Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Met Thai naar de Filippijnen

Gestart door Pinocchio, donderdag 6 juni 2024, 05:25:01

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Op 1 december 2024 start Thai terug met een dagelijkse nonstop vlucht van Brussel naar Bangkok met Boeing dreamliner B787.
Voor vluchten naar Manila wordt dit met 1 tussenstop de kortste verbinding van dit ogenblik, 15u45 min op de heenreis en 17u55 min op de terugreis.
De eerste maanden zijn er wellicht koopjes te doen en hopelijk volgen de andere maatschappijen met lagere prijzen.

https://www.brusselstimes.com/1071046/brussels-to-bangkok-direct-flights-will-resume-from-december

tjenn

Citaat van: Pinocchio op donderdag  6 juni 2024, 05:25:01Op 1 december 2024 start Thai terug met een dagelijkse nonstop vlucht van Brussel naar Bangkok met Boeing dreamliner B787.
Voor vluchten naar Manila wordt dit met 1 tussenstop de kortste verbinding van dit ogenblik, 15u45 min op de heenreis en 17u55 min op de terugreis.
De eerste maanden zijn er wellicht koopjes te doen en hopelijk volgen de andere maatschappijen met lagere prijzen.
Heb er jaren mee gevlogen en was daar heel tevreden over. Tot de pandemie begon en achter mijn betaalde tickets kon fluiten en plots hun office verdween in Brussel. Goeie raad omtrent service aan boord en vriendelijkheid een topper maar boek toch best via een angency just in case het zijn wankele tijden met een beetje geluk krijg je dan je geld terug.

Pinocchio

Zelf heb ik altijd graag met Thai gevlogen voornamelijk door de mogelijkheid van een tussenstop in Thailand op de heen- of terugreis naar de Filippijnen.
In maart 2019 vloog ik met de voorlaatste vlucht toen naar Brussel.
Vooral de korte vliegtijd naar de Filippijnen zal wellicht heel wat mensen aanspreken.
Vliegen met Thai naar de Filippijnen kan op verschillende data in December, Januari en Februari voor 932 Euro

mars

Citaat van: Pinocchio op donderdag  6 juni 2024, 10:05:11Zelf heb ik altijd graag met Thai gevlogen voornamelijk door de mogelijkheid van een tussenstop in Thailand op de heen- of terugreis naar de Filippijnen.
In maart 2019 vloog ik met de voorlaatste vlucht toen naar Brussel.
Vooral de korte vliegtijd naar de Filippijnen zal wellicht heel wat mensen aanspreken.
Vliegen met Thai naar de Filippijnen kan op verschillende data in December, Januari en Februari voor 932 Euro

heb vroeger ook met thai veel gevlogen, maar veel te duur nu voor een gezin. vorige zomer nog voor 540 euro p.p. 45 kg bagage met saudi airlines gevlogen, was perfect.

kristof19

Citaat van: tjenn op donderdag  6 juni 2024, 08:32:40
Citaat van: Pinocchio op donderdag  6 juni 2024, 05:25:01Op 1 december 2024 start Thai terug met een dagelijkse nonstop vlucht van Brussel naar Bangkok met Boeing dreamliner B787.
Heb er jaren mee gevlogen en was daar heel tevreden over. Tot de pandemie begon en achter mijn betaalde tickets kon fluiten en plots hun office verdween in Brussel. Goeie raad omtrent service aan boord en vriendelijkheid een topper maar boek toch best via een angency just in case het zijn wankele tijden met een beetje geluk krijg je dan je geld terug.

Ik had ook betaalde tickets rechtstreeks geboekt via Thai Airways toen de pandemie uitbrak en kreeg de mogelijkheid geld terug of een voucher van Thai airways.
Ik heb voor een voucher gekozen en kreeg deze netjes per mail.
Ook was er nog een mogelijkheid tot terugbetaling als je met een creditcard betaald had. Normaal ben je hiervoor verzekerd en kan je een claim indienen....

Pinocchio

Citaat van: kristof19 op maandag 17 juni 2024, 02:34:32Ik had ook betaalde tickets rechtstreeks geboekt via Thai Airways toen de pandemie uitbrak en kreeg de mogelijkheid geld terug of een voucher van Thai airways.
Ik heb voor een voucher gekozen en kreeg deze netjes per mail.
Ook was er nog een mogelijkheid tot terugbetaling als je met een creditcard betaald had. Normaal ben je hiervoor verzekerd en kan je een claim indienen....
Op de website van Thai staat daarvoor een refund-pagina.
Voor vluchten van de covid-periode is het evenwel te laat om nu nog een claim in te dienen.

https://www.thaiairways.com/en_TH/book/check_refund_status.page

tjenn

Ik kon ook kiezen voor voucher of geld terug en had spijtig genoeg het laatste gekozen. Heb alles geprobeerd om het geld van de tickets terug te krijgen en werd constant afgewimpeld met we zijn er mee bezig het komt in orde enz...
En plots kreeg ik dit bericht...THAI AIRWAYS is still under rehabilitation proceedings through Central Bankrupcty Court in Bangkok, refunds are suspended until further notice.
Allemaal goed in theorie.