Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

 Ik vlieg met KLM en Cathay naar cebu vanuit brussel. Geboekt vorige week via schipholtickets voor de eerste keer. Hun site is zo misleidend en de prijs wijzigt om de 5 minuten. Daardoor heb ik niet gezien dat er geen ruimbagage inbegrepen was wat toch normaal is en men vroeg daar verder ook niet naar zoals bij KLM, tix be etc. Normaal kijk ik dan ook eens bij de luchtvaartmaatschappij zelf en nu heb ik het niet gedaan grrrr. Ik heb dit maar opgemerkt bij ontvangst van mijn e ticket. Ik ben op de luchthaven bij aviapartner moeten gaan omdat KLM check in dat niet kon bepalen/regelen. Het gaat me voor 1 bagage van 23 kilo 120 eur kosten heen en terug. Uiteindelijk was boeken bij KLM rechtstreeks goedkoper geweest maar noch momondo of skyscanner vermeldden deze mogelijkheid en nu nog steeds niet wat ik raar vind. Heb een bericht naar momondo gestuurd daarover.

Rich

Ik vind het vreemd dat het direct al deze week ingaat, normaal zou je verwachten dat deze toch wel belangrijke wijziging minstens een maand op voorhand wordt vermeld in de media  :denk: 
Rich de Nederbelg.

Rich

Vandaag, 14:01

5 vragen over KLM-taks handbagage

Luchtvaart loopt binnen op extra's bij ticket


Op alle verre KLM-vluchten is de ruimbagage vanaf deze week niet meer inbegrepen in de prijs. Feit is dat de luchtvaart al bijna twee keer zoveel verdient aan extra opties dan drie jaar geleden. Vijf vragen over hoe uw vliegreis er straks uitziet en wat de gevolgen zijn voor bijvoorbeeld uw handbagage.
Het betekent een aanvullende inkomstenbron voor luchtvaartmaatschappijen die in een moordende prijsconcurrentie het hoofd boven water moeten houden. Prijsvechters in Europa hebben jaren geleden al het initiatief genomen voor het 'uitkleden' van de tarieven, waardoor je voor van alles en nog wat moet bijbetalen: ruimbagage, stoelkeuze, wifi, eten, drinken. Traditionele netwerkmaatschappijen als KLM kunnen niet achterblijven. Nu wordt deze strategie ook uitgebreid op verre vluchten.

Wordt de luchtreiziger daar wijzer van?

Eigenlijk niet. Hij ziet door de bomen het bos niet meer, omdat iedere maatschappij eigen tarieven en voorwaarden hanteert voor hand- en ruimbagage. Vliegaanbieders adverteren met de laagste 'kale' prijzen om het goedkoopste te lijken. Ze noemen alle betaalde extra's 'maatwerk'. Dat is ook een beetje onze eigen schuld, want iedere passagier wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Echt niet alleen Hollanders kiezen puur voor de voordeligste vluchten. Dus moet bijvoorbeeld KLM wel meedoen om voldoende passagiers te trekken.

Hoeveel verdient de luchtvaart aan al die extra's?

Volgens recent onderzoek van IdeaWorks vangt de luchtvaart wereldwijd bijna 100 miljard dollar per jaar, waarvan een derde aan koffers. Dat is twee keer zoveel als drie jaar geleden. Tel uit je winst. Voor de zakenreiziger is dat niet zo'n probleem. De baas betaalt immers. Maar voor de toerist kunnen al die extra's behoorlijk aantikken. Als gezin moet je immers wel koffers inchecken en je wilt toch ook bij elkaar zitten. Dat betekent dokken. Niet zelden ben je daardoor toch duurder uit. En dat is nou precies waar de luchtvaart op mikt.

Hoe zit het dan met gratis handbagage?

Ja, dat wordt een toenemend probleem. Omdat ruimkoffers steeds meer geld kosten, nemen reizigers zoveel mogelijk handbagage mee in de cabine. In grote vliegtuigen op verre vluchten is dat niet zo erg, want daar is doorgaans ruimte genoeg. Maar op krappe Europese vluchten zitten de opbergbakken boven je hoofd vaak overvol, waardoor er veel irritatie is en het vertrek ook vertraging kan oplopen Daarom gaat de luchtvaart grote stukken handbagage ook steeds meer in rekening brengen. KLM en Transavia beraden zich nog. Dan kun je straks alleen nog maar een kleine handtas mee aan boord nemen. Bij prijsvechters als Ryanair wordt al streng gekeken naar de omvang van handbagage.
Kun je nog wel lekker relaxed op vliegvakantie?

Sommige mensen vinden die uitgeklede prijzen prima, zeker als ze individueel op reis gaan met alleen handbagage en het niet uitmaakt waar ze zitten. Voor de echte vakantiegangers is het afzien. Die moeten voortdurend letten op al die verschillende meerkosten van extra's op de vlucht. Soms moeten ze aan boord zelfs al bijbetalen voor een flesje water. Dat was vroeger wel anders: dan kocht je een ticket en was alles gewoon inbegrepen. Lekker makkelijk en overzichtelijk. Helaas is die tijd definitief voorbij. Goed vergelijken loont nu. Hoewel vliegmaatschappijen alle kosten tijdens de boeking duidelijk moeten vermelden, zijn er nog altijd veel 'verborgen' kosten.

Bron : https://www.telegraaf.nl/nieuws/3615411/luchtvaart-loopt-binnen-op-extra-s-bij-ticket


Rich de Nederbelg.

Chowking

En weer een reden om NIET  :run: met KLM te vliegen. :thankyoufw5:  :daag: Vlieg 10x liever met buitenlandse maatschapij dan die waardeloze KLM  :negatief:

Rich

'Filipijnse prijsvechter dicht bij bestelling Boeing of Airbus'

De Filipijnse prijsvechter Cebu Air is dicht bij de beslissing om een bestelling te plaats bij Boeing of Airbus, zo vertelt Lance Gokongwei, de ceo van de airline, aan Reuters.

Vlootuitbreiding
Cebu Air wil haar vloot uitbreiden met acht Airbus A330neo's of acht Boeing 787 Dreamliners. Bij welke vliegtuigbouwer de Filipijnse maatschappij een order zal plaatsen wilde Gokongwei niet zeggen, wel dat ze dicht bij het plaatsen van de order zijn.



Levering
Als de order bij een van de twee vliegtuigbouwers geplaatst is, wil Cebu Air de bestelde toestellen in 2020 en 2021 ontvangen. Naast de order van acht vliegtuigen zou de maatschappij ook een koopoptie willen nemen op nog eens acht vliegtuigen.



A321neo
In januari van dit jaar nam Cebu Air de eerste A321neo voor de maatschappij in ontvangst. De airline plaatste een bestelling voor 33 Airbus A321neo's. Ook worden er nog vijf A320neo's van het Ierse vliegtuigleasebedrijf Avalon ontvangen.

Bron : https://www.upinthesky.nl/2019/05/31/filipijnse-prijsvechter-dicht-bij-bestelling-boeing-of-airbus/?fbclid=IwAR3LoBTwMATx4LyXfv_VwjtlXuMk0ZOu9bck5EXYvyifXOzCnkURRNbfrQk

En nu nog op tijd vliegen  :jajaja:   :applaus:  :applaus:



Rich de Nederbelg.

Herbie

En nu nog op tijd vliegen :jajaja:   :applaus:  :applaus:



Dat kunnen ze nooit :floet:  :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

mars

Citaat van: Herbie op vrijdag 31 mei 2019, 15:08:47
En nu nog op tijd vliegen :jajaja:   :applaus:  :applaus:



Dat kunnen ze nooit :floet:  :floet:

niet echt hun schuld. teveel traffic congestion op de luchthavens daar

Rich

Citaat van: mars op vrijdag 31 mei 2019, 16:33:21
Citaat van: Herbie op vrijdag 31 mei 2019, 15:08:47
En nu nog op tijd vliegen :jajaja:   :applaus:  :applaus:



Dat kunnen ze nooit :floet:  :floet:

niet echt hun schuld. teveel traffic congestion op de luchthavens daar

Dacht het niet, leg mij dan maar eens uit waarom de meeste andere maatschappijen wel op tijd vliegen.
Rich de Nederbelg.

Rich

CEBU PACIFIC: 460 STOELEN IN DE AIRBUS A330NEO

18 juni 2019 - 11:24 | Door: Niek Vernooij | Foto: Airbus
PARIJS - Airbus heeft een flinke order ontvangen uit de Filipijnen. Cebu Pacific, de tweede airline van het land, ondertekende een Memorandum of Understanding voor 31 toestellen: zestien A330neo's, tien A321XLR's en vijf A320neo's. Veel comfort hoeven passagiers straks niet te verwachten.

De order voor de A330neo is opvallend. Cebu Pacific heeft gekozen voor een 'high capacity' versie van de A330-900, voorzien van 460 stoelen in één klasse. In een standaarduitvoering biedt dat type plaats aan zo'n 290 passagiers. Cebu Pacific vliegt op dit moment overigens al met een aantal A330-300's, uitgerust met 'slechts' 436 stoelen.

Cebu Pacific is verder één van de launch customer van de maandag gelanceerde A321XLR. Dat toestel stelt de maatschappij in staat om vanaf de Filipijnen rechtstreeks te vliegen naar bestemmingen in India en Australië. De A321XLR krijgt 240 stoelen, eveneens 'single class'.

Ook in de vijf A320neo's die Cebu Pacific heeft besteld wordt de capaciteit zo goed mogelijk benut. De maatschappij laat deze toestellen voorzien van 194 stoelen. Nog niet eerder liet een luchtvaartmaatschappij de A320neo van zoveel stoelen voorzien.

De order maakt deel uuit van het streven van Cebu Pacific om in 2024 alleen nog vliegtuigen van de nieuwste generatie in dienst te hebben. Oudere toestellen, zoals A320's, A321's en A330-300's, zullen de vloot tegen die tijd hebben verlaten.


Bron : https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/cebu-pacific-460-stoelen-in-de-airbus-a330neo?fbclid=IwAR2TB2gsrbG59aPruKQZPwDR_0RbBJK-otZ3kdJ-XU6yM5fILwaZ0VIlEMU
Rich de Nederbelg.

Rich

Eerste vrachtvliegtuig voor Cebu Pacific

07-08-2019

PASAY, Filipijnen - De Filipijnse luchtvaartmaatschappij Cebu Pacific heeft het eerste ATR 72-500 vliegtuig in gebruik genomen dat van passagiersvliegtuig omgebouwd is naar vrachtvliegtuig.

Het vrachtvliegtuig is het eerste in zijn soort op de Filipijnen en geeft Cebu Pacific de mogelijkheid om vracht te vervoeren naar en van luchthavens met een korte start- en landingsbaan waar alleen turboprops kunnen opstijgen en landen.

Het ATR-vliegtuig is uitgerust met een grote vrachtdeur waardoor een lading van maximaal zeven Ld3 luchtvrachtcontainers of vijf PBJ-pallets mogelijk is. Het vrachtvliegtuig heeft een capaciteit om maar liefst acht ton vracht te vervoeren.

De conversie werd uitgevoerd bij de Sabena Technics DNR S.A.S. faciliteit in Dinard, Frankrijk. Het vrachtvliegtuig, het eerste van twee passagiersvliegtuigen die CEB converteert voor volledig vrachtgebruik, wordt geëxploiteerd door CEB-dochter Cebgo. Het tweede ATR 72-500 vrachtvliegtuig wordt naar verwachting eind 2019 opgeleverd.



Bron : https://www.transport-online.nl/site/105954/eerste-vrachtvliegtuig-voor-cebu-pacific/?fbclid=IwAR0xBAmNr0bYaiMQCzquTBg3wfC3IFrY9kbvIx3wVNPpsQiXnCewr1QZYKM
Rich de Nederbelg.