Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

roaming in the filippijnen

Gestart door disnoke, zondag 25 april 2010, 22:11:50

Vorige topic - Volgende topic

disnoke

hoi,

weet iemand of er een Belgische provider is die een pre-paid kaart heeft die roaming geeft in de Filippijnen?

Ik tekst dagelijks met mijn vriendin en heb reeds een filipijns nummer waarop zij kan texten en ik hier kan lezen maar ik zou graag volgend verlof ook een sim kaart van hier meenemen zodat ik daarop kan texten.  Kwestie om het toch wat goedkoper te maken

franil

Goedkoper texten met een Belgische sim dan met een Filippijnse van de Filippijnen naar België, kun je vergeten. Zelfs texten met een Filippijnse sim in België naar de Filippijnen is goedkoper dan met een Belgische. Met een Smart sim kost dat $ 0,40. Roaming met Smart is gewoon heel simpel te regelen. Gewoon een paar load kaarten meebrengen, en met een gratis smsje vanuit België op laden.
Vroeger was ik een stuk jonger........

stip66

In november heb ik voor ik terug naar huis ging, heb ik nog PHP 300 opgeladen.
Vanaf het moment van takeoff tot op heden geen ontvangst meer met de Smart kaart.
Zelfs in Abu Dhabi beef de GSM dood, tot ik er mijn Proximus kaart terug installeerde.
Volgens mij hebben die helemaal geen roaming en zijn Phil prepayed sims enkel in de Phils bruikbaar.

franil

#3
Bij het voor de eerste keer de Smart-sim in m'n telefoon stoppen, heeft Smart een handig menuutje geïnstalleerd, Waaruit ik van alles kan doen, ook roaming aanzetten. Want dat moet je natuurlijk wel doen! Bij Globe moet je dat in een verkooppunt aanvragen, en dan maar hopen dat het ook gebeurt. (zijn ze al een paar keer "vergeten"). Smart zegt dit ongeveer een uur voor je het land verlaat te doen, want wacht je tot de eerste mogelijkheid buiten de Filippijnen, dan kun je dus geen verbinding meer maken met een roaming telecomnet, omdat Smart alleen in de Filippijnen werkzaam is. Maar je moet roaming dus wel aanzetten!!

Prepaid sms while roaming P 20.
Vroeger was ik een stuk jonger........

Mawibata

Citaat van: franil op maandag 26 april 2010, 08:18:51
Smart zegt dit ongeveer een uur voor je het land verlaat te doen, want wacht je tot de eerste mogelijkheid buiten de Filippijnen, dan kun je dus geen verbinding meer maken met een roaming telecomnet, omdat Smart alleen in de Filippijnen werkzaam is. Maar je moet roaming dus wel aanzetten!!

Prepaid sms while roaming P 20.


Waarom niet een paar dagen op voorhand ? Welnu wanneer je de roaming aanzet of aanvraagt heb je op de   :smiley-philippines:  zelf geen verbinding meer.

Wat ook goed is bij Smart nu, dat je Sim veel langer geldig blijft zonder je moet opladen.

Dan kan je de volgende trip hetzelfde nummer gebruiken.

Handig voor de achterblijvers.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Gago


je kan ook gratis sms'n naar de  :smiley-philippines: vanuit  :belgiesmiley:.
wel via computer uit  :belgiesmiley: naar gsm in  :smiley-philippines: via http://www.chikka.com/

Mawibata

Citaat van: Gago op maandag 26 april 2010, 10:21:26

je kan ook gratis sms'n naar de  :smiley-philippines: vanuit  :belgiesmiley:.
wel via computer uit  :belgiesmiley: naar gsm in  :smiley-philippines: via http://www.chikka.com/

Klopt Gago,

maar niet naar alle providers in de  :smiley-philippines: .

Ook moeten ze soms (verplicht) een bericht terug sturen, of het werkt niet meer.

Maar al bij al   :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

callebaut

Als je roaming wilt  aanzetten op uw prepaid smart sim , moet er minimum 100 php op de kaart staan of het werkt niet en zoals eerder vermeld 1 uur op voorhand is ruim voldoende

Text ROAM ON   naar 333
       Roam OFF  naar 333

U ontvangt een sms wanneer roaming actief of non actief  is

disnoke

zal even duidelijker zijn  :denk:

ik wil een prepaid kaart vanuit België meenemen naar daar.  Deze moet roaming hebben zodat ze text kunnen ontvangen vanuit België (zonder te betalen) die ik vanuit België stuur met mijn Belgische gsm, dus ik stuur lokaal in België en betaal het belgische tarief.  Dus ik vroeg me af ok iemand er een kent

Ik heb reeds een Filippijnse sim kaart hier, mijn vriendin text hierop en het kost haar ook gewoon een lokaal text en ik moet er niets voor betalen

opinie

Mobistar en Proximus pre-paid werken aldaar.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata

Citaat van: disnoke op zondag 25 april 2010, 22:11:50
  Kwestie om het toch wat goedkoper te maken


Citaat van: Gago op maandag 26 april 2010, 10:21:26

je kan ook gratis sms'n naar de  :smiley-philippines: vanuit  :belgiesmiley:.
wel via computer uit  :belgiesmiley: naar gsm in  :smiley-philippines: via http://www.chikka.com/


Is er nog goedkoper  ?   ?     :ikkeniebegrijp:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

disnoke

heb niet steeds mijn pc mee  :weetikniet:

maar ik ga volgende keer zeker proberen om een mobistar of proximus mee te nemen met roaming en het controleren

Gago

Met chikka kan je 3 sms'n per uur versturen naar een gsm in  :smiley-philippines: van elk 320 karakters.
dus daar kan je al wat in kwijt.
dan kan de ontvanger ook terugsturen voor een klein bedrag (ik dacht 3.5php).

spo0n

Ik heb een Globe prepaid kaartje en werkt hier prima.
Het was eigenlijk een OFW family pack met twee sim kaartjes in, OFW sim en FAMILY sim.
Heb roaming zelfs niet moeten activeren want dit was al standaard geactiveerd :)