Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten ATM gebruik in de Filipijnen

Gestart door Kano, zondag 21 maart 2010, 07:37:03

Vorige topic - Volgende topic

Kano

In navolging van de Metrobank (P 150) brengt ook Banco de Oro nu kosten (P 200) in rekening voor het pinnen van geld bij ATM's van deze bank met een niet BDO kaart.  Bij de BPI rekent men nog geen kosten en van andere banken weet ik het niet, maar het zou mij niet verbazen als alle banken dit gaan invoeren. Weer een manier om buitenlanders geld te ontfutselen  :ivebeenripped:

Dan wordt het interessant om te kijken naar

1. hoeveel geld een ATM in de Filipijnen in 1x kan leveren.  Bij mijn weten geeft een ATM van de HSBC in 1x maximaal P 40 000 pesos uit.

2. de kosten om geld over te maken van een Nederlandse/Belgische bankrekening naar een Filipijnse bankrekening, zodat daar kostenloos met de lokale
    bankkaart kan worden gepind.
    Het gaat dan om:
    a. kosten verzendende Nederlandse/Belgische bank
    b. kosten ontvangende Filipijnse bank

Wie heeft recente ervaringen?

:hoedjeaf:
   

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Jongske

Wij hebben een rekening bij HSBC, een transfer van 10.000 Eur naar hier kost minimum ong. 9 Eur hogere bedragen 0,5 0/00 (kosten voor de ontvanger)
Deutsche bank en Record bank rekenen 50 Eur voor eender welk bedrag (max 25.000 Eur)

Moraal vh verhaal BNP Paribas is de goedkoopste (in dit geval)

Jongske  :vl: :smiley-philippines:

ladgar

Het zou sinds 15 feb zijn dat alle banken 3.50 dollar aanrekenen voor geldafhaling met een kaart van een buitenlandse bank
op de website van oa BDO en BPI staat dat ze 3.50 dollar aanrekenen voor een buitenlandse kaart.
http://www.bdo.com.ph/Personal/ElectronicBanking/ATMDebitCard.asp
http://www.mybpimag.com/index.php?option=com_content&view=article&id=408&Itemid=451

Amice

Hsbc geeft inderdaad max. P40000,00 en (nog) geen kosten in rekening gebracht.
Laatste keer dat ik de ATM daar gebruikte was de 20e

Bij de nederlandse bank heb ik een pakket waar geen kosten voor pintransacties in rekening worden gebracht, dat kost me wel â,¬7.50 per kwartaal.

HSBC is ook geen filippijnse bank dus het is nog de vraag of die kosten door hen wel worden berekend.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

buizesmurf

http://www.independenttraveler.com/resources/article.cfm?AID=41&category=8

zoals hierboven zouden er al ettelijke sites bestaan om voor u persoonlijk de voordeeligste keuze te maken.Weet niet ofzoiets ook bestaat voor de filipijnen...zou wel handig zijn....
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Phille

De afgelopen weken heb ik een aantal keer geld afgehaald bij een ATM, als ik geld afhaal met mijn Visa kaart dan zijn er geen extra kosten (behalve dan de 5 euro door Visa zelf, maar geen 200 pesos), echter als ik geld afhaal met mijn Mastercard dan is er wel een kost van 200 pesos (en ook de 5 euro natuurlijk maar die kost is er altijd, ook in andere landen). Het betreft dezelfde ATM terminal.

Ik ga straks nog eens geld afhalen en ga dat doen met mijn Visa, ben benieuwd of er kosten zullen zijn of niet. Ik hou jullie op de hoogte.


boldy

die 5 euro waar jij het over heb die betaal ik zoiezo niet als ik in het buitenland pin ,en ik hoop die ook nooit te hoeven betalen ,de 200 peso die betaal ik wel
het leven is net een lul keihard en veel te kort

dimi

hello

heb er even mijn visa uitreksels bijgehaald

bij deze wil ik er even bijvermelden dat ik dus altijd 10000 php afhaal

GELDOPNAME ATM DAVAO_UYANGUREN_2  PH   10.200,00PHP
KOSTEN GELDOPNAME   5,99 eur

dus bij deze automaat rekenen ze mij de 200 php bij + de 5,99 EURO


GELDOPNAME ATM:BANCNET BANK O28 PH          10.000,00PHP
KOSTEN GELDOPNAME   5,95 eur


dus bij deze automaat geen 200 php betaald alleen 5,95 euro kosten


BIJ DE EERSTE BANK WAAR ZE ME DE 200 PHP AANREKEN HEB IK MIJ EVEN GEMIST IK WOU 10.000 PHP AFHALEN MAAR HAD 1000 INGEDRUKT BIJGEVOLG HEBBEN ZE ME 1.200 PHP AANGEREKEND EN 5 EURO KOSTEN DUS DAT WAS EEN ZEEEEEEEEER DURE 1000 PESO


GROETEN DIMI AND EMZ

Digos


Klopt Dimi, wij hebben verleden jaar ook een keer met visa gepind......200peso en dan nog eens de extra kosten thuis.

Pinnen word een dure grap.

Ik heb nu terug cash bij me en laat gewoon wisselen.
LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

 :denk: een mogelijkheid?

OVEREENKOMST VAN KREDIETOPENING VERBONDEN AAN EEN CITI KREDIETKAART - ALGEMENE VOORWAARDEN

8. UW CITIBANK KREDIETKAART
Uw kaart is een persoonlijke kaart. U dient deze onmiddellijk na ontvangst te tekenen. Vertrouw uw kaart nooit aan anderen toe. Ze dient voor de aankoop van goederen en diensten zonder contante betaling bij aangesloten handelaars. Ook kunt u met de kaart contant geld afhalen aan geldautomaten, overschrijvingsopdrachten
uitvoeren of speciën opvragen in banken waar het embleem van uw kaart uithangt. De kosten aangerekend voor geldopvragingen bedragen 4,96 EUR per transactie, behalve indien uw rekening een creditsaldo vertoont dat tenminste gelijk is aan het bedrag van de geldopvraging.


Bron: http://www.citibank.be/pdf/nl/GC_122010_NL.pdf

Contanten meenemen is een risico! :moord:
Volgens de voorwaarden zou je dus gratis  :jajaja: je eigen geld kunnen tanken. Gebruik je het krediet van de kredietkaart dan kun je betalen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus