Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Starlink

Gestart door koy, dinsdag 30 mei 2023, 01:49:34

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: koy op vrijdag 16 juni 2023, 08:57:43Redelijk duur...

Ik heb voor de hele Starlink Kit die heel goed in elkaar zit en volledig wireless werkt 30.540 php betaald (500€).

Ok dat is een investering die je moet doen maar soortgelijke sateliet ontvangers kosten ook zoveel en dan moet he de installatie nog regelen want je moet al behoorlijk tech onderlegt zijn om dat te installeren. Ik kan ervan meespreken heb ooit nog installatie van Astra gedaan met motor.

Dan is er het abonnement dat kost 2700 php (45€) per maand en ja dat is duur naar Filipijnse normen maar ik betaalde voor PLDT ook 2050 php (33,50€) en de keren dat we vloekten dat we zelfs geen Netflix konden kijken 's avonds in de weekend als iedereen streamt en tv kijkt, heel dikwijls en probeer dan maar eens een helpdesk van PLDT te bereiken.

Enfin, voor mij is dat een nobrainer want ik heb zowieso internet nodig voor m'n job en vermits hier niets kan krijgen (te afgelegen) maar ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen te duur is.

grtz koy


top,hoe ons op de hoogte na _+ 1 maand. hoe het was/is in het algemeen gebruik. :denk:

Tinulang_Manok

Gisteren aangekomen in Negros Occ.

Eerst paar Red Horse gedronken, toen Starlink opgezet, de 'schotel' op het dakterras neergezet, kabel via het trappenhuis naar beneden, in de router gestoken, router in het stopcontact gestoken.
Starlink app geopend, Wifi ingericht en ik had internet, eerst wat langzamer, na een kwartier vrij constant 150/20 Mbps dat is nu na een dag nog steeds zo. De hele inrichting is kinderspel.

Er waren wel 3 software updates nodig, maar via de app is dat via een klik gedaan, verbinding ongeveer 5 minuten weg en. je kunt weer verder.

Zoonlief kan volop Robloxen en de baas kan op Facebook en Tiktok, geen klachten.

Voor degenen die hun eigen router willen, je kunt de Starlink router ook in bypass mode zetten.
Ook zit er een basis webfilter in, eigen DNS servers (voor NextDNS oid.) erin zetten kan ook.
Amare et sapere vix deo conceditur

koy

Hier bij mij in Bayabas Toril - Davao City werkt het ook nog prima. Ik heb de schotel wel op een metalen post gemonteerd om minder hinder te hebben van de palmbomen en ook veiliger want daar kan niemand aan.

Als het echt slecht weer is durft hij wel zakken naar 60 Mbps maar ik kan nog steeds surfen en op Netflix dus wij zijn happy. Als het blauwe hemel is gaat hij geregeld naar 180Mbps en dan zegt de app nog dat hij "obstructed" is.

Tja, de palmbomen op de achtergrond krijgen we niet weg en hoeft ook niet.
Ondertussen ook mijn eerste afhouding gewoon op de BDO savings account waar ik een visa op heb 2700p afgehouden.

Succes aan allen die het willen proberen.

koy
leven en laten leven...

kaetemi

Net een mailtje ontvangen. Staat in promotie tot eind Augustus.

CitaatStarlink Offer in the Philippines

31% off Hardware


SpaceX's Starlink has a limited time offer for new customers in the Philippines – over 31% off your Starlink Kit (now ₱19,999, was ₱29,320) for a limited time.

Order today to connect to high-speed internet. Starlink is available anywhere in the Philippines, even in the most rural and remote locations.

Offer applies to both residential and roam services.
Kaetemi

maastricht

Heb starlink nu ook een week en ben er zeer tevreden over. Ja die obstruction meldingen zijn wat vreemd soms.
Soms haal ik bijna 300 mb down en 30 up. Meestal 150+ up.

maastricht

Hier wat print screens uit de app. De snelheden zijn niet constant maar altijd boven 125 mb wanneer normaal weer.
Eerst een paar dagen op de grond gezet, toen bleek dat hij altijd naar het noorden keek. Lijkt te klopen wat ik via Google vind.
Nu hoger gezet op een plateau op een aanbouw. Vrij uitzicht naar het noorden, links van de schotel wat bomen, kan je zien, maar daar moet hij geen last van hebben.  Die blanco stukken lijken niet toegestaande richtingen te zijn? De fouten zijn de ene dag meer of minder dan een andere dag. Zal wel met de satellieten te maken hebben die overvliegen.









maastricht

Hier nog even de disk zelf. Nog bezig met de aanbouw.



koy

Starlink Promo Philippines !!!

Nu is het de moment om de Starlink set te bestellen 31% korting ! Nu aan 19.999 php !!!

Ik heb nog besteld aan de originele prijs van 29.320 maar ik heb een formulier ingevuld online voor een refund.

grtjs
koy


leven en laten leven...

maastricht

Kan je de link even melden,

formulier ingevuld online voor een refund

koy

https://support.starlink.com/topic?category=5

ga naar Partial Refund Elegebility en je zal zien "this form" klik erop

succes!
koy
leven en laten leven...