betaling pensioen op Ph rekeningnummer

Gestart door dirkske1006, vrijdag 27 juni 2025, 13:30:30

Vorige topic - Volgende topic

dirkske1006

Hallo,
momenteel ontvang ik mijn medisch pensioen via Wise. Voor aanvraag van mijn officeel pensioen moet ik een ander rekeningnummer hebben daar Wise niet herkend word door de Federale Overheidsdienst Pensioenen. Was ll in bBelge , geprobeerd rekening te openen bij Belfius, maar die weigeren samen te werken met de Ph. De Federale Overheidsdiens Pensioenen laat ook rekeningnummer van hier toe, maar hier vang ik ook bot. BPI, Landbank, Metrobank ..... alle weigeren. Alleen als je pensioen via USA krijgt zeggen ze kan je rekening. openen.
 Iemad ervaring daarmee ?? alle raad welkom. thx, God Bless !!!

Luke

dirkske1006

in Ph, over ambassade geregistreerd. ACR, senior id en permanent visa

Kalbo

Hallo Dirkske, dat vind ik heel vreemd. Als je een Euro rekening opent bij Wise krijg je altijd een Belgische rekening. Het zal toch van de zotten zijn als een Bergisch pensioenfonds geen Belgische bank rekening erkent.  :ikkeniebegrijp: Ik krijg mijn pensioen en AOW elke maand netjes overgemaakt op mijn Belgische Euro rekening. (Maar dat is vanuit NL, dat kan anders zijn)
Van daaruit maak ik gewoon over naar ieder willekeurig rekening nummer in the Philippines. In ons geval is dat BDO.

maastricht

Je hebt denk ik geen SRRV.  Zij ook helpen om een bankrekening te open. Trouwens met een SRRV had je geld moeten storten dus dan moet je een een al bank rekening hebben in de Filipijnen.

De twee permanente residentie visums Filipijnen die ik ken zijn,

13A Gehuwd
SRRV

Ik denk dat je bedoelt dat je voor de Belgishe overheid permanent hebt verklaard te leven in de Filipijnen.
Dat telt voor de banken hier niet.

RCBC bank kan je nog proberen, zijn minder strikt, is mij al gelukt met toen een touristen visum.

Luke

Citaat van: dirkske1006 op vrijdag 27 juni 2025, 15:28:56in Ph, over ambassade geregistreerd. ACR, senior id en permanent visa

Met een permanent resident visa had ik geen probleem om een PH bank rekening te openen, zelfs USD en EUR rekeningen.

maastricht

Nee met een van deze twee is het simpel, met SRRV krijg je een brief voor de bank om te openen.

13A Gehuwd
SRRV

Met touristen visum moet je minsters een ACR kaart hebben en een goede partner die goed kan praten met de bankmedewerkers.

Kan begrijpen dat je nu wat klem voelt te zitten. Gewoon wat banken aflopen en proberen. RCBC zoals ik zei was het makkelijkste.
Zo raar dat Wise niet is toegestaan, je hebt zelfs een Belgische IBAN nummer van Belgie en Wise is in Belgie geregistreed voor de EU.

Bjorna145

zie de requirements voor de Metrobank https://www.metrobank.com.ph/articles/application-requirements
Ik had aan een paspoort en een 13A visum genoeg.

succes

Johan

koy

Citaat van: dirkske1006 op vrijdag 27 juni 2025, 13:30:30Hallo,
momenteel ontvang ik mijn medisch pensioen via Wise. Voor aanvraag van mijn officeel pensioen moet ik een ander rekeningnummer hebben daar Wise niet herkend word door de Federale Overheidsdienst Pensioenen. Was ll in bBelge , geprobeerd rekening te openen bij Belfius, maar die weigeren samen te werken met de Ph. De Federale Overheidsdiens Pensioenen laat ook rekeningnummer van hier toe, maar hier vang ik ook bot. BPI, Landbank, Metrobank ..... alle weigeren. Alleen als je pensioen via USA krijgt zeggen ze kan je rekening. openen.
 Iemad ervaring daarmee ?? alle raad welkom. thx, God Bless !!!

Hallo Dirk

Ik heb een jaar in de PH Davao gewoond en kon met ACR kaart een rekening openen bij RCBC en BDO geen probleem.
Wat geld meenemen help soms.

groetjes
koy
leven en laten leven...

Bjorna145

hier de voorwaarde om een Metrobankaccount te openen
To open a Metrobank account as a foreigner, you'll generally need a valid passport, proof of address in the Philippines (like a utility bill or rental contract), and an Alien Certificate of Registration (ACR) card or an immigrant visa. Some banks may also require passport-sized photos and an initial deposit, which can vary. It's also wise to check with Metrobank directly for any specific requirements for foreigners and to confirm if they offer online account opening for non-residents.
Here's a more detailed breakdown:
1. Identification:
Passport: A valid passport is essential for identification.
Alien Certificate of Registration (ACR): This document proves your legal status as a resident alien in the Philippines.
Other IDs: Some banks may also accept other government-issued IDs or an Immigrant Certificate of Registration.
2. Proof of Address:
Utility Bill:
A recent utility bill (electricity, water, etc.) with your name and address can serve as proof of residence.
Rental Contract:
If you're renting, a copy of your rental agreement can be used as proof of address.
3. Initial Deposit:
Varies by Account:
The amount required for the initial deposit can vary based on the type of account you're opening (savings, checking, etc.).
Metrobank's Website:
It's recommended to check Metrobank's website or contact a branch for the specific requirements for the account you're interested in.
4. Additional Requirements:
Passport-sized Photos: Some banks may require passport-sized photos as part of the application.
Reference Letter: In some cases, a reference letter from your previous bank may be requested.
5. Account Types:
Savings Accounts:
Metrobank offers various savings account options for both individuals and OFWs (Overseas Filipino Workers).
Checking Accounts:
Regular checking accounts and those tailored for businesses may have different requirements.
Online Banking:
While not all banks offer online account opening for foreigners, it's worth inquiring with Metrobank about their current policies.

Je moet wel naar een filiaal van de Metrobank gaan je kunt het niet online openen

Ik krijg al jaren mijn https://www.mypension.be/nl op mijn Metro bankrekening account

succes

Johan