Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

srrv aanvragen wat te doen ???

Gestart door kamperman, maandag 30 september 2024, 17:14:57

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Klopt ING is de enige die dat nog doet maar volgens mij maar wel met extra kosten.
En ik dacht dat je bij WISE ook een IBAN rekening kan openen.
Dus het is maar net hoeveel zaken je nog met Nederland doet.
Een andere oplossing is het adres van een familielid gebruiken, wordt ook geaccepteerd binnen de bank.
De bank gaat niet na of dat je werkelijk daar geregistreerd staat.
Ik heb niets meer in Nederland heb hier een creditcard en Paypall werkt ook goed.
Mijn pensioenen worden rechtstreeks op mijn Filipijnse rekening overgemaakt (Metrobank geven de beste koers)
Je wordt door de bank automtiesch aangeschreven als je je adres naar een Filippijns adres veranadert met het verzoek om je rekening op te zeggen.
Van de Filippijnen geld overmaken naar b.v. Nederland kan alleen (zover ik weet) via de bank en kost 50euro per transactie. (vandaar creditcard en Paypall omzeil je dure transactie kosten)

Het is nl zo als jij een persooonlijke rekening in Nederland hebt dat het voor jou vrouw verdomt moeilijk wordt als jij komt te overlijden om die rekening leeg te halen.
Dus het is zeer verstandig om een gezamelijke rekening in Nederland achter te laten als je nog een rekening in Nederland wil hebben.

m.vr.gr.

Johan