Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

 :applaus: :applaus: :thumb:

Beste wijnen aan boord

Het kan niet op bij Emirates. De vliegtuigmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten gaat nu ruim 400 miljoen euro investeren om de beste wijnen ter wereld aan boord te kunnen schenken aan passagiers in alle klassen. Dit betekent dat reizigers de keuze krijgen uit meer dan dan zestig verschillende wijnen, champagnes en ports!
De wijnen zijn afkomstig uit de beste wijngaarden uit twaalf landen. Maar liefst 1,2 miljoen flessen liggen te rijpen in de eigen wijnkelders van Emirates in Bourgondië, Frankrijk. Deze zijn klaar om te drinken in 2020. Het gaat dus een lange termijn investering. Het wijnprogramma van Emirates is een essentieel onderdeel van de in-flight maaltijden.
Wijn als ervaring
Omdat Emirates niet afhankelijk wil zijn van een tussenpersoon, heeft het ervoor gekozen om een eigen team van experts relaties te laten onderhouden met een aantal van 's werelds meest prestigieuze chateaus en wijngaarden. ,,Voor ons is wijn een ervaring. Onze klanten willen aan boord van wijn genieten alsof ze in een chique restaurant zitten. Het is niet zomaar wit, rood of rosé. Passagiers zijn geïnteresseerd in waar de druif vandaan komt, informatie over de wijngaard en hoe oud de wijn is. Dat is waarom we meer dan een decennium geleden zijn afgestapt van het gebruikelijke zakelijke inkoopproces en de controle in eigen handen hebben genomen", aldus Emirates topman Tim Clark.
Droom
Met wijnen uit Frankrijk's meest prestigieuze wijngaarden, waaronder Château Lafite, Château Margaux, Château Latour, Château Haut-Brion en Château Mouton-Rothschild, is de wijnkelder van Emirates een droom van iedere wijnkenner.
Naast de Franse wijnen, biedt de vliegmaatschappij ook een selectie van nieuwe wereldwijnen uit Australië, Nieuw-Zeeland, Californië en andere wijnproducerende regio's in de wereld.
De First Class passagiers van Emirates kunnen de Dom Perignon champagne aan boord verwachten. Dit is een van 's werelds meest toonaangevende champagnes. Op A380 vluchten naar San Fransisco en Housten wordt zelfs Dom Perignon 2003 Rosé geschonken in december.
Op hoogte
De selectiecriteria van Emirates hebben niet alleen rekening gehouden met de kwaliteit van de wijn en hoe het smaakt bij het eten dat aan boord wordt geserveerd, maar ook hoe de wijnen zullen reageren wanneer deze geserveerd worden op een hoogte van 10km in de lucht.

Bron: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/23428762/__Beste_wijnen_aan_boord__.html

Da's wat anders dan een glas melk hé Peldoman?    :lachen: :lachen:  :floet:
Rich de Nederbelg.

peldoman

Als ik dit hier zo leest zal het me niets verwonderen dat Emirates. binnenkort overstapt op de  :nederlandsevlag: wijnen.
Ik moet eerlijk zeggen , ik kreeg het er wel warm van toen ik dit las, kan een mens goed doen, maar goed bescheiden blijven peldoman, dus
ik wou het hier maar bij laten, de cijfers hieronder spreken boekdelen!! :jajaja:



167 wijnen waarvan 26 uit België, 1 gouden plak voor België de rest voor  :nederlandsevlag:


Wijnkeuringen .

Château Neercanne Maastricht
De nationale wijnkeuring wordt sinds 2003 georganiseerd door Stichting Wijninstituut Nederland in samenwerking met het Wijngaardeniersgilde en het Productschap Wijn. De Nederlandse wijnen worden gekeurd aan de hand van het internationale keuringssysteem van het O.I.V. (Organisation International de la Vigne et du Vin). Door minimaal 15 erkende wijnproevers worden Nederlandse en Belgische wijnen getest en beoordeeld. In 2010 werden voor het eerst vier gouden medailles uitgedeeld.[1] Naast de medailles wordt een WINkeurzegel toegekend dat is bedoeld om aan de consument te laten zien welke Nederlandse wijnen goed zijn. Vanaf 2012 worden ook Belgische wijnen gekeurd. Hieronder de medaillespiegel van de periode 2003-2012.
2003
61 deelnemende wijnen van 37 wijngaarden. 14 bronzen medailles.
2004
54 deelnemende wijnen van 31 wijngaarden. 1 zilveren en 11 bronzen medailles.
2005
84 deelnemende wijnen van 36 wijngaarden. 5 zilveren en 21 bronzen medailles.
2006
95 deelnemende wijnen van 38 wijngaarden. 4 zilveren en 18 bronzen medailles.
2007
135 deelnemende wijnen van 41 wijngaarden. 8 zilveren en 9 bronzen medailles.
2008
118 deelnemende wijnen van 43 wijngaarden. 5 zilveren en 34 bronzen medailles.
2009
166 deelnemende wijnen van 57 wijngaarden. 8 zilveren en 44 bronzen medailles.
2010
182 deelnemende wijnen. 4 gouden, 12 zilveren en 23 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo, De Braoke in Laren (Gld), De Reestlandhoeve in Balkbrug en Bilderhof in Dordrecht).
2011
147 deelnemende wijnen. 2 gouden, 21 zilveren en 25 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo en Verenigde Achterhoekse Wijnbouwers).
2012
167 deelnemende wijnen (waarvan 26 uit België). 1 gouden, 24 zilveren en 33 bronzen medailles (goud: Wijngoed Montferland).

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op dinsdag  9 december 2014, 18:12:59
Als ik dit hier zo leest zal het me niets verwonderen dat Emirates. binnenkort overstapt op de  :nederlandsevlag: wijnen.
Ik moet eerlijk zeggen , ik kreeg het er wel warm van toen ik dit las, kan een mens goed doen, maar goed bescheiden blijven peldoman, dus
ik wou het hier maar bij laten, de cijfers hieronder spreken boekdelen!! :jajaja:



167 wijnen waarvan 26 uit België, 1 gouden plak voor België de rest voor  :nederlandsevlag:


Wijnkeuringen .

Château Neercanne Maastricht
De nationale wijnkeuring wordt sinds 2003 georganiseerd door Stichting Wijninstituut Nederland in samenwerking met het Wijngaardeniersgilde en het Productschap Wijn. De Nederlandse wijnen worden gekeurd aan de hand van het internationale keuringssysteem van het O.I.V. (Organisation International de la Vigne et du Vin). Door minimaal 15 erkende wijnproevers worden Nederlandse en Belgische wijnen getest en beoordeeld. In 2010 werden voor het eerst vier gouden medailles uitgedeeld.[1] Naast de medailles wordt een WINkeurzegel toegekend dat is bedoeld om aan de consument te laten zien welke Nederlandse wijnen goed zijn. Vanaf 2012 worden ook Belgische wijnen gekeurd. Hieronder de medaillespiegel van de periode 2003-2012.
2003
61 deelnemende wijnen van 37 wijngaarden. 14 bronzen medailles.
2004
54 deelnemende wijnen van 31 wijngaarden. 1 zilveren en 11 bronzen medailles.
2005
84 deelnemende wijnen van 36 wijngaarden. 5 zilveren en 21 bronzen medailles.
2006
95 deelnemende wijnen van 38 wijngaarden. 4 zilveren en 18 bronzen medailles.
2007
135 deelnemende wijnen van 41 wijngaarden. 8 zilveren en 9 bronzen medailles.
2008
118 deelnemende wijnen van 43 wijngaarden. 5 zilveren en 34 bronzen medailles.
2009
166 deelnemende wijnen van 57 wijngaarden. 8 zilveren en 44 bronzen medailles.
2010
182 deelnemende wijnen. 4 gouden, 12 zilveren en 23 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo, De Braoke in Laren (Gld), De Reestlandhoeve in Balkbrug en Bilderhof in Dordrecht).
2011
147 deelnemende wijnen. 2 gouden, 21 zilveren en 25 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo en Verenigde Achterhoekse Wijnbouwers).
2012
167 deelnemende wijnen (waarvan 26 uit België). 1 gouden, 24 zilveren en 33 bronzen medailles (goud: Wijngoed Montferland).

Een  :nederlandsevlag: wijnproever !!! Tjonge,tjonge toch...die lui kennen het verschil niet tussen wijnazijn en wijn....  :lachen:   :lachen:  :jajaja:

Cosyns Guy

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag  9 december 2014, 19:28:15
Citaat van: peldoman op dinsdag  9 december 2014, 18:12:59
Als ik dit hier zo leest zal het me niets verwonderen dat Emirates. binnenkort overstapt op de  :nederlandsevlag: wijnen.
Ik moet eerlijk zeggen , ik kreeg het er wel warm van toen ik dit las, kan een mens goed doen, maar goed bescheiden blijven peldoman, dus
ik wou het hier maar bij laten, de cijfers hieronder spreken boekdelen!! :jajaja:



167 wijnen waarvan 26 uit België, 1 gouden plak voor België de rest voor  :nederlandsevlag:


Wijnkeuringen .

Château Neercanne Maastricht
De nationale wijnkeuring wordt sinds 2003 georganiseerd door Stichting Wijninstituut Nederland in samenwerking met het Wijngaardeniersgilde en het Productschap Wijn. De Nederlandse wijnen worden gekeurd aan de hand van het internationale keuringssysteem van het O.I.V. (Organisation International de la Vigne et du Vin). Door minimaal 15 erkende wijnproevers worden Nederlandse en Belgische wijnen getest en beoordeeld. In 2010 werden voor het eerst vier gouden medailles uitgedeeld.[1] Naast de medailles wordt een WINkeurzegel toegekend dat is bedoeld om aan de consument te laten zien welke Nederlandse wijnen goed zijn. Vanaf 2012 worden ook Belgische wijnen gekeurd. Hieronder de medaillespiegel van de periode 2003-2012.
2003
61 deelnemende wijnen van 37 wijngaarden. 14 bronzen medailles.
2004
54 deelnemende wijnen van 31 wijngaarden. 1 zilveren en 11 bronzen medailles.
2005
84 deelnemende wijnen van 36 wijngaarden. 5 zilveren en 21 bronzen medailles.
2006
95 deelnemende wijnen van 38 wijngaarden. 4 zilveren en 18 bronzen medailles.
2007
135 deelnemende wijnen van 41 wijngaarden. 8 zilveren en 9 bronzen medailles.
2008
118 deelnemende wijnen van 43 wijngaarden. 5 zilveren en 34 bronzen medailles.
2009
166 deelnemende wijnen van 57 wijngaarden. 8 zilveren en 44 bronzen medailles.
2010
182 deelnemende wijnen. 4 gouden, 12 zilveren en 23 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo, De Braoke in Laren (Gld), De Reestlandhoeve in Balkbrug en Bilderhof in Dordrecht).
2011
147 deelnemende wijnen. 2 gouden, 21 zilveren en 25 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo en Verenigde Achterhoekse Wijnbouwers).
2012
167 deelnemende wijnen (waarvan 26 uit België). 1 gouden, 24 zilveren en 33 bronzen medailles (goud: Wijngoed Montferland).

Een  :nederlandsevlag: wijnproever !!! Tjonge,tjonge toch...die lui kennen het verschil niet tussen wijnazijn en wijn....  :lachen:   :lachen:  :jajaja:
Gevonden op een  :nederlandsevlag: website..hoor je het eens van je eigen volk Peldo..  :biggrinn:  :biggrinn:
Ook wijnschrijver Nicolaas Klei denkt niet dat wijnboeren in landen als Frankrijk hoeven te vrezen voor een dalende omzet door de toenemende populariteit in ons land. "Het is hier te klein, te nat en te koud", zegt de auteur van onder andere de Supermarktwijngidsen.

Over de kwaliteit is hij voorzichtig. "Een enkele Nederlandse wijn is van echt goede kwaliteit, maar lang niet allemaal." Dat heeft volgens Klei te maken met speciaal gekweekte druivenrassen die tegen het Nederlandse klimaat kunnen. "Dat zijn niet de allerbeste. Ze zijn niet te vergelijken met buitenlandse rassen."

Klei vindt wel dat er progressie wordt gemaakt door de Nederlandse wijnboeren. "Vijftien jaar geleden vielen de tanden uit je mond, zo zuur was het."

Marketing

Ilja Gort, een Nederlandse wijnboer die al jaren in Frankrijk wijn produceert, ziet ook een omslagpunt. Hij vond zelfs nog vijf jaar geleden de meeste Nederlandse wijnen "niet te happen". Van de dertig die hij destijds proefde vond hij er twee die ermee door konden. "Met de rest wilde ik mijn ondergoed nog niet eens wassen."

Lorre

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag  9 december 2014, 19:28:15
Citaat van: peldoman op dinsdag  9 december 2014, 18:12:59
Als ik dit hier zo leest zal het me niets verwonderen dat Emirates. binnenkort overstapt op de  :nederlandsevlag: wijnen.
Ik moet eerlijk zeggen , ik kreeg het er wel warm van toen ik dit las, kan een mens goed doen, maar goed bescheiden blijven peldoman, dus
ik wou het hier maar bij laten, de cijfers hieronder spreken boekdelen!! :jajaja:



167 wijnen waarvan 26 uit België, 1 gouden plak voor België de rest voor  :nederlandsevlag:


Wijnkeuringen .

Château Neercanne Maastricht
De nationale wijnkeuring wordt sinds 2003 georganiseerd door Stichting Wijninstituut Nederland in samenwerking met het Wijngaardeniersgilde en het Productschap Wijn. De Nederlandse wijnen worden gekeurd aan de hand van het internationale keuringssysteem van het O.I.V. (Organisation International de la Vigne et du Vin). Door minimaal 15 erkende wijnproevers worden Nederlandse en Belgische wijnen getest en beoordeeld. In 2010 werden voor het eerst vier gouden medailles uitgedeeld.[1] Naast de medailles wordt een WINkeurzegel toegekend dat is bedoeld om aan de consument te laten zien welke Nederlandse wijnen goed zijn. Vanaf 2012 worden ook Belgische wijnen gekeurd. Hieronder de medaillespiegel van de periode 2003-2012.
2003
61 deelnemende wijnen van 37 wijngaarden. 14 bronzen medailles.
2004
54 deelnemende wijnen van 31 wijngaarden. 1 zilveren en 11 bronzen medailles.
2005
84 deelnemende wijnen van 36 wijngaarden. 5 zilveren en 21 bronzen medailles.
2006
95 deelnemende wijnen van 38 wijngaarden. 4 zilveren en 18 bronzen medailles.
2007
135 deelnemende wijnen van 41 wijngaarden. 8 zilveren en 9 bronzen medailles.
2008
118 deelnemende wijnen van 43 wijngaarden. 5 zilveren en 34 bronzen medailles.
2009
166 deelnemende wijnen van 57 wijngaarden. 8 zilveren en 44 bronzen medailles.
2010
182 deelnemende wijnen. 4 gouden, 12 zilveren en 23 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo, De Braoke in Laren (Gld), De Reestlandhoeve in Balkbrug en Bilderhof in Dordrecht).
2011
147 deelnemende wijnen. 2 gouden, 21 zilveren en 25 bronzen medailles (goud: De Slingehorst in Groenlo en Verenigde Achterhoekse Wijnbouwers).
2012
167 deelnemende wijnen (waarvan 26 uit België). 1 gouden, 24 zilveren en 33 bronzen medailles (goud: Wijngoed Montferland).

Een  :nederlandsevlag: wijnproever !!! Tjonge,tjonge toch...die lui kennen het verschil niet tussen wijnazijn en wijn....  :lachen:   :lachen:  :jajaja:

Dat niet alleen Guy, ze proberen ook al eeuwen bier -of wat ervoor moet doorgaan- te maken...   :floet: :floet:

Pinocchio

Voor Belgen die vanop Schiphol vertrekken of Nederlanders die van Zaventem vertrekken is er goed nieuws.

Vanaf 14 december is de "Amsterdammer" de gewone trein tussen Brussel en Amsterdam terug in dienst. Overstappen onderweg is dus niet meer nodig.

De uurregeling in pdf-formaat vindt je hier:

https://www.nsinternational.nl/nl/nieuwe-dienstregeling?term=carrousel#intercity_brussel

robert van dijck

Citaat van: Pinocchio op woensdag 10 december 2014, 07:09:01
Voor Belgen die vanop Schiphol vertrekken of Nederlanders die van Zaventem vertrekken is er goed nieuws.

Vanaf 14 december is de "Amsterdammer" de gewone trein tussen Brussel en Amsterdam terug in dienst. Overstappen onderweg is dus niet meer nodig.

De uurregeling in pdf-formaat vindt je hier:

https://www.nsinternational.nl/nl/nieuwe-dienstregeling?term=carrousel#intercity_brussel

Dat is goed nieuws

Rich

Citaat van: robert van dijck op woensdag 10 december 2014, 09:04:40
Citaat van: Pinocchio op woensdag 10 december 2014, 07:09:01
Voor Belgen die vanop Schiphol vertrekken of Nederlanders die van Zaventem vertrekken is er goed nieuws.

Vanaf 14 december is de "Amsterdammer" de gewone trein tussen Brussel en Amsterdam terug in dienst. Overstappen onderweg is dus niet meer nodig.

De uurregeling in pdf-formaat vindt je hier:

https://www.nsinternational.nl/nl/nieuwe-dienstregeling?term=carrousel#intercity_brussel

Dat is goed nieuws

Ja, daar zullen een hoop mensen blij mee zijn  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Rich

Airbus staakt mogelijk productie A380

Vliegtuigmaker Airbus staakt mogelijk de productie van de A380 nadat het dit jaar niet is gelukt een koper te vinden voor de superjumbo. De Europese vliegtuigmaker erkende vandaag dat hij zich heeft verkeken op de markt voor het toestel.
2014 is het eerste jaar waarin het Airbus niet is gelukt een nieuwe koper te vinden voor de A380. Het heeft wel een toezegging van een leasemaatschappij voor de aanschaf van twintig vliegtuigen, maar het doorgaan van die order is allerminst zeker. Onlangs annuleerde het Japanse Skymark Airlines een bestelling van zes vliegtuigen, waardoor het orderboek van de A380 flinterdun blijft.

De ontwikkelingskosten van de A380, die ondertussen zeven jaar in productie is, bedroegen circa 25 miljard dollar (circa 20,1 miljard euro). Airbus zal naar verluidt quitte spelen op het toestel in de jaren 2015 tot en met 2017. Voor 2018 en daarna is dat evenmin zeker. Daarmee dreigt de A380 een kostbare misstap te worden voor het concern.

Volgens financieel topman Harald Wilhelm van Airbus staat het concern voor de keuze. Of het stopt met de productie van het vliegtuig, of het gaat op zoek naar een nieuwe, zuinigere motor waarmee het toestel levensvatbaarder wordt.

Luchtvaartmaatschappij Emirates is vooralsnog de enige trouwe klant. Dat concern bestelde tot nu toe 140 vliegtuigen. Veel andere maatschappijen kiezen vaak voor een kleinere en zuinigere variant. Die zitten sneller vol en zijn minder afhankelijk van de lengte van een landingsbaan.

Volgens topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM is de A380 een fantastisch toestel. "Maar wel voor de juiste bestemmingen", zei hij. De Frans-Nederlandse maatschappij zou naar verluidt de laatste twee van het dozijn dat is besteld, willen omzetten in een order voor kleinere modellen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2148151/2014/12/10/Airbus-staakt-mogelijk-productie-A380.dhtml
Rich de Nederbelg.

Lorre

#1159
Ik las op de site van Qatar Airways dat ze 12 stuks A380-800 in bestelling hadden???  Wie liegt?

Wie ooit al vloog met de A380 weet dat dit het summum is onder de de stalen vogels, 100 x beter dan de 777-300 ER, let's see, maybe, I think, it's up to you...