Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pensioen

Gestart door Bjorna145, zaterdag 20 december 2025, 01:16:57

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Maar wat is het nut dan van een VPN , alleen het niet kunnen traceren waar je zit?
Dus met (citeer opinie)Een simpel tekstbestand (cookie) met BSN-nummer, laatste inlog: IP, datum, tijd en apparaat.kunnen ze zien dat ik een LG mobiel heb.  Ik heb nooit doorgegeven dat ik een LG mobiel heb en ze hebben er ook nooit om gevraagd. 
Dus dit is allemaal onder de noemer beveiliging. scamming, en fishing mogelijk?
Ik heb er geen problemen mee maar vraag mij af wat ze nog meer kunnen zien.

Pinocchio

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 25 december 2025, 09:23:05Pinochio, je zou om een simkaart kunnen gaan en ze vragen om het nummer te gebruiken dat bij jou is vervallen.
Of een google account aanmaken onder een andere naam.

Het telefoonnummer van destijds ken ik niet meer en google toont enkel de laatste 2 cijfers.
Een nieuw account aanmaken hoeft ook niet want ik heb voldoende aan de Vivo appstore voor de weinige apps die ik gebruik.

Bjorna145

Pinocchio, zit op die Vivo playstore NN nederland ?zou jij dat voor mij eens kunnen checken en valt die ook te installeren.
Want ik kom genoeg NN tegen maar niet Nederland.

b.v.d

Johan

Pinocchio

Bjorna, Het programma heet NN direct (finance), ik heb het even gedownload maar het is in een onbekende taal, lijkt mij Tsjechie.
Als je verder wil moet je op 1 van de knoppen klikken maar dat doe ik liever niet.
Dat brengt je dus ook niet verder sorry.

opinie

Citaat van: peldoman op donderdag 25 december 2025, 10:27:08Ik heb nooit doorgegeven dat ik een LG mobiel heb en ze hebben er ook nooit om gevraagd.

Sites als browserchecker.nl kunnen je tonen wat er zoal doorgegeven wordt door bv. je PC of mobiel:
Browser - Version
Besturingssysteem
IP Adres
Cookies
Beeldscherm
Staat javascript voor uw browser aan of uit

En dat is een "gewone verbinding". Als je een beveiligde inlog doet, is het meer om te voorkomen dat plots de verbinding wordt gehackt. Stel je logt in en een ander "luistert mee". Plots probeert die derde de reactie van de server op te vangen. Dan moet de server de verbinding verbreken omdat er te veel dingen afwijken. Zoals je telefoonmodel.

Het is zoals op de luchthaven: dankzij o.a. de aanslag op PAL 434 moeten we onze schoenen uitdoen omdat toen enkele draden in de hiel van een schoen werden gesmokkeld.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Bjorna145

Ik denk dat het gewoon wachten wordt op NN.
Ben benieuwd waar deze mee komen.

Johan