Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Solidarteitsbijdrage werknemer

Gestart door Bjorna145, donderdag 30 juli 2026, 10:35:41

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Ronny elk land heeft geld nodig dus Belgie is geen uitzondering op de regel, maar een land heeft zich wel aan verdragen te houden.
Wat voor inning van belastingen en premies is aan de Filippijnen (woonland) is toegekent (heffinsrecht) op staatspensioenen na.

Ik ga er mee aan de slag, nooit geschoten is altijd mis.

Ik houd jou en dit forum op de hoogte.

m.vr.gr.

Johan

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bjorna145

Ronny boven dat bedrag zat ik al een lange tijd, maar werd vorige maand pas voor het eerst aangeslagen.
Ik wacht nog steeds op een reactie.

m.vr.gr.

Johan

Ronny55

Solidariteitsbijdrage - werknemer- € 59,00
Ben kunnen terug gaan tot 01/2024 toen betaalde ik € 55,60.
Ik betaal al langer, Ik dacht van 2022 , maar ben niet zeker.

Het lijkt allemaal niet veel , maar op jaarbasis bestelen ze mij € 708 .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bjorna145

Ik weet niet of het allemaal terecht is wat ze doen, want je woonland heeft het heffingsrecht op sociale verzekeringen.

Maar ik wacht hun reactie af

Johan

Bjorna145

Al tweemaal een bericht verstuurd via mypension maar geen reactie, wat is dat voor een club?

Johan

Bjorna145

Ik ben met mijn vraag rechtstreeks naar de RVP gegaan en een reactie ontvangen dat ze mij binnen drie weken een bericht zullen sturen.
Vandaag ook mijn aangifte gedaan, doordat mijn exvrouw is overleden en het pensioen wat zij ontbing uit mijn pensioen terugekoemn is naar mij moet ik nu ook 176Euro aan inkomsten belasting gaan betalen over mijn Belgiesch pensioen.
Dit is perjaar.
Daarop mijn volgende vraag wordt bij jullie Belgiesch pensioen al belasting ingehouden? een soort voorheffing
Als ik later bij een definitieve aanslag die 176Eoro moet gaan betalen moet ik daarop 70euro aan bankosten voor betalen.
Als dt via een maandelijks voorheffing geregeld kan worden is dat goedkoper voor mij.

b.v.d.

Johan