Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

MadRed

Wij kiezen er voor om de nacht in het resort voor de familie te betalen (kost erg weinig hoor). Het is ook iets te ver weg van hun dorp om makkelijk thuis te komen (1.5 uur met de auto, wil niet weten hoe lang met "OV"). Misschien dat het zo iets feestiger zal worden. Daar hoop ik wel op.
Een poolside party na afloop is in ieder geval de bedoeling. Het zal wel vnl karaoke worden maar daar zijn we al aan gewend ^^.


Phille

Het verhaal van de Afrekening zal nog effe moeten wachten  :jajaja: ik ben hier nog twee daagjes en dan is het jammer genoeg tijd om afscheid te nemen, hopelijk laat het weerzien niet te lang op zich wachten.

Om toch al even het plaatje met jullie te delen post ik nog snel een fotootje van mijn vrouwtje in haar bruidsjurk (is een foto tijdens het passen), de overige foto's post ik zodra ik ze ontvangen heb van de fotograaf.



De ringen zal ik maar niet posten, anders krijg ik weer commentaar dat ik koloniale trekjes heb of zo ...

:daag:

:benweg:

Baliw-katok

Ze ziet er idd beeldig uit !  :thumb:

Mawibata

Citaat van: Phille op dinsdag 15 februari 2011, 16:45:16


De ringen zal ik maar niet posten, anders krijg ik weer commentaar dat ik koloniale trekjes heb of zo ...

:daag:

:benweg:

Sommige mensen leren snel bij     :lachen:     :lachen:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

13 Februari 2011 - DE AFREKENING

Het is zondag ochtend een uur of 7 's morgens en word ik wakker, hmmmmm, precies toch wel een klein katertje, toch iets teveel gedronken gisteravond?  :weetikniet:

Ik maak mezelf een koffietje, mijn vrouwtje was nog in dromenland en wat ziet ze er zo schattig uit, ik laat haar rustig slapen. Mijne best man is ondertussen ook al wakker en we drinken samen een koffietje. Stelt hij voor om een duik te doen in het zwembad, oooohhhh, wat een goed idee, misschien klaart de mist wel op. Dus zo gezegd zo gedaan, plons het zwembad in.

Na een tijdje ga ik terug naar de kamer, vrouwtje lief is ondertussen ook wakker, heerlijk toch. Damn, waar is mijn ring ... ring kwijt, het moet je maar overkomen hé  :jajaja: ... ikke in paniek. Heb ik die uitgedaan van de nacht, ben ik die gister avond kwijt geraakt in de disco (met wat teveel drank in de man weet men nooit wat men allemaal uitgespookt heeft), kamer ondersteboven gehaald, geen ring te vinden. Ondertussen was de mama ook in de kamer, ik durfde dus niets zeggen, wat zou die wel niet denken of wat voor reactie zou er kunnen komen. Dan dacht ik, misschien ligt die in het zwembad, zoek zoek zoek, niks te vinden. Dan maar de pool boy ingeschakeld, of hij zo lief zou willen zijn om de pool te kuisen en dan de filter na te kijken.

Ik ondertussen verder zoeken, al iets laten vallen tegen m'n vrouwtje, de reactie viel mee, zij mee op zoek.

Kwartiertje later, sir sir sir ... i think I have found your ring ... ik met hem mee en ja hoor, daar lag hij op de bodem te schitteren, duik ... en hebbes  :happy: :happy: :happy:

Pjieeeeuuwww, was dat effe paniek. Ik heb die brave man paar 100 pesos gegeven omdat ik zo blij was m'n ring terug te hebben  :thumb:

Na het ontbijt, begeef ik mij richting reception voor de afrekening. Ik was er van overtuigd dat er nog een adderke onder het gras zat en was heel erg benieuwd wat er komen zou.

Ze beginnen aan de afrekening. Het nam niet zoveel tijd in beslag, gelukkig maar, het was 8:30 am en we hebben een vlucht naar Manila te halen (10:15 am), taxi rit ongeveer 30 minuten, dat niet veel tijd in beslag nemen kreeg een andere wending. Ze leggen mij de afrekening voor, zag er correct uit, ik dacht dit gaat vlot ... zouden ze dan toch iets geleerd hebben?

Ik haal mijn credit card boven en toen begon het.

Sir, you have to pay cash  :weetikniet: of anders voegen 6,5% toe aan de rekening voor betaling van de rekening via credit card (het gaat toch over bijna 6.000 pesos). Hier is nooit iets over gezegd geweest en de vorige keren dat ik heb uitgecheckt werd er nooit extra kosten aangerekend. En ik heb in totaal drie keer uitgecheckt. Dus, dat wilde ik dus niet betalen. Maar zoals het in het Chali resort al vaker was, ze verzinnen wel iets ter plekke. Discussie gaat verder, ik wil dat niet betalen, vraag waar dat vermeld staat ... tonen ze mij het voorstel dat ik gekregen had, der staat "FULL PAYMENT AFTER EVENT" that's it! Niks van betaalwijze whatsoever. We need to catch a flight! Tijd tikt verder, discussie laait op  :explotieren:

Ondertussen worden the gate van het resort gesloten, zodat ik niet weg kan, de 6,5% zal gedokt worden ... ok, met de rug tegen de muur staande kon ik niets anders dan betalen, anders was het de vlucht missen en dan kost het mij nog meer. Dus, hier is de kaart, voeg het er maar aan toe ... trutten! Welcome to the Chali Bitch Resort!

Na de betaling uitgevoerd te hebben, eindelijk klaar om te vertrekken.

Sir, we checked the rooms ... rekening van de minibars, paar kamers hadden de minibar geplunderd. Kunde dat nu verdomme niet direct doen  :mauer: ale, nog eens kaart bovengehaald, nog eens een paar 1000 pesos. Uiteindelijk was ik om en bij de 10.000 pesos extra armer. Nu aan de minibar daar kan Chali niks aan doen, als het gebruikt is dan is het gebruikt en betaal ik dat, geen discussie. Maar de 6,5 % extra was weer iets nieuw. Als ze dat voorheen hadden gedaan dan zou ik ook niet discussieren, dan had ik wel voor cash gezorgd. Maar ze passen hun regeltjes aan zoals het hun goed uitkomt en daar wringt het schoentje.

Are we all set? Yes, sir ... dan heb ik ze eens laten kennis maken met mijn ongezouten mening.  :shoot13lj7:

Dus jongens, laat jullie nu maar vooral gaan. Ik heb het volgende voorstel, ipv mailtjes te sturen zou ik als ik van jullie was, offertes aanvragen voor een trouw, beetje moeilijke eisen stellen, zodat ze er wat extra werk aan hebben, om dan te zeggen, wij hebben zeer slechte feedback gehoord en we hebben besloten om niet langer gebruik te maken van jullie resort, iets in deze stijl.

Achteraf hoor ik dat er met de andere gasten ook nog nen hoop ambras was. Zo was de sleutel van een kamer zoek, de moeder en de zussen, moesten 800 pesos betalen voor die sleutel en die wilde dat niet en ook met hun de poort toe.

Ale, soit, al wie in de Chali ooit eens wilt boeken wens ik veel plezier!

Was de wedding zelf zoals afgesproken? Hmmmm, nee dus, de aankleding was anders dan wat men ons gezegd had, de taart zag er niet uit als op foto getoond, het eten was koud, de zogenaamde champagne was niet te zuipen, de pinten moest men uit een flesje drinken want er waren niet genoeg glazen voorzien, etc ... maar daar heb ik niet over gezeurd, had ik kunnen doen, maar ik wilde daar zo snel als mogelijk weg.

Vond ik het een geslaagd feest, absoluut wel  :happy: :happy: :happy: ben ik een gelukkig man, geen twijfel aan, een chali bitch resort kan daar niks aan veranderen.






Phille

En daar wacht de bruid



Toch een plaatje hé  :jajaja:

Wat ben ik toch een gelukzak  :happy: :happy: :happy:

Robert

Je komt nu al een tijdje in de Filipijnen, moet je onderhand wel weten dat men niet teveel verteld als je ergens in een resort zit, ik vraag altijd meteen of er extra kosten zijn als er betaald wordt met een creditcard, scheelt een hoop gezeik achteraf. Er zijn hotels die helemaal niks rekenen, maar zijn er ook die even 8 procent rekenen, nou die 8 procent zuip ik liever op, dus ik vraag het wel meteen.
Verder moet je maar denken dat je maar 1 keer trouwt, als het goed is tenminste. De gasten zullen een leuke tijd hebben gehad, dat er dan nog een paar de minibar plunderen is wat minder.

apollo

Leuke foto's van de bruid. Bij deze gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Ik volg achter de schermen hier verschillende topics en steek hopelijk daar veel van op   :lachen:

disnoke

Phille,

geniet nog van je tijd met je knappe vrouwtje  :floet:  het zal al vlug genoeg terug zijn zeker?

Spijtig dat er zoveel problemen opdoken met het hotel, zeker voor zo'n bedrag is het een serieuze opleg gewoon om met een kredietkaart te betalen, heb het nog maar in 1 hotel voorgehad in de Filippijnen maar deze hadden het op voorhand gezegd en ook dat ik eventueel nog gerust cash geld later mocht brengen.  Werd wel uitgebaat door een Belg maar zeker geen sprake van de poort toe.  Wel toch mooie gasten die je had, hebben lekker doorgedronken op de kamer  :neeneenee:  maar dat is terecht, ze hebben altijd tijd genoeg om het uitchecken te laten duren.

Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad in een hotel was dat ze een handdoek op mijn rekening hadden gezet omdat deze zou beschadigd zijn.  Ok geen probleem, mag ik de handdoek zien, no sir it's already gone.  Ik ging niet akkoord, ok ik betaal de handdoek maar dan wil ik hem ook, ze wouden het ook zo lang mogelijk laten duren maar ik had alle tijd van de wereld, nog lekker gaan lunchen (niet in het hotel) totdat ik de handdoek kreeg.  Uiteindelijk toverden ze er één te voorschijn met een klein plekje op dat even goed van een stift kon zijn maar ik had toch mijn handdoek.


Phille

Citaat van: Robert op woensdag 16 februari 2011, 12:53:19
Je komt nu al een tijdje in de Filipijnen, moet je onderhand wel weten dat men niet teveel verteld als je ergens in een resort zit, ik vraag altijd meteen of er extra kosten zijn als er betaald wordt met een creditcard, scheelt een hoop gezeik achteraf. Er zijn hotels die helemaal niks rekenen, maar zijn er ook die even 8 procent rekenen, nou die 8 procent zuip ik liever op, dus ik vraag het wel meteen.
Verder moet je maar denken dat je maar 1 keer trouwt, als het goed is tenminste. De gasten zullen een leuke tijd hebben gehad, dat er dan nog een paar de minibar plunderen is wat minder.

Hey Robert, ge hebt mijn bericht niet helemaal gelezen, ja ik weet dat er hotels zijn die extra kosten aanrekenen wanneer betaald wordt via creditcard, echter ik heb een paar in- en uitgecheckt in het resort.

Bij aankomst in Cagayan de Oro zijn we er drie dagen blijven slapen en dan uitgecheckt, geen extra kosten, daarna zijn we naar Balingasag gegaan, paar dagen erna terug ingecheckt voor paar dagen, dan wegens een overboeking was er geen kamer beschikbaar en waren we genoodzaakt om twee nachten in een ander hotel te gaan slapen, uitgecheckt en geen extra kosten, na twee dagen terug ingecheckt om er dan 10 dagen te blijven, terug uitgecheckt en geen extra kosten, al die keren heb ik met de creditcard betaald. Het is bij de afrekening van het feest + de kamers voor de gasten, welk dus een serieus hoger bedrag was, dat men opeens afkwam met extra kosten ...  :weetikniet: waar is de logica?

En wat het feest betreft, het was voor mij een geslaagd feest, Cristy was heel blij en de gasten hadden de tijd van hun leven, daar kan de Chali niks aan veranderen hoor. Wat het plunderen van de minibar betreft, die gasten zijn niet gewoon om in een hotel te overnachten en zijn er gewoon niet stil bij blijven staan dat wat zich in de minibar bevindt geld kost, de hoeveelheid drank zal er ook wel iets mee te maken hebben; het is hun vergeven, als ze maar een fijne tijd hadden denk ik dan maar  :jajaja: