Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Solar

Gestart door Pinocchio, vrijdag 5 december 2025, 09:50:50

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Aangezien ik toch nog wat aankopen moest doen bij Triumph home depot, ben ik nog eens naar de zonnepanelen gaan kijken en dat stemt mij niet vrolijk.
De 600 W panelen zijn nu in promotie, 4.100 pesos tegenover 4.500 voordien, maar als ik die vergelijk met  de panelen die ik in Belgie midden 2022 liet plaatsen die voor dezelfde oppervlakte 720 Watt leveren dan zijn de panelen van Triumph oude stock die in de westerse wereld niemand meer wil.
Die zullen het dus niet worden voor mijn project. :neeneenee:  :neeneenee:

Bjorna145

Dat in Belgie de panelen meer opleveren dan in de Filipijnen kan ik wel geloven daar is de weersomstandigneid als de zon schijnt beter als in de Filipijnen.
Het rendement is groter door de meer idiale weersomstendigheden.
Ik heb een batterijpakket van 8.7KW maar als je vrouw kerst verlichting weghangt van meer dan 1 Kw dan zijn de batterijen snel leeg.
En dat maak ik mee.

m.vr.gr.

Johan

Ronny55

Als ik de prijzen van 'n solar instalatie nu en 6 jaar geleden vergelijk, dan is alles nu 50% beterkoop . Heb 6 jaar geleden mijn installatie 9 KW met 3X 10 KW opslag batterijen 800K betaald , mijn rekening was +/- 15 K maandelijks . Dat werd gereduceerd nog geen 1000php per JAAR , meestal 0 facturen en geen last van stroomuitval. Deze week een installatie bij mijn zoon geplaatst , verbruik 3000 Peso/maand , 5KW en 1 opslag batterij voor 11,8 KW voor 200K all-in . Is toch nog altijd  'n rendement van 3000 peso/maand. Heb al hopen kritiek gekregen , "zoveel geld voor amper 3000 peso/maand . Als iemand een investering weet van 200K peso die me 3000 peso per maand opbrengt wil ik het graag horen.
Vind een zonneinstallatie in de PH een heel goede investering.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

Citaat van: Ronny55 op maandag 26 januari 2026, 00:27:33Als ik de prijzen van 'n solar instalatie nu en 6 jaar geleden vergelijk, dan is alles nu 50% beterkoop . Heb 6 jaar geleden mijn installatie 9 KW met 3X 10 KW opslag batterijen 800K
Vind een zonneinstallatie in de PH een heel goede investering.

geef eens wat bedrijven die dat installeren .kompleet van af de meter .want het is veel van ''dit is de prijs, maar dan komt dit er nog bij enz enz. :weetikniet:

Bjorna145

Hier zijn er zelfs bedrijven waar je zo een installatie op afbetaling kan doen.
Is erg interresant als je genoeg ruimte heb  voor panelen en daar mankeert het bij mij aan ik heb alleen maar mijn garagedak en de panelen op het zuid westen dus niet het meest idiale.
Ik bespaar ongeveer 1500PHP per maand uit.
Solar het booming business.

Johan

Ronny55

@ Inka'
 Weet net waar jij woont , maar hier in CDO heb iik 200 K betaald al-in vanaf meter , niks plus plus
GNG solar Cdo . goede afspraken maken .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.