de beambte van dienst onze papieren niet in orde om naar de Filippijnen te vliegen.
Even apeldoorn bellen.
Alle collega's hingen al aan de telefoon en de man kreeg geen supervisor aan de lijn, hij was ook niet volledig zeker om ons tegen te houden dus mochten we naar het vliegtuig. Ze moesten het maar in Zurich oplossen.

In Zurich na de immigratie te zijn gepasseerd (verlaten van Schengen gebied) terug controle van de papieren. Dit keer werden we bediend door een stagiaire onder toezicht van een supervisor. Zij vond dat onze papieren in orde waren, hij vond van niet. Maar ook hij was niet 100 % zeker dus mochten we door en we kregen zelfs een gratis gezichtscherm want dat was verplicht in de Filippijnen.

In Hong Kong voor de vlucht naar Cebu waren het allemaal Filippinos die terugkeerden naar hun land, die zwaaiden eens met hun smartphone en konden door naar het vliegtuig. Voor mij met mijn bundel van enkele tientallen bladzijden, dat was een ander paar mouwen. Een tweede dame erbij en een derde, papieren naar links en naar recht, naar voor en naar achter en ze geraakten er niet uit. Maar de vlucht stond klaar om te vertrekken en wij waren de laatsten dus konden we nog net op het vliegtuig. Ze zouden het wel in de Filippijnen oplossen.

In Cebu van het vliegtuig naar de schoolbanken voor een 15 minuten durende briefing over de gevaren van corona.
Geen mens die het begreep en nog minder mensen die geintresseerd waren maar we mochten daarna als eerste naar de volgende stap. Was dit omdat we senior waren of omdat ik 1 van de 3 blanken op die vlucht was weet ik niet maar we werden zeer vriendelijk ontvangen. Papieren controleren, alles in orde en we mochten door. Douane declaratie in een bakje gooien en naar de band om onze valies af te halen. Zo gaat dat in de Filippijnen.
Aanmelden voor transport naar het strafkamp voor 10 dagen quarantaine in een hotelkamer waar we die 10 dagen niet buiten mochten. Gelukkig was er WIFI, mijn vrouw op facebook en ik op ipad op zoek naar nieuws over onze volgende straf.

Op dag 9 PCR test en op dag 10 mochten we beschikken. Geen vluchten tussen Cebu en Dumaguete dus moest het met een Ceres liner. Wij waren de enige passagiers op een grote bus met driver en kaartjesknipper. Meer dan 6 uur, 136 pesos voor de bus en 60 pesos voor de ferry tussen Bato en Tampi, per persoon.

In Dumaguete werden we afgezet, volgens onze bariocaptain moest het vervoer naar huis dan in een ambulance met 2 verplegers in astronauten pakjes maar dat werd niet doorgedreven. Een familielid bracht ons naar huis, eerst nog wat eten in een restaurant, dat mocht want dat had ik opgezocht, een biertje in een stenen soepkom want er mocht in feite geen alcohol geschonken worden.
Vervolgens naar Robinson voor wat aankopen, dat mocht niet maar daar scheen niemand van wakker te liggen, het aantal buitenlandse bezoekers kon je in die periode dan ook op 1 hand tellen.
Tenslotte hebben we nog 4 dagen in qarantaine verbleven in ons huis, geen controle gehad en daarna was het vrijheid blijheid.

wordt vervolgd.

O.B.Bommel

Wat een gedoe. Daarom heb ik 1,5 jaar niet gevlogen en alleen in NL en DU gereisd met de auto. Maar ik ben het druk aan het inhalen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

maastricht

Wat kunnen ze overdrijven in de Filipijnen zeg.

Bjorna145

Je had ook met oceanjet van Cebu naar Dumaguete kunnen gaan gaat iets sneler maar wel duurder.

Johan

Pinocchio

Volgens mij waren er in augustus 2021 geen Oceanjet ferries tussen Bohol en Dumaguete (onderdeel van de trip Cebu- Dumaguete).
Zelfs de meeste vluchten tussen Manila en Dumaguete waren geschrapt.

Pinocchio

Augustus 2021.

De voorbije wintermaanden ben ik niet naar de Filippijnen afgereisd wegens Covid en dus zijn er wat achterstallige betalingen.
Voor de smoketest van mijn auto die normaal in januari moet worden uitgevoerd ben ik 7 maanden te laat en bovendien zijn de personeelsleden van het smoketest center allemaal in quarantine wegens coronabesmetting en het is een heksentoer om toch nog ergens bediend te worden, Uiteindelijk toch gelukt maar wel een boete van LTO wegens laattijdige betaling van de rijtaks.

Dan maar naar de TV kabel-distributie, daar betaalde ik jaarlijks in november voor een gans jaar en was ik dus 10 maanden te laat. Even uitrekenen, 10 maanden te laat + een extra boete en wegens late betaling enkele maanden geschorst. Daar had ik geen zin in en had wel iets in die zin verwacht dus had ik mijn decoder meegebracht, heb die netjes gedeponeerd, kreeg wel nog de melding dat er een rechtzaak zou worden aangespannen als ik mijn boete niet betaalde. Ongeveer 4500 pesos omgerekend een goeie 70 Euro, laat maar komen die rechtzaak.
Intussen heb ik satelietontvangst en ben daar heel tevreden over. Er is Cignal en Satelite, ik heb Cignal en ik denk niet dat er veel verschil zit tussen die 2..
De aankoop van de schotel, coax kabel en decoder samen met de installatie kostte 3200 pesos. Ben dus eigenaar van de installatie en betaal enkel de maanden dat ik het nodig heb 450 pesos/maand (er is goedkoper en ook duurder) daarvoor heb ik heel wat zenders als CNN, BBC, sportzenders, soap, discovery en een 10tal filmzenders als HBO, Cinemax, Fox in totaal 82 kanalen
Er is ook 1 zender die altijd beschikbaar is ook als je niet betaald, en dat is handig als je na 6 maanden even wil controleren of er geen onderbreking is tussen schotel en TV wegens slecht contact. Na betaling voor 30 dagen heb je onmiddelijk beeld inclusief HD als je over een HD TV beschikt.

In december kreeg iedereen de kans voor een gratis extra corona vaccinatie met Pfizer (booster) in de lokale sporthal. Er liep heel wat volk rond en dus dwarrelde er ook heel wat stof in de lucht. En daar zaten 4 dames rustig spuitjes te vullen die even later in de arm werd gespoten. Ik veronderstel dus dat er sindsdien ook wel wat Filippijns sportstof door mijn aderen toert, maar ach, op mijn gezegende leeftijd zal het wel niet zo een groot verschil meer maken, tenslotte zijn we van stof gemaakt en zullen we to stof terugkeren, Of zo iets.

folkertjong

Fox heb je niet meer op cignal, dan had je nl ook fox sport, disney etc. Alles vervallen in 2021.
Nu alleen F1 via BEIN sport of betaal tv via internet. (Of wat ''illegale'' internet links)

https://www.spin.ph/life/guide/fox-sports-in-the-philippines-to-cease-broadcast-on-october-1-a795-20210901

Pinocchio

De kanalen die beschikbaar zijn veranderen voortdurend. Fox movies is inderdaad niet meer beschikbaar,dat waren nogthans goede films. Fox news is enkel beschikbaar in de duurdere segmenten vanaf 720 pesos/maand.
https://cignal.tv/channels/244/fox-news

Luke

Bij het begin van COVID-19 lockdown heb ik dat CableTV gedoe opgezegd. Je kan maar op 1 toestel kijken. Het entertainment gebeuren is nu enkel over internet. Netflix, PrimeVideo, HBO Go etc. can je op eender welk beeldscherm bekijken (zonder reclame). De locale kanalen zijn op Youtube te vinden. Het vrouwevolk is verzot op Aziatische soaps. Ik kijk op mijn Desktop naar series en films die mij liggen. Het nieuws volg ik in de online kranten, VRTmax (of VTMgo) voor het Belgisch nieuws. En iedereen is content.

folkertjong

Fox news, maar geen fox movies, fx sport. Niet meer aanwezig sinds 2021