Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

problemen met ATM

Gestart door buizesmurf, woensdag 24 maart 2010, 05:29:55

Vorige topic - Volgende topic

buizesmurf

Gebruik al lang mijn maestro kaarten om geld uit de muur te halen bij,BPI,BDO,PS-bank,enz.Maar sinds vandaag lukt het bij geen enkele bank meer,alleen de melding dat een extra 150 a 200 peso word aagerekend per transaktieZijn er onder jullie met dezelfde problemen?Dit is de eerste maal dat ik dit voor heb.....heb kaarten van fortis,argenta en er staat genoeg op de rekeningen :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

boomerang

Citaat van: buizesmurf op woensdag 24 maart 2010, 05:29:55
Gebruik al lang mijn maestro kaarten om geld uit de muur te halen bij,BPI,BDO,PS-bank,enz.Maar sinds vandaag lukt het bij geen enkele bank meer,alleen de melding dat een extra 150 a 200 peso word aagerekend per transaktieZijn er onder jullie met dezelfde problemen?Dit is de eerste maal dat ik dit voor heb.....heb kaarten van fortis,argenta en er staat genoeg op de rekeningen :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Heb dit probleem nu al een maand. Alle banken rekenen een extra charge van 150 peso voor een transactie met een buitenlandse kaart. Gisteren heb ik 40.000 peso gepind bij een Metro ATM in Dumaguete en dat betekent 4 x 10.000 en zij berekenen dan 4 x 150 peso door aan de buitenlandse bank. Bij de BPI is dit hetzelfde. Naast het probleem van een goedkoper wordende Euro worden wij ook nog eens met die extra kosten geconfronteerd.
Als je dus geld nodig hebt zal je gewoon accoord moeten gaan met deze nieuwe vorm van "knippen en scheren".
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Luc

Citaat van: buizesmurf op woensdag 24 maart 2010, 05:29:55
Gebruik al lang mijn maestro kaarten om geld uit de muur te halen bij,BPI,BDO,PS-bank,enz.Maar sinds vandaag lukt het bij geen enkele bank meer,alleen de melding dat een extra 150 a 200 peso word aagerekend per transaktieZijn er onder jullie met dezelfde problemen?Dit is de eerste maal dat ik dit voor heb.....heb kaarten van fortis,argenta en er staat genoeg op de rekeningen :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ja mijn vrouw is al de hele week aan het sukkelen om nog geld uit de muur te krijgen. De buitenlander voor haar in de rij kreeg ook niks. Is ook Argenta kaart. Geen enkele bank werkte. Visa werkt wel nog.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

buizesmurf

Vandaag werkte mijn kaarten wel hier in Dumaguete.Wel met die 150 peso extra kosten,bij de BDO is dit zelfs 200 peso.Heb ook hetzelfde bedrag met de visa kaart afgehaald,zonder die boodschap van die extra kosten.Zal later op mijn bankuitreksels kijken welk nu de goedkoopste wijze is.Ja de euro heeft ongeveer 15% Van zijn waarde verloren,tesamen met stijgende prijzen extra kosten op bankverichtingen kan je stellen dat het leven een 20 % DUURDER IS GEWORDEN :negatief: :weetikniet:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Pjottr

Ik haal regelmatig geld uit een automaat bij de BPI De kaart die ik gebruik is van de Rabo bank Nederland. Heb hier tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ook van daag zonder problemen of extra kosten geld opgenomen.Bij BPI kun je max 20.000 ps per dag pinnen.

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat ik vorige week bij een soort verzamel ATM geld heb gepinned. Dit is een zgn automaat die je vaak los staand in een mall ziet. Tot vorige week nooit geen extra kosten inderdaad echter vorige week bij deze gast aut 150 ps

Maar ja sommige dingen zijn hier niet altijd even logisch.
Het zal voor sommigen wel moeilijker worden hier nu de Euro in elkaar dondert en de bankkosten omhoog vliegen.

Gr
p
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

#5
Citaat van: pjottr op woensdag 24 maart 2010, 14:20:43
Ik haal regelmatig geld uit een automaat bij de BPI De kaart die ik gebruik is van de Rabo bank Nederland. Heb hier tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ook van daag zonder problemen of extra kosten geld opgenomen.Bij BPI kun je max 20.000 ps per dag pinnen.

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat ik vorige week bij een soort verzamel ATM geld heb gepinned. Dit is een zgn automaat die je vaak los staand in een mall ziet. Tot vorige week nooit geen extra kosten inderdaad echter vorige week bij deze gast aut 150 ps

Maar ja sommige dingen zijn hier niet altijd even logisch.
Het zal voor sommigen wel moeilijker worden hier nu de Euro in elkaar dondert en de bankkosten omhoog vliegen.

Gr
p

Hoi Pjottr,

Haalde je die 20.000 in één draw of in tweemaal 10.000. Bij de Metro ATM is de limiet 10.000 per draw en kan ik 40.000 pinnen op één dag zonder problemen.
Alvast dank voor jouw antwoord.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

Bij de BPI automaten die ik gebruik is het maximum P 10 000 per keer.  Bij HSBC automaten kun je P 40 000 per keer pinnen, maar HSBC heeft buiten metro Manila helaas weinig branches (alleen Cebu en Davao)
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: Kano op woensdag 24 maart 2010, 15:03:27
Bij de BPI automaten die ik gebruik is het maximum P 10 000 per keer.  Bij HSBC automaten kun je P 40 000 per keer pinnen, maar HSBC heeft buiten metro Manila helaas weinig branches (alleen Cebu en Davao)

Dan zal BPI Dumaguete dus overblijven.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Pjottr

Hoi Boomerang
Gisteren geld opgenomen bij een ATM van BPI in legaspi. Geeb problemen en GEEN extra kosten
Bij BPI kun je max 20.000 per dag opnemen en je moet dat in 2 draws doen.

Kosten worden veelal berekend als je met een creditcard geld opneemt.
Ik gebruik Rabo wereldpas met maestro Vignet.Geen kosten aan deze kant en in  mijn geval ook geen extra kosten in Ned omdat het deel uitmaakt van een pakket waar ik per kwartaal een kleine vergoeding voor betaal
Als ik mijn wereld pas vd ABN gebruik krijg ik naast de pakketkosten ook nog eens euro 2.25 voor mijn kiezen bij elke ATM opname in het buitenland
Je snapt dus waarom ik alleen mijn Rabo kaart gebruik

Credit Card gebruik ik nooit om geld op te nemen Veel te duur. Ik gebruik deze alleen bij online betalingen zoals een ticket en in winkels bij de wat grotere bedragen

Hoe is het verder nu en met je gezondheid.

Gr
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: pjottr op donderdag 25 maart 2010, 11:54:38
Hoi Boomerang
Gisteren geld opgenomen bij een ATM van BPI in legaspi. Geeb problemen en GEEN extra kosten
Bij BPI kun je max 20.000 per dag opnemen en je moet dat in 2 draws doen.

Kosten worden veelal berekend als je met een creditcard geld opneemt.
Ik gebruik Rabo wereldpas met maestro Vignet.Geen kosten aan deze kant en in  mijn geval ook geen extra kosten in Ned omdat het deel uitmaakt van een pakket waar ik per kwartaal een kleine vergoeding voor betaal
Als ik mijn wereld pas vd ABN gebruik krijg ik naast de pakketkosten ook nog eens euro 2.25 voor mijn kiezen bij elke ATM opname in het buitenland
Je snapt dus waarom ik alleen mijn Rabo kaart gebruik

Credit Card gebruik ik nooit om geld op te nemen Veel te duur. Ik gebruik deze alleen bij online betalingen zoals een ticket en in winkels bij de wat grotere bedragen

Hoe is het verder nu en met je gezondheid.

Gr
Pjottr

Hallo Pjottr,

Ik maak gebruik van de ING Maestro en ben gedwongen om voor iedere transactie met de kaart â,¬1.82 aan kosten te betalen. Alternatieven heb ik niet omdat ik in het verleden een financiële "glijer" heb gemaakt dus wensen andere banken mij niet.

Met mijn gezondheid gaat het weer langzaam beter. Veel vlees, gebakken lever met spek en uien en SMB doen wonderen. Mijn asawa geeft mij een verzorging zoals ik sinds mijn kleutertijd niet meer gekend heb. Dit zal voor de meesten die met een Pinay getrouwd/samenwonen geen nieuwtje zijn.

Groet uit Balugo.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"