Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vraagje over visum C

Gestart door disnoke, zaterdag 13 mei 2023, 18:21:25

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Als een Schengen visum is verleend dien je dan een (echt) return ticket te tonen aan BI op NAIA en op Schiphol?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stijn54

Moet je ook geen CFO certificate (voorheen Sticker) hebben of is dat niet nodig voor een friendvisum?

maastricht

Citaat van: Kano op maandag 15 mei 2023, 09:43:01Als een Schengen visum is verleend dien je dan een (echt) return ticket te tonen aan BI op NAIA en op Schiphol?

Alleen op Schiphol. Moest je al hebben bij de visum aanvraag.

maastricht

Citaat van: stijn54 op maandag 15 mei 2023, 11:56:52Moet je ook geen CFO certificate (voorheen Sticker) hebben of is dat niet nodig voor een friendvisum?

Ze hebben er niet omgevraagd maar ik was bij haar in Manila. Ze had wel eentje, maar beter te veel dan te weing.
Kan je via een cursus op internet van 4 uren zo krijgen.

Luke

Citaat van: stijn54 op maandag 15 mei 2023, 11:56:52Moet je ook geen CFO certificate (voorheen Sticker) hebben of is dat niet nodig voor een friendvisum?

Ja als "friend visit" was dat nodig. Geen probleem om dat te bekomen... toen (2015)
Als gehuwde niet meer nodig. Het visum was ook gratis...


Kano

Citaat van: maastricht op maandag 15 mei 2023, 12:50:44
Citaat van: Kano op maandag 15 mei 2023, 09:43:01Als een Schengen visum is verleend dien je dan een (echt) return ticket te tonen aan BI op NAIA en op Schiphol?

Alleen op Schiphol. Moest je al hebben bij de visum aanvraag.

Voor de visumaanvraag is geen echt ticket nodig, Er staat in de checklist:
.......
6. Proof of travel
Note: make travel reservations which you can cancel, in case your visa request will be refused.
6.1 Copy of the travel itinary
.......


Mij gaat het erom of een (echt) returnticket moet worden getoond bij de BI op NAIA Manila en op Schiphol.



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

maastricht

#16
Ja er werd op Schiphol echt om gevraagd. De reisverzekering werd weer niet bekeken. In Manila maakt het hun niks uit, alleen of je veilig bent en hoe goed je de persoon kent waar je heen reist of met je reist. Ze vragen hoe lang je elkaar kent en b.v. op welke datum je verloofd bent, waar of hoe je elkaar ontmoet hebt. Beide wel hetzelde zeggen. Ze moet  direct kunnen zeggen wat b.v. je geboorte datum is en je naam en achternaam. Laat haar in normale kleren komen en netjes. Reis naar een land in Azie voor de tijd is ook altijd mooi, kunnen ze al zien dat je eerder samen hebt gereist. Kom zelfverzekerd over maar niet eigenwijs , als een volwassene en niet als een kind van 16 jaar. Neem bewijs van redenen mee waarvoor ze terugkomt naar Filipijnen zoals werk, ouders, kinderen, bezittingen.

6. Proof of travel
Note: make travel reservations which you can cancel, in case your visa request will be refused.
6.1 Copy of the travel itinary

Wanneeer je hier alleen enkele reis toont bij de aanvraag,
is het direct einde verhaal. Alles draait er om dat ze/hij echt terug keert.

Pinkpanther

Bij mij op Schiphol vroegen ze alleen mijn   e trvalel   ik blijf 2 manden dat zagen ze ook maar vroegen geen retour ticket.
In manila vroegen ze niet eens mijn e travel code ???
Paspoortkontrole vroeg how long you stay ???   in told him 21 days .....OK  no problem

Ik blijf langer maar extend gewoon mijn VISA   (dat zei ik natuurlijk NIET).

mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

maastricht

Gaat hierom de vriendin of vriend die naar Nederland komt, niet je zelf.

disnoke

Het ging eigenlijk om vriendin naar Belgie te komen ;)

We hebben eerst een paar reizen in Aziatische landen gemaakt zodat ze een paar stempels in haar paspoort had, we kennen elkaar bijna 10 jaar en elkaar reeds een 15 keer gezien.  Dus kon ze vlot op alle vragen van ambassade antwoorden.

Cfo gaat ze nog de cursus volgen en ze zal via Dubai op Brussel vliegen, registratie voor etravel zullen we nog doen voor vertrek.  Maar toen ik vertrok hebben ze dit niet gechecked in Manilla, wel op de heenreis.

Door alle posten met weigeringen had ik mijn twijfels of het ging goedgekeurd worden maar het is dus toch mogelijk