Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

MVV maar nog geen werk, tussentijdse uitkering?

Gestart door Limburger95, zaterdag 1 maart 2025, 14:22:49

Vorige topic - Volgende topic

Limburger95

Beste forumleden, over enige maanden zal mijn Filipijnse vrouw overkomen naar Nederland met een MVV. Ik vroeg mij af, gezien het internet ook niet echt duidelijkheid biedt, hoe je de beginperiode financieel overbrugt zolang zij hier in Nederland nog geen werk heeft gevonden. Met haar studie- en werkervaring in haar sector zal het zeker wel goed komen maar kan je in zo'n geval ook een uitkering of bijstand aanvragen of ben je volledig financieel afhankelijk van de partner die wel werk heeft en dus beide personen moet voorzien? Ik verdien wel oké maar ik hoef niemand uit te leggen hoe duur Nederland tegenwoordig is :floet:

kristof19

Dus je zou graag hebben dat de belastingbetaler opdraait voor haar dagelijkse kosten zodat jij haar niet moet onderhouden en wat kan sparen voor uw volgende reis naar de Filipijnen? :denk:

Limburger95

Ik draai als belastingbetaler ook genoeg op anderen dus daar ligt het niet aan :denk:. Neemt niet weg dat ik benieuwd ben hoe anderen dit (destijds) hebben aangepakt, hoe snel jullie partner in Nederland aan het werk kwam of jullie die periode financieel hebben overbrugt

folkertjong

Staat keihard in je aanvraag.

Voorwaarden om een MVV te krijgen?

Basisexamen inburgering halen: iedereen tussen de 18 en 65 jaar moet eerst een examen doen in het land van herkomst. Dit examen is bedoeld om bewijzen dat mensen de Nederlandse taal voldoende spreken en begrijpen. En dat ze weten hoe de Nederlandse samenleving in elkaar zit.
    Beide partners moeten 21 jaar zijn.
    De partner in Nederland moet voldoende inkomen hebben. Daarbij wordt uitgegaan van 100% van het minimumloon, maar er moet altijd gekeken worden naar de individuele situatie. Dit inkomen moet nog ten minste 12 maanden beschikbaar zijn. Als het inkomen maar minstens zes maanden beschikbaar is, kan het ook. Dan moet 1 jaar vóór de aanvraag steeds voldoende inkomen zijn verdiend. Als de partner als zelfstandige werkt, moet de partner ten minste 1,5 jaar vóór de aanvraag voldoende inkomen hebben verdiend.

https://www.stichtinglos.nl/content/verblijf-bij-partner

Bjorna145

Ja en als je inkomen hoog genoeg is hoef je ook geen advies aan te vragen de ambassade probeert je dit wel aan te praten maar dit is niet nodig.
Mijn vrouw heeft indertijd geen advies aangevraagd en toch haar MVV gekregen.

m.vr.gr.

Johan

Limburger95

Citaat van: folkertjong op zaterdag  1 maart 2025, 23:19:07Staat keihard in je aanvraag.

Voorwaarden om een MVV te krijgen?

Basisexamen inburgering halen: iedereen tussen de 18 en 65 jaar moet eerst een examen doen in het land van herkomst. Dit examen is bedoeld om bewijzen dat mensen de Nederlandse taal voldoende spreken en begrijpen. En dat ze weten hoe de Nederlandse samenleving in elkaar zit.
    Beide partners moeten 21 jaar zijn.
    De partner in Nederland moet voldoende inkomen hebben. Daarbij wordt uitgegaan van 100% van het minimumloon, maar er moet altijd gekeken worden naar de individuele situatie. Dit inkomen moet nog ten minste 12 maanden beschikbaar zijn. Als het inkomen maar minstens zes maanden beschikbaar is, kan het ook. Dan moet 1 jaar vóór de aanvraag steeds voldoende inkomen zijn verdiend. Als de partner als zelfstandige werkt, moet de partner ten minste 1,5 jaar vóór de aanvraag voldoende inkomen hebben verdiend.

https://www.stichtinglos.nl/content/verblijf-bij-partner

De MVV is al afgegeven en we voldeden al aan de inkomenseis op grond van mijn inkomen.

Maar ik neem uit de reacties aan dat jullie gewoon op één inkomen rondkwamen totdat je Filipijnse partner zelf aan het werk kwamen.