Ervaring Provincial Hospital

Gestart door O.B.Bommel, vrijdag 26 januari 2024, 03:33:45

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Wij buitenlanders vervoegen ons meestal direct bij een van de priveziekenhuizen waar de medische verzorging wat luxer en beter is en wij halen onze neus op voor de staatsziekenhuizen. Maar daar zit een kostenplaatje aan daar lezen we genoeg over.

Ik las de meest verschrikkelijke horrorverhalen op de diverse fora maar hier een verslagje.

In de familie van mijn vrouw hebben veel vrouwen genetisch last van een vleesboom. Mijn vrouw is destijds in Nederland geopereerd, van haar zusters was alleen Norie nog niet aan de beurt geweest. En dat moest nu gebeuren want ze leek wel zwanger was een hele grote.

Nu is hier de gewoonte dat ze bij ziektes direct naar de private gaan en dan overal gaan leuren om bijdragen want ze kunnen het eigenlijk niet betalen.

Norie zit anders in elkaar. Ze heeft samen met haar man een fruitstal langs de weg naar Valencia vlakbij Hypermarkt waar ze hard werkt en een redelijk inkomen uit heeft maar geen echte verpot. Ze was ook de enige die ik geld geleend heb voor uitbreiding van haar stalletje (voorheen kleiner) en kreeg altijd alles tot op de peso terug op de  afgesproken tijd. Een gouden meid die hard werkt.

Omdat dit nu geen acuut probleem is is ze onderzocht in het Provincial en ze moest wel op een wachtlijst, voor een acuut probleem is het vermoedelijk geen optie.

Vorige week was ze aan de beurt. Omdat ik er nu toch ben en er van de Filipijnse familiezin weinig te zien is (niks te halen denk ik) heb ik nu een goede inkijk gekregen.

Van al die horrorverhalen van bedden op de gang en bloedspatten aan de wand heb ik niks gezien en de artsen komen gewoon professioneel over. Ja je moet zelf je beddengoed meenemen en dingen meebrengen, de bedden zijn van plastic en de infuusstandaard is bv. Verroest maar het werkt wel. Ze hebben zelfs airco op de kamer.

Vorige week dinsdag geopereerd en donderdagmiddag mocht ze alweer naar huis.

De rekeningen waren uiterst reeel en vriendelijk geprijsd en ze heeft niemand in de omgeving (ook mij niet) om financiƫle ondersteuning gevraagd. De hele reutemeteut heeft minder dan 50000 gekost volgens mij.

Niet dat ik met dit verhaaltje pleit voor een gang naar het Provincial maar mijn ervaring is dat het niet helemaal terecht is om er je neus voor op te halen. Dus heb je eens wat wat niet acuut of levensbedreigend is en zit je niet goed in de slappe was voor mij is het dan een alternatief.

Het is zelfs mogelijk om je eigen arts naar het provincial te laten komen. Wellicht werkt dat niet voor buitenlanders dat weet ik niet.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

maastricht

Ja ik had het idee ook dat prive ziekenhuizen prima zijn, maar een maand geleden ervaring gehad met een geboorte. Viel me zo tegen, katten die wat aan de buitenkant van het gebouw op een ziekenhuis bed lagen te slapen, niet 1 met wel 10 denk. Wc niet lekker schoon, alles oud, deuren rot gebouw niet onderhouden. Personeel is uitstekend, maar de omstandigheden vielen me zo echt tegen voor een prive ziekenhuis. Misschien omdat je ook nog Nederlandse ziekenhuis gewend bent.

Pinocchio

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag 26 januari 2024, 03:33:45Van al die horrorverhalen van bedden op de gang en bloedspatten aan de wand heb ik niks gezien en de artsen komen gewoon professioneel over. Ja je moet zelf je beddengoed meenemen en dingen meebrengen, de bedden zijn van plastic en de infuusstandaard is bv. Verroest maar het werkt wel. Ze hebben zelfs airco op de kamer.

Wellicht was dit in de nieuwe vleugel van provincial hospital Dumaguete want in de oude vleugel is het nog steeds zoals je hier beschijft.
In principe is het verblijf in provincial hospital gratis
Je betaald enkel personeelskosten, erelonen en materieel dat werd gebruikt (medicijnen en dergelijke)
Al wordt dit "gratis" wel selectief geinterpreteerd 



O.B.Bommel

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 26 januari 2024, 08:42:23
Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag 26 januari 2024, 03:33:45Van al die horrorverhalen van bedden op de gang en bloedspatten aan de wand heb ik niks gezien en de artsen komen gewoon professioneel over. Ja je moet zelf je beddengoed meenemen en dingen meebrengen, de bedden zijn van plastic en de infuusstandaard is bv. Verroest maar het werkt wel. Ze hebben zelfs airco op de kamer.

Wellicht was dit in de nieuwe vleugel van provincial hospital Dumaguete want in de oude vleugel is het nog steeds zoals je hier beschijft.
In principe is het verblijf in provincial hospital gratis
Je betaald enkel personeelskosten, erelonen en materieel dat werd gebruikt (medicijnen en dergelijke)
Al wordt dit "gratis" wel selectief geinterpreteerd
Was inderdaad de nieuwe vleugel zoals mij verteld is.
Hoofdingang en dan rechtdoor.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

Inderdaat provincial moet je veel zelf verzorgen b.v. ook een bloeddonor.
Dat is in een prive zieken huis niet wordt alles verzorgt maar daar betaal je ook voor.
Mensen hier praten allemaal over prive, maar als ik dan zeg waar denk je dat ze meer blinde darm operaties verrichten provincial of prive ik denk provincial, dus wie hebben er meer ervaring.

m.vr.gr.

Johan

Pinocchio

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 26 januari 2024, 23:59:06Mensen hier praten allemaal over prive, maar als ik dan zeg waar denk je dat ze meer blinde darm operaties verrichten provincial of prive ik denk provincial, dus wie hebben er meer ervaring.

Kwantiteit is nog geen kwaliteit.

Bjorna145

Ervaring maakt kwaliteit hoe meer je het doet hoe beter het gaat.

m.vr.gr.

Johan

Pinocchio

Bij provincial hospital bestaat de kwantiteit grotendeels uit studenten die net van school zijn afgestudeert en dus geen ervaring hebben.

Bjorna145

Bij provincial hospital bestaat de kwantiteit grotendeels uit studenten die net van school zijn afgestudeert en dus geen ervaring hebben.

Dat ga ik eens een keer navragen bij mijn euroloog, want ik kan niet geloven dat mensen als oefenobject worden gebruikt.

m.vr.gr.

Johan

Pinocchio



Pinocchio

...maar het kan ook een neuroloog zijn

maastricht

Citaat van: Pinocchio op maandag 29 januari 2024, 03:40:27...maar het kan ook een neuroloog zijn

Ja dat kan ook, maar omdat wel allemaal wat oude mannen zijn :biggrinn:

Luc

Citaat van: maastricht op maandag 29 januari 2024, 05:58:04
Citaat van: Pinocchio op maandag 29 januari 2024, 03:40:27...maar het kan ook een neuroloog zijn

Ja dat kan ook, maar omdat wel allemaal wat oude mannen zijn :biggrinn:

Wie last heeft van zijn rug moet ook bij de neuroloog zijn.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bjorna145


Kalbo

Eurologen zitten allemaal in Brussel  :lachen: