Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Starlink

Gestart door koy, dinsdag 30 mei 2023, 01:49:34

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 30 mei 2023, 22:33:43Eind juni gaan we voor 5 weken op verkantie / familiebezoek, en er ligt in de :smiley-philippines: een Starlink doos op mij te wachten zodat ik hopelijk fatsoenlijk internet heb, en de familie naderhand wellicht ook. Als het goed werkt, kan ik hier mijn ervaringen delen.

Als het goed is heb ik dan de test al kunnen uitvoeren. Ik hoop dat het lukt.
Keep you/us posted  :daag:

koy
leven en laten leven...

Bulldozer

Citaat van: innka3 op dinsdag 30 mei 2023, 14:51:48
Citaat van: Bulldozer op dinsdag 30 mei 2023, 14:29:07Mwah, ligt eraan waar je woon in de Filippijnen. Hier wordt Globe en PLDT fiber optics aangeboden met snelheden tot 1gb/s.
probeer maar een slot te krijgen,veel beloven maar weinig ............
Slots? Hier wordt het gewoon aangeboden voor iedereen in de wijk. Abbonement afsluiten en binnen 3 dagen ben je aangesloten. Maar dat zeg ik, ligt eraan waar je woont. Toen ik voor het eerst in de Filippijnen kwam dacht ik ook, ik wil een huis aan het strand. Totdat je er dan achter komt dat daar dan verder helemaal niets is. Dus is het uiteindelijk niet aan het strand geworden, maar wel met goed internet, goede scholen en mooie shopping malls dichtbij. Moet je over nadenken als je een plek gaat zoeken om te wonen.

innka3

Citaat van: Bulldozer op woensdag 31 mei 2023, 04:40:53Slots? Hier wordt het gewoon aangeboden voor iedereen in de wijk. Abbonement afsluiten en binnen 3 dagen ben je aangesloten. Maar dat zeg ik, ligt eraan waar je woont. Toen ik voor het eerst in de Filippijnen kwam dacht ik ook, ik wil een huis aan het strand. Totdat je er dan achter komt dat daar dan verder helemaal niets is. Dus is het uiteindelijk niet aan het strand geworden, maar wel met goed internet, goede scholen en mooie shopping malls dichtbij. Moet je over nadenken als je een plek gaat zoeken om te wonen.
:lachen:  niks strand ,gewoon in dasmarinas al 22 jaar een huis,en al 22 j kut  :negatief:  internet.

koy

Volgende week op woensdag 14 juni is de levering gepland door DHL  :happy:

koy
leven en laten leven...

maastricht


koy

En, vandaag was het zover, de Starlink box werd geleverd - ruim op tijd want één dag vroeger als gepland.

Wij natuurlijk super benieuwd of we eindelijk terug deftig internet zouden kunnen hebben.

We plaatsten de sateliet ontvanger op de plaats waar de Starlink app zei de beste ontvangst te hebben.

De connectie maken is super gemakkelijk - je moet wel alles doen met de app zoals inloggen maar alles gaat vlot.

Na enkele minuten was het gefixt en we zagen de wifi keuze voor starlink verschijnen - aangelogd op de wifi moesten we eerst een update doen en nadien deden we een speedtest en hieronder zie je het verbluffende resultaat: 160 Mbps download en 13 Mbps upload  :applaus:

Nadien nog verschillende speedtests gedaan ook met de computer en alles bevredigend dus YES Starlink is een goede keuze voor mensen die slecht internet of zoals in ons geval geen SKY of PLDT kunnen krijgen.



leven en laten leven...

tjenn

Ziet er goed uit spijtig dat het zo duur is ben ook benieuwd of het bij zware regenval nog vlot loopt want bij satelliet tv valt het beeld meestal weg. In alle geval succes met uw aankoop.  :thumb:   

koy

Citaat van: tjenn op dinsdag 13 juni 2023, 10:23:15Ziet er goed uit spijtig dat het zo duur is ben ook benieuwd of het bij zware regenval nog vlot loopt want bij satelliet tv valt het beeld meestal weg. In alle geval succes met uw aankoop.  :thumb:   

We krijgen hier net een zware regenbui te verdragen goed want we hadden water nodig en ik noteer nog steeds leuke metingen; 145 download en 24,6 upload



leven en laten leven...

maastricht

Prachtig, ben benieuwd later w :thumb: anneer ik hem krijg.

innka3

Citaat van: koy op dinsdag 13 juni 2023, 11:26:07
Citaat van: tjenn op dinsdag 13 juni 2023, 10:23:15Ziet er goed uit spijtig dat het zo duur is ben ook benieuwd of het bij zware regenval nog vlot loopt want bij satelliet tv valt het beeld meestal weg. In alle geval succes met uw aankoop.  :thumb:   

We krijgen hier net een zware regenbui te verdragen goed want we hadden water nodig en ik noteer nog steeds leuke metingen; 145 download en 24,6 upload




:thumb:  :thumb:  :thumb: