KLM : Nieuwe bagageregels vanaf 28 maart

Gestart door Mawibata, donderdag 1 april 2010, 18:54:35

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

KLM  :  Nieuwe bagageregels vanaf 28 maart




Tickets uitgegeven voor 28 maart 2010


Als uw ticket is uitgegeven voor 28 maart 2010, is op de hoeveelheid bagage die u gratis mag meenemen het stuksconcept of het gewichtsconcept van toepassing, afhankelijk van de bestemming. Op uw e-ticket staat dit in het vakje 'baggage'.  

* Staat er een gewicht in kilo's op uw e-ticket? Dan is dat het maximale gewicht dat u gratis mee kunt nemen (gewichtsconcept).

Economy Class
   
20 kg (44 lbs)* + 1 golftas*** tot 20 kg (44 lbs)






Bagagevrijstelling voor tickets die op of na 28 maart 2010 zijn uitgegeven:
   
   
   
Economy Class   

1 stuk ruimbagage,tot 23 kg (50,5 lbs),l + b + h max. 158 cm (62 inch)

Dus nu 3 kg meer, maar nu wel beperkt qua afmetingen, die mijn insziens aan de krappe kant zijn.




http://www.klm.com/travel/be_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

franil

...en da's precies waarom ik geen KLM klant ben: mijn koffers zijn te groot! :lachen:
Vroeger was ik een stuk jonger........

Robert

Citaat van: franil op vrijdag  2 april 2010, 05:09:08
...en da's precies waarom ik geen KLM klant ben: mijn koffers zijn te groot! :lachen:

wat voor koffers heb jij dan, ik red het makkelijk met 23 kg in ieder geval.

franil

Het gaat om het formaat, zeker bij de KLM is 158 cm, 158cm. Ik heb o.a. een standaard Delsey, maar die is 3cm te groot. M'n andere koffer heb ik maar niet gemeten, die is groter dan de Delsey. :floet:
Bovendien heb ik doorgaans meer dan 23 kilo, je gaat tenslotte naar de Phils.... :ikkeniebegrijp:
Vroeger was ik een stuk jonger........

Amice

Daarbij te bedenken dat filipino's bij andere maatschappijen vaak 30kg mee mogen nemen naar de phils,.

Volgens mij gaat het de KLM dan te goed.
Toch ook wel een ergelijk trekje in nederland om telkens maar weer te proberen om mensen verder uit te knijpen, als of er geen andere  instrumenten zijn om zoiets sluitend te krijgen.

Ik ben voor een al dan niet tijdelijk lik op stuk beleid, voorlopig maar geen KLM totdat ze er een ster bijhebben.  :negatief:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Robert

Citaat van: franil op vrijdag  2 april 2010, 10:38:29
Het gaat om het formaat, zeker bij de KLM is 158 cm, 158cm. Ik heb o.a. een standaard Delsey, maar die is 3cm te groot. M'n andere koffer heb ik maar niet gemeten, die is groter dan de Delsey. :floet:
Bovendien heb ik doorgaans meer dan 23 kilo, je gaat tenslotte naar de Phils.... :ikkeniebegrijp:

ja sommigen nemen erg veel mee, moet iedereen zelf weten natuurlijk.
ik neem ook wel dingen mee voor in filipijnen, maar koop daar vaak kleding, dus dat scheelt alweer een hoop.
met formaat koffer heb ik echt nog nooit een probleem gehad, dan heb je echt een zeikerd gehad.

Mawibata



Citaat van: Robert op vrijdag  2 april 2010, 10:59:09

met formaat koffer heb ik echt nog nooit een probleem gehad, dan heb je echt een zeikerd gehad.


Robert, dit is een nieuwe regel bij KLM voor tickets die na 28 maart 2010 zijn uitgegeven.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Met wat KLM bezig is, joost mag het weten, maar leuk vind ik het niet. Straks wilt iedereen met Eithad vliegen en dan zijn wij er de dupe van ...  :floet:

boldy

deze jongen blijft gewoon klm vliegen als ik er heen ga .
hou niet van dat overstappen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

franil

Als je koffer maar binnen de grenzen is.....Ga je gang!  :lachen:
Vroeger was ik een stuk jonger........

Phille

Citaat van: boldy op vrijdag  2 april 2010, 12:43:59
deze jongen blijft gewoon klm vliegen als ik er heen ga .
hou niet van dat overstappen

Ik ook niet Boldy, maar vanuit Belgie wordt er niet rechtstreeks gevlogen, dus of het nu via Amsterdam is of via Abu Dhabi, overstappen moeten wij in elk geval minstens 1 keer.


klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: boldy op vrijdag  2 april 2010, 12:43:59
deze jongen blijft gewoon klm vliegen als ik er heen ga .
hou niet van dat overstappen

ik ben het met je eens , vlieg ook het liefst klm. MAAR,,,,,,,, ik ben gehuwd met een filippina en omdat mijn vrouwtje zo nodig iedere keer met mij mee moet naar de fils, is 20 kg pp niet meer genoeg .vlieg nu dus met cathay pacific 30 kg pp en het is ook iets goedkoper. overigens is cathay een prima maatschapij en overstappen moet ik toch, of het nu in hongkong is of in manila want ik moet naar ormoc toe , dus het is hongkong -- cebu     of manila -- cebu\ tacloban of ormoc.


jens.....

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Robert

Citaat van: Mawibata op vrijdag  2 april 2010, 12:17:30


Citaat van: Robert op vrijdag  2 april 2010, 10:59:09

met formaat koffer heb ik echt nog nooit een probleem gehad, dan heb je echt een zeikerd gehad.


Robert, dit is een nieuwe regel bij KLM voor tickets die na 28 maart 2010 zijn uitgegeven.




dan mag ik mijn koffer ook wel gaan checken, maar we zien het wel allemaal.
ik wilde eigenlijk boeken voor die 824 euro met klm, maar te laat.
misschien pak ik wel emirates van dusseldorf, maar eens gaan proberen.
die gaan per 1 mei ook vanaf schiphol vliegen, meer keus dus.

Johan En Elvie

KLM kan er wat van om geld uit de mensen hun zakken te kloppen maar ooo wee als er eens iets foutloopt dan trekken ze hun staart in.
We hadden eens een aansluiting gemist op schiphol en moesten zodoende een overnachting en eten krijgen volgens het regelement maar niets daarvan ook niet na lang aandringen.
We konden zelf instaan voor overnachting en eten (zelfs geen sorrie of drankje kan ervan af)

Wij vliegen NOOIT meer met KLM zoveel is zeker, ze mogen ons nog gouden staven toestoppen en met ons helemaal alleen naar daar vliegen met alle mooie stuardessen voor ons allen (alé mooi zijn ze ook niet hehe)
Keep dreaming hehe.

Betalen voor extra kilos wat ze nu doen ligt helemaal in de lijn van hun mannier van werken ik ben daar niet van verwonderd.
Dat ze maar doen wat ze willen voor mij niet gelaten.

Ja het is waar dat je met andere maatschappijen moet overstappen maar wij vinden dit alvast helemaal geen probleem hoor het is zelfs veel gezonder voor je lichaam om het zo te doen en je hebt veel minder last van jetlag.
Ik leg dit even uit.
Je vliegt in 1 keer 13 uur lang en overbrucht een uurverschil van 7 uur (of 6 uur in zomertijd) je lichaam heeft dan niet zoveel tijd om zich aan te passen hieraan, met als gevolg dat je een paar dagen nodig hebt om te recupereren.
Indien je vliegt met tussenstops en er zowat 23 of 24 uur over doet (met een tussenstop van 6 uur) of 20 tot 21 uur met tussenstop van een goede 3 uur dan heeft je lichaam meer tijd om zich aan de nieuwe tijd aan te passen met als gevolg dat je alvast veel frisser aankomt.
Je kan trouwens van die tussenstop gebruik maken om uit te rusten. Je bent trouwens op vakantie hé geniet er dan soveel meer van.

Wie niet graag een overstap maakt betaald 2 keer meer.
1ste keer in je ticket en 1 keer in je gezondheid.

Cheers
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

Ik sluit mij volledig bij jullie aan Johan & Lieve, nooit maar dan ook nooit vlieg ik nog met KLM, zeker niet voor privé doeleinden, als het voor het werk is en ik kan echt niet anders tja dan heb ik geen keuze.

Het was mij al opgevallen de vorige twee keer dat ik naar de Filipijnen ging dat ik minder last had van Jetlag, ik dacht dat het eerder te maken had met het feit dat Eithad daar 's avonds laat toe komt en daardoor men onmiddellijk kon gaan slapen en men zo onmiddellijk in het goed ritme zit.

Wat het overstappen betreft, dat is voor ons Belgen altijd het geval, de Nederlanders onder ons hebben het voordeel om vanuit Amsterdam rechtstreeks naar Manilla te kunnen vliegen; als men alles rekent, van thuis vertrekken tot het moment van landing dan zit er niet zo een groot verschil tussen. In mijn geval, half uurtje tot aan de luchthaven (gezien het late uur van vertrek geen files), 2 uur wachten, 6 uur vliegen, 3 uur wachten, 8 uur vliegen = ongeveer 20 uur in totaal; via KLM, ongeveer 4 uur tot in Amsterdam (trein), 2 uur in luchthaven, 12 uur vliegen = 18 uur in totaal ofwel 30 minuten tot in zaventem, 2 uur op luchthaven, 1 uur vliegen, 3 uur in amsterdam, 12 uur vliegen = l8,5 uur in totaal; dus het verschil is niet bijzonder groot als je het mij vraagt, 1,5 tot 2 uur meer via Etihad, maar dan wel met service.

In mei vertrek ik weer en nu heb ik het silver level van het frequent flyer programma, ben erg benieuwd naar de service in de Etihad Lounge; hier breng ik zeker verslag van uit! Ja ja, na twee vluchten met Eithad naar Manilla bereikt met al het Silver Level en dus toegang tot de lounge, hier kan KLM ook een puntje aan zuigen  :jajaja:





Carpie

Hmmmmm,

Let wel, met Etihad is er ook een limiet van 20kg bagage hoor. Althans als je Coral economy vliegt. IK zat er bij vertrek  1 1/2kg over maar gelukkig is daar geen probleem van gemaakt. :thumb:

In het terugkeren ben ik van Lumbia Airport vertrokken, daar zat ik 4.5kg boven het gewicht want met Cebu Pacific Air is er een beperking van 15kg (binnenlandse vlucht naar Manilla)

Ik heb daar ferm mogen voor bijbetalen, namelijk 400............................. 400 php  :haha: wel te verstaan dus ong 100php of net iets meer dan â,¬ 1.5 per kg.

Grtz

Johan

Luc

Mijn vrouw had bij Etihad 3,5kg overgewicht en hoefde ook niks bij te betalen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata


Citaat van: Luc op vrijdag  2 april 2010, 21:44:30
Mijn vrouw had bij Etihad 3,5kg overgewicht en hoefde ook niks bij te betalen.


Je vrouw of haar koffer     :lachen:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boldy

ik ben nog maar 1 keer in pi geweest en ben met de klm geweest .
mijn ervaring was er goed ,en wat betreft de jetlag daar had ik op de heenweg geen enkel probleem mee alleen terug toen heb ik er wel veel last van gehad.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

franil

Mijn ervaring voor wat betreft bagage: een paar keer met Cathay naar Cebu, met Singapore airways naar Cebu, Met Malaysian, met Kuwait Air, met Qatar, nooit een probleem gehad, soms 4 kilo te veel. Één keer met KLM, 2 kg teveel, â,¬ 135,- bijbetalen!! Vandaar nooit meer KLM, die zijn veel te strikt met hun regeltjes. :daag:
Vroeger was ik een stuk jonger........

Phille

Ik blijf die regeltjes met hoeveel kilo bagage je mag mee hebben absurd, 2 kg teveel en 135 euro betalen, tja, KLM ... what can i say  :floet: ... moet er dan toevallig  iemand voor je staan die netjes de toegelaten kiloootjes (bagage) bij heeft en als persoon dubbel weegt  :denk: zoals ik tov mijn toekomstig vrouwtje  :jajaja:

Als men er rekening mee houdt dat op een vlucht naar Manilla het aantal Filipijnen in de meerderheid zijn en gezien hun gemiddelde lichaamsbouw kan men toch geen probleem maken over een bagage met een paar kilootjes teveel, maar ja, KLM he ... voelt echt aan dat men vervoerd wordt met een ambulance, doedidoedadoedidoeda  :floet:




Johan En Elvie

Een beetje langer onderweg is toch helemaal geen probleem in dit jachtige leven hé.
Als je op verlof bent (of zelfs voor je werk vliegt) is het toch aangenamer dat je daar uw tijd kunt voor nemen, daarentegen zijn de luchthavens bij de tussenstop in de immiraten heel mooi en kan je daar rustig genieten van de omgeving en winkeltjes en een waaier aan verschillende nationaliteiten en klederdracht.
Zo'n tussenstop is een avontuur op zich.

Wat bagage betreft: iedereen neemt altijd te veel mee en in de Filippijnen is het heel goedkoop om daar een nieuwe garderobe van T-shirts en zo meer te kopen. Vesten en winterkleding heb je daar niet nodig hé.
Zo denk ik er over maar natuurlijk zijn er allerhande mensen.
Er zijn ook mensen die veel meer eigen kleding willen meebrengen en die regel bij KLM vind ik er echt over 2kg meer is 135 euro bijbetalen waar zijn ze mee bezig, zijn ze daar niet slimmer zo jaag je uw klanten weg naar anderen toch.
Uiteraard gaan ze met deze regel in het begin wat meer omzet draaien omdat het even zal duren voor de mensen dit echt door hebben en daar gaan op reageren maar het is alvast geen goede langer termijn visie.
Ze zullen het later wel merken als ze met halfvolle toestellen moeten vliegen.

Ik weet nog niet zo lang geleden moesten Belgen eerst naar een andere europeese luchthaven vliegen (London, Parijs, Zurich, Amsterdam e.a.) voor ze naar de immitaten (Abu dhabi e.a.) konden maar nu kan dit direkt wat heel veel beter is.
Amsterdam via KLM heb je alvast helemaal niet meer nodig vanuit Brussel.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag  3 april 2010, 10:14:19

Ik weet nog niet zo lang geleden moesten Belgen eerst naar een andere europeese luchthaven vliegen (London, Parijs, Zurich, Amsterdam e.a.) voor ze naar de immitaten (Abu dhabi e.a.) konden maar nu kan dit direkt wat heel veel beter is.
Amsterdam via KLM heb je alvast helemaal niet meer nodig vanuit Brussel.


Gelukkig maar  :happy:

Mawibata

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag  3 april 2010, 10:14:19

Wat bagage betreft: iedereen neemt altijd te veel mee en in de Filippijnen is het heel goedkoop om daar een nieuwe garderobe van T-shirts en zo meer te kopen. Vesten en winterkleding heb je daar niet nodig hé.




Ik weet niet hoe het zit bij jullie,
maar de asawa stopt wel wat anders dan T-shirts in onze koffers.    :lachen:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Budgie

Inderdaad Mawibata maar je kan er geen chocolade van maken wat ze allemaal niet heen meenemen Terug is gemakkelijker Je ruikt het wel als je de koffer open doe.Vuile kleding met gedroogde vis.
Getting older beats the alternative -dying young