Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld van de PH naar Belgie sturen

Gestart door Ronny55, vrijdag 30 augustus 2024, 05:27:22

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: koy op woensdag  8 januari 2025, 20:44:32
Citaat van: Pinocchio op woensdag  8 januari 2025, 04:06:08Begrijp ik het goed dat je hier voorstelt om dit forum te gebruiken om geld te wisselen wat onder R.A. nr 9160 (Anti-Money Laundering Act (AMLA) of the Philippines) als ilegaal kan worden beschouwd?

https://www.respicio.ph/bar/2025/mercantile-and-taxation-laws/banking/anti-money-laundering-act-ra-no9160-as-amended-by-ra-nos9194-10167-10365-10927-and-11521/money-laundering/predicate-crimes/unlawful-activity

Nee dat begrijp je verkeerd - ik heb het hier niet over zwart geld of illegaal geld dat je probeert wit te wassen.

Je zoekt iemand die van jou Euro's koopt en je betaald die met PHP - dat is kopen en verkopen tussen particulieren.

Maar ik zie dat er niet veel enthousiasme voor is dus ok laat maar...

grtn Koy

Ik doe dat met "vertrouwde" vrienden die soms op bezoek komen.
Jij zoekt "vreemden" op die het "willen" doen!!! Het vertrouwen is dan ZEEEER laag tenzij je samen naast elkaar staat om de transactie uit te voeren en te verifiëren!

Bjorna145

Beste Kalbo, ik heb vroeger met Wise gewisseld dus ik hab dat account nog ik ga eens bekijken wat ik er mee kan doen.
Mijn pensioenen worden rechtstreeks over gemaakt naar mijn Metro bankaccount.
Als ze in Nederland of Belgie het geld voor vier uur in  de middag overmaken staat het de andere dag op mijn rekening.
Dat jou pensioen fonds weigert om het geld naar een niet IBAN rekening over te maken sta ik van te kijken want jij bepaald waar het geld naar toe moet en niet hun.
Dat ze kosten in rekening brengen is normaal.
Als ik mijn Belgiesch pensioen bekijk staat daar bij de gegevens altijd een niet Iban rekening.
Overmaken naar een oorlogsland kan geweigert maar daar moeten ze dan een heel goed reden voor moeten hebben.

m.vr.gr.

Johan

Luke

Citaat van: Bjorna145 op donderdag  9 januari 2025, 23:28:53Als ik mijn Belgiesch pensioen bekijk staat daar bij de gegevens altijd een niet Iban rekening.
Overmaken naar een oorlogsland kan geweigert maar daar moeten ze dan een heel goed reden voor moeten hebben.

m.vr.gr.

Johan

Indien je het pensioen naar een PH bank will laten overmaken, vraagt de pensioen dienst om de ontvangende bank een formulier te laten ondertekenen dat toestemming geeft om de fondsen te ontvangen.

koy

Citaat van: Luke op donderdag  9 januari 2025, 05:42:47
Citaat van: koy op woensdag  8 januari 2025, 20:44:32
Citaat van: Pinocchio op woensdag  8 januari 2025, 04:06:08Begrijp ik het goed dat je hier voorstelt om dit forum te gebruiken om geld te wisselen wat onder R.A. nr 9160 (Anti-Money Laundering Act (AMLA) of the Philippines) als ilegaal kan worden beschouwd?

https://www.respicio.ph/bar/2025/mercantile-and-taxation-laws/banking/anti-money-laundering-act-ra-no9160-as-amended-by-ra-nos9194-10167-10365-10927-and-11521/money-laundering/predicate-crimes/unlawful-activity

Nee dat begrijp je verkeerd - ik heb het hier niet over zwart geld of illegaal geld dat je probeert wit te wassen.

Je zoekt iemand die van jou Euro's koopt en je betaald die met PHP - dat is kopen en verkopen tussen particulieren.

Maar ik zie dat er niet veel enthousiasme voor is dus ok laat maar...

grtn Koy

Ik doe dat met "vertrouwde" vrienden die soms op bezoek komen.
Jij zoekt "vreemden" op die het "willen" doen!!! Het vertrouwen is dan ZEEEER laag tenzij je samen naast elkaar staat om de transactie uit te voeren en te verifiëren!

Ja ah dat zijn hier allemaal vreenden... :weetikniet:
leven en laten leven...

koy

Citaat van: Kalbo op donderdag  9 januari 2025, 00:31:25
Citaat van: Pinocchio op woensdag  8 januari 2025, 05:23:17De meeste ATM automaten geven maximaal 10.000 pesos wat neerkomt op 2,5 of 3 %

10k per keer bedoel je. Maar je kunt dat wel 5x doen, kaartje erin-kaartje eruit, kaartje erin kaartje eruit. Tot 5x. Dan heb je 50k in handen (minus the fees)

en telkens 250p kwijt idd en dat x5 = 1250p gewoon weggesmeten geld
leven en laten leven...