Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

problemen met ATM

Gestart door buizesmurf, woensdag 24 maart 2010, 05:29:55

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Boomerang, kun je dan niet beter betaalpakket nemen bij de ING waardoor je niet die pinkosten per keer hebt? Als je ook in de RP de transactiekosten niet kunt ontlopen dan zou je eens moeten kijken of het niet beter is om een wat hoger bedrag van ING bank naar een RP bank over te schrijven en dan met een lokale kaart te pinnen. 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: Kano op donderdag 25 maart 2010, 13:34:14
Boomerang, kun je dan niet beter betaalpakket nemen bij de ING waardoor je niet die pinkosten per keer hebt? Als je ook in de RP de transactiekosten niet kunt ontlopen dan zou je eens moeten kijken of het niet beter is om een wat hoger bedrag van ING bank naar een RP bank over te schrijven en dan met een lokale kaart te pinnen. 

Daar heb ik al een aantal malen om verzocht doch dit wordt steeds geweigerd omdat ik een BKR notering heb. De kosten van het overmaken van een hoger
bedrag zijn â,¬25 en en daar zitten meerder malen â,¬1,82 in. Omdat ik in NL nog wat afbetalingsverplichtingen heb lopen kan ik mijn AOW ook niet in een maal naar RP laten overmaken. Dan was dat probleempje namelijk opgelost. Nu kan ik enkel zeggen "wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten". In ieder geval blijft dit probleempje nog 3,5 jaar.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

franil

Ook wij gebruiken onze Rabobank passen om bij de BPI te pinnen. Tot op heden nog nooit één peso kosten betaald. Wel bij BDO, 200 peso per handeling.
Vroeger was ik een stuk jonger........

boomerang

Citaat van: franil op maandag 26 april 2010, 08:09:33
Ook wij gebruiken onze Rabobank passen om bij de BPI te pinnen. Tot op heden nog nooit één peso kosten betaald. Wel bij BDO, 200 peso per handeling.

Metrobank rekent 150 peso per foreign card transactie en voor zover mij bekend is de BPI de enige hier in Negros Oriental die geen extra kosten in rekening brengt.
Met die ongunstige koersen is het nu dubbel oppassen geblazen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"