Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie

Gestart door surfer, dinsdag 30 maart 2010, 16:26:19

Vorige topic - Volgende topic

rudy1962

Indien deze documenten dienen voor de  :belgiesmiley: ambassade in Manila,hoeven deze toch niet vertaald noch gelegaliseerd te worden ?

stip66

Citaat van: rudy1962 op donderdag  1 april 2010, 12:29:33
Indien deze documenten dienen voor de  :belgiesmiley: ambassade in Manila,hoeven deze toch niet vertaald noch gelegaliseerd te worden ?

De vertalingen dienen niet voor gebruik in de ambassade, maar voor de City Hall, Rudy.

Een officiele erkende taal uit  :belgiesmiley: volstaat inderdaad voor de  :belgiesmiley: ambassade, maar voor het gemeentehuis dien deze in het Engels te zijn.

De ambassade moet de vertaalde, gelegaliseerde documenten terug legaliseren, dat deze samenhoren met het afgeleverde Legal Capacity  :atyourservice:

stip66

Citaat van: dolfijn76 op donderdag  1 april 2010, 07:28:57
Ik ben met mijn man in België getrouwd in juli 2005.  Mijn man is met een toeristenvisum (ook via acte 3 bis) naar België gekomen. 

Hi Dolfijn, sinds 2005 zijn de regels wel veranderd en veeeeeeeeeeeeel strikter en strenger geworden.

Iemand naar hier halen zonder enige familiale band ( zelfs dat is geen makkie ) is quasi onmogelijk.

Toch bedankt voor je ervaring neer te pennen hier.  :thumb:

rudy1962

Citaat van: stip66 op donderdag  1 april 2010, 13:10:44
Citaat van: rudy1962 op donderdag  1 april 2010, 12:29:33
Indien deze documenten dienen voor de  :belgiesmiley: ambassade in Manila,hoeven deze toch niet vertaald noch gelegaliseerd te worden ?

De vertalingen dienen niet voor gebruik in de ambassade, maar voor de City Hall, Rudy.

Een officiele erkende taal uit  :belgiesmiley: volstaat inderdaad voor de  :belgiesmiley: ambassade, maar voor het gemeentehuis dien deze in het Engels te zijn.

De ambassade moet de vertaalde, gelegaliseerde documenten terug legaliseren, dat deze samenhoren met het afgeleverde Legal Capacity  :atyourservice:

Thnx Peter
Dus als je voor de Legal Capacity gaat, kan je beter al de vertaalde en gelegaliseerde documenten, nodig voor het gemeentehuis, meenemen naar de ambassade ?

stip66

Citaat van: rudy1962 op donderdag  1 april 2010, 14:03:48
Citaat van: stip66 op donderdag  1 april 2010, 13:10:44
Citaat van: rudy1962 op donderdag  1 april 2010, 12:29:33
Indien deze documenten dienen voor de  :belgiesmiley: ambassade in Manila,hoeven deze toch niet vertaald noch gelegaliseerd te worden ?

De vertalingen dienen niet voor gebruik in de ambassade, maar voor de City Hall, Rudy.

Een officiele erkende taal uit  :belgiesmiley: volstaat inderdaad voor de  :belgiesmiley: ambassade, maar voor het gemeentehuis dien deze in het Engels te zijn.

De ambassade moet de vertaalde, gelegaliseerde documenten terug legaliseren, dat deze samenhoren met het afgeleverde Legal Capacity  :atyourservice:

Thnx Peter
Dus als je voor de Legal Capacity gaat, kan je beter al de vertaalde en gelegaliseerde documenten, nodig voor het gemeentehuis, meenemen naar de ambassade ?

Yap, want daar wordt naar gevraagd, de ambassade moet deze eveneens legaliseren voor gebruik in de city hall  :atyourservice:

rudy1962

Citaat van: stip66 op donderdag  1 april 2010, 14:35:37
Citaat van: rudy1962 op donderdag  1 april 2010, 14:03:48
Citaat van: stip66 op donderdag  1 april 2010, 13:10:44
Citaat van: rudy1962 op donderdag  1 april 2010, 12:29:33
Indien deze documenten dienen voor de  :belgiesmiley: ambassade in Manila,hoeven deze toch niet vertaald noch gelegaliseerd te worden ?

De vertalingen dienen niet voor gebruik in de ambassade, maar voor de City Hall, Rudy.

Een officiele erkende taal uit  :belgiesmiley: volstaat inderdaad voor de  :belgiesmiley: ambassade, maar voor het gemeentehuis dien deze in het Engels te zijn.

De ambassade moet de vertaalde, gelegaliseerde documenten terug legaliseren, dat deze samenhoren met het afgeleverde Legal Capacity  :atyourservice:

Thnx Peter
Dus als je voor de Legal Capacity gaat, kan je beter al de vertaalde en gelegaliseerde documenten, nodig voor het gemeentehuis, meenemen naar de ambassade ?

Yap, want daar wordt naar gevraagd, de ambassade moet deze eveneens legaliseren voor gebruik in de city hall  :atyourservice:

En zo leer ik elke dag nog bij  :lachen:

Over 2 weken ben ik daar en dan ga ik informeren welke documenten ze van mij nodig hebben, naar het schijnt verschilt dit nogal eens van plaats tot plaats

Budgie

Zo ik zie dus weer iets dat in Nederland anders is Namelijk het vertalen naar het Engels Hier kon ik namelijk mijn ongehuwd verklaring en mijn uittreksel van mijn woonplaats gewoon voor het buitenland in het Nederlands/Engels krijgen voor buitenlands gebruik
Getting older beats the alternative -dying young

Gago


zopas slecht nieuws gekregen. de touristvisum voor 30 dagen van mijn vriendin is geweigerd. had een super compleet dossier, ze had vast werk met werkgeversverklaring "leave of absence". alles was piekfijn.
dus wat er gezegd wordt: dat het onmogelijk is voor een filipina om hierheen te komen met een touristvisa klopt helemaal.

we willen absoluut tezamen zijn. en er zal dus niks anders opzitten om te huwen in de phils.
ik had mijn verlof gepland in Mei.
Is het nog mogelijk volgens jullie om alle papieren in orde te krijgen tegen dan?

Als ik het goed begrijp moet er eerst naar de BE ambassade gegaan worden in Manila om een Legal capacity te krijgen, en dan naar het stadhuis waar men wil trouwen. Moet er een afspraak gemaakt worden op de ambassade voor die legal capacity.

ik zou 3 weken in phills zijn. vragen we dan al direkt een gezinsherenging aan?
ik tast wat in het duister hier.


stip66

Citaat van: Gago op vrijdag  2 april 2010, 10:44:27

zopas slecht nieuws gekregen. de touristvisum voor 30 dagen van mijn vriendin is geweigerd. had een super compleet dossier, ze had vast werk met werkgeversverklaring "leave of absence". alles was piekfijn.
dus wat er gezegd wordt: dat het onmogelijk is voor een filipina om hierheen te komen met een touristvisa klopt helemaal.

we willen absoluut tezamen zijn. en er zal dus niks anders opzitten om te huwen in de phils.
ik had mijn verlof gepland in Mei.
Is het nog mogelijk volgens jullie om alle papieren in orde te krijgen tegen dan?

Als ik het goed begrijp moet er eerst naar de BE ambassade gegaan worden in Manila om een Legal capacity te krijgen, en dan naar het stadhuis waar men wil trouwen. Moet er een afspraak gemaakt worden op de ambassade voor die legal capacity.

ik zou 3 weken in phills zijn. vragen we dan al direkt een gezinsherenging aan?
ik tast wat in het duister hier.



Waar woon jij ergens Gago ?

Gago


@stipp.

West-Vlaanderen.
Regio Ieper