Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wateropslagtank.

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), woensdag 12 mei 2010, 09:22:35

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

3000 liter is al een mooi beetje water , daar kun je idd een poosje mee verder. ja 1000 liter vind ik persoonlijk ook aan de krappe kant. als je het toch doed doe het dan ook meteen goed ,das ook mijn idee.

hoe ga jij ze plaatsen harley? één op de grond of in de grond ? en de andere op het dak of zo, met het oog op zwaarte kracht?.

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Limburger

Citaat van: jens op vrijdag 14 mei 2010, 11:18:53
.....hoelang kun je het water bewaren voor het bedorven is in zo,n tank ?   of blijft dit gewoon een half jaar goed.....

Weet ik eigenlijk ook niet. Ik heb vroeger in de Ardennen een vakantie huisje gehad daar hadden we ook een tank. We gooiden er wat koper staafjes in om de algen er uit te houden, dat werkte goed. Ik weet echter niet hoe dat in de Filippijnen zit, ik vermoed dat er wel problemen zullen zijn met salmonella en knokkelkoorts (dengue). Mijn tank hier in huis is maar 500 liter waardoor het water constant ververst wordt dus dat probleem heb ik niet.

harley2830

Ik heb aan iedere zijde van het huis een tank geplaatst, op een stenen sokkel van ongeveer 50 cm hoog. Kwestie van er een emmer onder te kunnen plaatsen.
Het water zal inderdaad na een tijdje 'slecht' worden dus het beste zal zijn om het voor zoveel mogelijk dingen e gebruiken, kwestie van steeds 'vers' regenwater te hebben.
Ikzelf heb er nog geen ervaring mee, vermits de tanks vorige maand werden geplaatst.

eddyvm

hallo mensen
de familie heeft zoals zovelen enkel een handpomp,er is geen leidingwater in het dorp.nu vroeg ik me af indien het mogelijk is om hierop een elektische pomp te installeren zodat ze een paar keer/dag een nog te bouwen reservoir beton of een plastieken container)kunnen opvullen .En wat zijn de richtprijzen van zo'n pomp dan?geniet ze.groetjes

klootzakken (voorheen Jens)

www.bestank.com    -hier staan ook veel pompen op de site. maar helaas staan er geen prijsen bij.


jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: harley2830 op vrijdag 21 mei 2010, 14:19:06
Ik heb aan iedere zijde van het huis een tank geplaatst, op een stenen sokkel van ongeveer 50 cm hoog. Kwestie van er een emmer onder te kunnen plaatsen.
Het water zal inderdaad na een tijdje 'slecht' worden dus het beste zal zijn om het voor zoveel mogelijk dingen e gebruiken, kwestie van steeds 'vers' regenwater te hebben.
Ikzelf heb er nog geen ervaring mee, vermits de tanks vorige maand werden geplaatst.

bedankt voor de uitleg HARLEY.

ik denk dat ik daar ook met 2 tanks ga werken , 1 in de grond van 5a6 duizend liter .die ik laat maken van beton of laat optrekken van hellobloks , dit in verband met het goed houden van het water , in de grond is het namelijk niet zo warm vandaar . ook vind ik die tanks niet mooi om te zien en één maal in de grond neemt deze geen ruimte in beslag. de andere tank komt dan 2 a 3 meter hoger met een vlinke pomp er tussen , deze tank moet niet grote zijn dan 500 liter en er komt zo,n vlotter schakelaar op, dan heb ik aaltijd fris water.

jens....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.