De bouw van een beach house & 5 Units

Gestart door Kalbo, woensdag 13 maart 2024, 11:50:39

Vorige topic - Volgende topic

Kalbo

Het valt me op dat het hele team gesloten veiligheidsschoenen draagt, "High_visibility" vest aanheeft en een veiligheidshelm draagt. Dat heb ik hier nog niet eerder gezien. Wat ik wel gezien heb in de jaren is: teenslippers op een bouwplaats en op een 10m hoge steiger.  :ikkeniebegrijp: 

folkertjong

Citaat van: Kalbo op woensdag 13 maart 2024, 11:58:53Het heeft nogal een tijdje geduurd voodat we konden beginnen met de bouw. De aanvraag van een bouwvergunning heeft nogal tijd gekost. Ze sturen je van het kastje naar de muur en vice versa.


Hoop dat ze het niet weer ''intrekken'' later zoals bij dit afschuwelijk gedrocht in Chocolate hills.

https://www.youtube.com/watch?v=dVFy727hQsk

folkertjong

Waar bouwen jullie? Misschien handig voor eventueel verhuur van de appartementen aan buitenlanders voor vakantie etc of is dat niet het plan?
Succes!

Kalbo

Citaat van: folkertjong op donderdag 14 maart 2024, 03:36:13Waar bouwen jullie? Misschien handig voor eventueel verhuur van de appartementen aan buitenlanders voor vakantie etc.......

We bouwen in Santiago, Bauang, La Union. En uiteraard kan het door buitenlanders geboekt worden. Dat kan voor korte of langere tijd.

kristof19

De impressie van het huis en de units zien er prachtig uit. De locatie lijkt me ook uiterst geschikt  :thumb:
De bouwvakkers zien er zeer professioneel en uitgerust uit :jajaja:
Ga ik zeker volgen hier :thankyoufw5:

Kalbo

De eerste "footing" is klaar voor het storten van beton:



Pinocchio

Ziet er op het eerste zicht stevig uit alhoewel ik toch mijn bedenkingen heb.
De vijfde betonbar (in het centrum van de post) heeft totaal geen zin en is dus weggegooid geld, en de verankering tussen vertikale betonbaren (post) met de vlakke rooster mag best wat steviger zijn.
Maar ik ben ook maar een leek, dus misschien zie ik dat verkeerd.
In elk geval succes met je project.
La Union is een uitstekende lokatie, ruim 40 jaar geleden logeerde ik er in San Fernando La Union, in die tijd was er nog een Amerikaanse legerbasis, die is nu een Filippijnse basis.

Kalbo

Citaat van: Pinocchio op donderdag 14 maart 2024, 11:33:58weggegooid geld,

Weggegooid geld ja, daar ken ik er nog een van. Een huiseigenaar 300m hier vandaan zei nog:"I don't need an engineer, too expensive.  En toen begon het Typhoon seizoen.......... Even kijken wat nu echt "expensive" is:  :lachen:




Pinocchio

Zonder architect of burgerlijk ingenieur krijg je toch nooit een bouwvergunning?

Kalbo

Citaat van: Pinocchio op zondag 17 maart 2024, 12:15:34Zonder architect of burgerlijk ingenieur krijg je toch nooit een bouwvergunning?

Dat hangt er van af wie je kent. Als je maar geld schuift onder de tafel kan hier werkelijk alles. 
Natuurlijk is hier nooit een bouwvergunning voor afgegeven volgens de regeltjes. Als je ziet wat wij hebben moeten doorstaan om uiteindelijk een bouwvergunning te krijgen dan weet je genoeg.
Als je hier maar "vriendjes" hebt op de juiste plaats dan kan hier alles.

Maar......... er zit verandering in. Er zijn hier al een aantal projecten stilgelegd door de overheid wegens gebrek aan vergunningen. Ge zeit gewaarschuwd.