Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wisselkoers

Gestart door Bjorna145, woensdag 10 juli 2024, 04:35:23

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Al is het maar eens per twee maanden is het nog veel.

Johan

Bjorna145

Ik heb in Nederland niets meer de Rabobank wilde geen klanten meer met een adres buiten Nederland.
Dus al mijn pensioenen worden rechtstreeks overgemaakt.
Als ik dingen van buiten de Filippijnen wil doe ik dat met een creditkaart.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op zaterdag 28 juni 2025, 09:01:13Al is het maar eens per twee maanden is het nog veel.

Johan

Ja.klopt. Maar met de dokters- en ziekenhuisrekeniningen, plus labtesten en medicijnen, heb ik dat wel nodig... Laatste maand bijv. kostte 48k PHP.
Volgende week komt er weer een echo, bloedtest en consulten bij, deze keer van de uroloog.
Beter een muisarm dan een apestaartje...

Bjorna145

Ik laat tweemaal per jaar mijn prostaat controleren volgende maand weer een ultrasound en PSA test.
Ik heb tabletten voor een te grote prostaat en hoge bloeddruk en dat is alles.

Maar jij zit ook nog met je lever zover bij mij bekend gaat dat de goede kant op?

M.vr.gr.

Johan

Pinocchio

Momenteel is het (politiek) alweer erg onrustig in Thailand hiermee komen regionale munten (waaronder de Philippijnse Peso) onder druk te staan.

Antonio

Citaat van: maastricht op vrijdag 27 juni 2025, 23:59:3750k zend ik niet elke dag, je kan altijd wel wat vinden. Boven de 50k worden de alarm bellen geactiveerd bij de overheden.
Van die alarmbellen bij de overheid boven 50k heb ik nooit iets gemerkt.
Wel moet ik bij wise.com opgeven waar het geld voor bedoeld is, maar dat gaat met een kinderlijk pull down menu, kost een paar seconden.
Beter een muisarm dan een apestaartje...

O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 25 juni 2025, 03:10:15Het is de Euro die stijgt, maar hoe lang nog.
We hebben ook een keer een dollar voor een Euro gehad maar toen stond een dollar voor 55PHP.
Wisselkoers het is allemaal koffiedik kijken.
Ik heb gisterren nog 65,29 gekregen zijn de kosten eraf, dus netto.

m.vr.gr.

Johan 

Je weet het nooit met de koers maar sinds ik geinteresseerd ben in de koers van de peso in 1999 is er wel een rode lijn te ontdekken. De Peso volgt veel meer de dollar dan de euro. Als de euro stijgt tov de dollar stijgt de euro tov de peso. Niet 100% maar wel vaak. Probleem is dat dat ons niet helpt want we weten nog steeds niet wat de dollar doet.

Sommige wetmatigheden werken ook niet meer in deze knettergekke wereld. Was het vroeger zo dat de dollarkoers bij een republikeinse president de neiging had te stijgen zie je nu het omgekeerde. Nou is Trump natuurlijk niet zomaar een republikein maar een ongeleid projectiel dus kan je daar geen beleid op maken en zo zit de hele wereld nu in elkaar.

Ik heb de arrogantie iets meer dan gemiddeld op de hoogte te zijn van de economische wetten (er overigens niet zoveel aan verdiend maar ook niet verloren) maar ik zit er de laatste jaren toch regelmatig langs. Ben ik nu dommer geworden of zijn de wetten veranderd zou je je kunnen afvragen.

Ik zat in PH toen corona uitbrak. Ik zag al snel in dat het niet goed zou gaan met de economie en ik dacht snel even mijn aandelen (niet zoveel hoor zo rijk ben ik niet) verkopen tot ze in een vrije val komen. Dat lukte me toen niet vanuit PH en toen het wel ging was het al te laat dus dacht ik laat dan ook maar zitten. Een jaar later ging het plotseling omhoog. Sindsdien worden alle economische wetten met voeten getreden.

Neemt niet weg dat ik wel blij ben met die koers, Zaterdag weer voor een paar maanden PH. Het wordt weer weer zig-zag vliegen over al die brandhaarden, dat krijgen we er tegenwoordig ook bij en dat gaat de op-en-neer vliegers zoals ik straks veel meer kosten vrees ik. Omvliegen kost ook wat.

Dus wat je aan de ene kant bespaart ben je aan de andere kant weer kwijt, per saldo schiet het niet op. Maar weer eens kijken hoe het prijspeil bij de Supermarkt in Dumaguete is veranderd. Voor de leden die permanent in PH wonen: In Nederland is sprake van een prijsexplosie, helemaal gekkenwerk.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinocchio

Citaat van: Pinocchio op zondag 29 juni 2025, 08:14:17Momenteel is het (politiek) alweer erg onrustig in Thailand hiermee komen regionale munten (waaronder de Philippijnse Peso) onder druk te staan.

In Thailand is de eerste minister geschorst door het hoog gerechtshof, nu maar afwachten of het leger weer zal ingrijpen met de zoveelste staatsgreep in het land.
Dit vertaalt zich ook in de koers van de Peso, een paar uur geleden was dit op XE 66,60 Pesos/Eu
Nu is de koers terug gedaald naar 66,30.

Bjorna145

Nederland dit https://www.youtube.com/watch?v=szNAIt1-47k is van 1981 nu het is nog steeds actueel er is niets verandert het wordt alleen maar erger.
Maar ook Dumaguete wordt duurder maar niet zo gek als Nederland, daar komt het nog zover dat je belasting gaat betalen over je ingeademde lucht.

m.vr.gr.

Johan

tjenn

Citaat van: O.B.Bommel op dinsdag  1 juli 2025, 16:58:07
Citaat van: Bjorna145 op woensdag 25 juni 2025, 03:10:15Het is de Euro die stijgt, maar hoe lang nog.
We hebben ook een keer een dollar voor een Euro gehad maar toen stond een dollar voor 55PHP.
Wisselkoers het is allemaal koffiedik kijken.
Ik heb gisterren nog 65,29 gekregen zijn de kosten eraf, dus netto.

m.vr.gr.

Johan 

Je weet het nooit met de koers maar sinds ik geinteresseerd ben in de koers van de peso in 1999 is er wel een rode lijn te ontdekken. De Peso volgt veel meer de dollar dan de euro. Als de euro stijgt tov de dollar stijgt de euro tov de peso. Niet 100% maar wel vaak. Probleem is dat dat ons niet helpt want we weten nog steeds niet wat de dollar doet.

Sommige wetmatigheden werken ook niet meer in deze knettergekke wereld. Was het vroeger zo dat de dollarkoers bij een republikeinse president de neiging had te stijgen zie je nu het omgekeerde. Nou is Trump natuurlijk niet zomaar een republikein maar een ongeleid projectiel dus kan je daar geen beleid op maken en zo zit de hele wereld nu in elkaar.

Ik heb de arrogantie iets meer dan gemiddeld op de hoogte te zijn van de economische wetten (er overigens niet zoveel aan verdiend maar ook niet verloren) maar ik zit er de laatste jaren toch regelmatig langs. Ben ik nu dommer geworden of zijn de wetten veranderd zou je je kunnen afvragen.

Ik zat in PH toen corona uitbrak. Ik zag al snel in dat het niet goed zou gaan met de economie en ik dacht snel even mijn aandelen (niet zoveel hoor zo rijk ben ik niet) verkopen tot ze in een vrije val komen. Dat lukte me toen niet vanuit PH en toen het wel ging was het al te laat dus dacht ik laat dan ook maar zitten. Een jaar later ging het plotseling omhoog. Sindsdien worden alle economische wetten met voeten getreden.

Neemt niet weg dat ik wel blij ben met die koers, Zaterdag weer voor een paar maanden PH. Het wordt weer weer zig-zag vliegen over al die brandhaarden, dat krijgen we er tegenwoordig ook bij en dat gaat de op-en-neer vliegers zoals ik straks veel meer kosten vrees ik. Omvliegen kost ook wat.

Dus wat je aan de ene kant bespaart ben je aan de andere kant weer kwijt, per saldo schiet het niet op. Maar weer eens kijken hoe het prijspeil bij de Supermarkt in Dumaguete is veranderd. Voor de leden die permanent in PH wonen: In Nederland is sprake van een prijsexplosie, helemaal gekkenwerk.
Ook in BelgiĆ«. Met mijn pensioen heb ik een goed leven in de Filipijnen en is het overleven in BelgiĆ« de kosten lopen uit de hand en de politiekers blijven maar uitdelen.   :offtopic:  sorry.