Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Airmiles / Wat en hoe?

Gestart door Rich, vrijdag 14 mei 2010, 21:46:39

Vorige topic - Volgende topic

Rich


Sinds vorig jaar ben ik lid van Asia miles, en hoopte op die manier makkelijk mijn airmiles te kunnen sparen.

Nu bijna een jaar later heb ik niet anders dan problemen gehad en mis ik zo'n 14.500 airmiles.

In juli vorig jaar via Londen naar Hongkong en Cebu gevlogen.
In januari vanaf Amsterdam naar Hongkong en Cebu. Alle vluchten met Cathay Pacific.

In totaal heb ik nu 18.760 airmiles.

Als ik mijn account bekijk bij Asia airmiles dan ontbreekt er vanalles en nog wat, en vanaf vorig jaar augustus ben ik al bezig om de gemiste airmiles te claimen, maar telkens sturen ze mij wandelen met één of andere smoes, met als gevolg dat ik de gemiste airmiles van juli vorig jaar kwijt ben. Ik heb zo het gevoel dat ik niet de enige ben met dit probleem, dus vandaar dit nieuwe topic.

Dat zag ik zojuist toen ik voor de zoveelste keer mijn miles wilde claimen.  Kan maar 6 maanden claimen en daarna............foetsie. :floet:

De airmiles van januari heb ik enkel gekregen voor de vlucht Amsterdam Hongkong, en de rest helemaal niets.

Ik heb dan ook een mail verzonden vandaag en gevraagd om een concreet antwoord en oplossing.  Zoniet ga ik verder want dit pik ik niet. Ik heb vandaag 2 uur achter de pc gezeten om alles weer is een keer uit te zoeken en ik ben het zat nu  :mad1:

Vreemd vind ik het ook, dat je je eigen airmiles moet managen of toch een deel ervan. Morgen schrijf ik ook een mail naar Cathay Pacific om te vragen hoe het zit.

Momenteel ben ik volop bezig te zoeken voor een vlucht naar Cebu in augustus, en als ik binnen de 4 dagen geen antwoord en duidelijkheid heb, dan overweeg ik, om te vliegen met Ethiad.
Als Asia miles me niet helpt verwacht ik dat Cathay dat doet, dus ik zie wel.

Hoe zijn jullie ervaringen met airmiles? Ik zou het graag weten dus alle informatie is welkom.

Alvast bedankt !  Rich.



Rich de Nederbelg.

innka3

het ligt mischien aan de ticket ,bij sommige krijg je minder of niks.
bv met klm kreeg je vroeger het volle pond voor een zeemans-ticket nu nog maar 25% of zoiets.
en ach ze zijn gratis,toch  :jajaja:

Bulldozer

Enige probleem dat ik heb is dat iedere maatschappij andere miles heb. Cathay Pacific die asia miles, philippines airlines die mabuhay dingen en klm flying blue. Welke airmiles worden nou gecovered bij de meeste maatschappijen want nu laat ik al mijn pasjes bij het inchecken zien maar dan zeggen ze allemaal sorry sir, we only have those en proberen me weer een nieuwe aan te smeren.

Die 25% is niet alleen met zeemansticket maar zijn ook voor de goedkoopste tickets van internet waarvan je de datum niet kan veranderen of annuleren.

Mawibata



Kan je de miles van je echtgenote en jezelf op hetzelfde account zetten ?

Wij vliegen (normaal) slechts eenmaal per jaar, levert dat dan iets op of is dit te weinig ?


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

disnoke

Citaat van: Mawibata op zaterdag 15 mei 2010, 10:40:03


Kan je de miles van je echtgenote en jezelf op hetzelfde account zetten ?

Wij vliegen (normaal) slechts eenmaal per jaar, levert dat dan iets op of is dit te weinig ?




normaal kun je slechts per persoon een account hebben.  Hangt af van de maatschappij, dacht dat Ethiad wel een family plan had.

Ook hangt het af hoelang ze geldig blijven, indien je slecht 1 keer per jaar vliegt zal het gewoon langer duren voor je iets kunt krijgen, je zult wel geen level stijgen.  Meestal is er een verschil tussen award en level miles.

Level miles is wat je in 1 jaar spaart en dat bepaalt je niveau, gewoon, zilver, goud, platinum afhankelijk van maatschappij de benaming.  Deze worden op 0 gezet in een nieuw jaar
Award miles die kun je opsparen, afhankelijk van tickets, maatschappij maar deze blijven normaal geldig zolang je met die maatschappij binnen de zoveel tijd vliegt, hier kan je dan upgrades mee krijgen, kortingen bij verhuur of hotelss of zelfs "gratis" tickets maar meestal moet je nog altijd de tax betalen.  Misschien kun je pas na een aantal jaar iets krijgen maar het is altijd meegenomen

Natuurlijk als je met veel verschillende maatschappijen vliegt is het niet zo handig

franil

Wij hebben ook Asia miles. We vlogen met Cathay Pacific van Amsterdam naar Cebu. Tijdens ons verblijf op de Filippijnen maakte iemand ons attent op die miles. We hebben ons toen online aangemeld en kregen voor de terugreis keurig onze miles, terwijl die terugreis toch vóór onze aanmelding was geboekt. Meer ervaringen heb ik daar niet mee. We wachten nu alleen nog op de echte pasjes.
Asia miles blijven 3 jaar geldig, dus met één keer per jaar vliegen zal het niet hard gaan, vrees ik.
Vroeger was ik een stuk jonger........

disnoke

Citaat van: franil op zaterdag 15 mei 2010, 22:53:15
Wij hebben ook Asia miles. We vlogen met Cathay Pacific van Amsterdam naar Cebu. Tijdens ons verblijf op de Filippijnen maakte iemand ons attent op die miles. We hebben ons toen online aangemeld en kregen voor de terugreis keurig onze miles, terwijl die terugreis toch vóór onze aanmelding was geboekt. Meer ervaringen heb ik daar niet mee. We wachten nu alleen nog op de echte pasjes.
Asia miles blijven 3 jaar geldig, dus met één keer per jaar vliegen zal het niet hard gaan, vrees ik.

Dus binnen de 3 jaar op te gebruiken?  Of zolang je binnen die periode vliegt worden ze verlengd?

Rich

Ondertussen kreeg ik een mail van Asia miles  en werden de "vergeten" miles toegevoegd.  :happy2:
Rich de Nederbelg.

Robert

Citaat van: Rich op dinsdag 18 mei 2010, 21:22:41
Ondertussen kreeg ik een mail van Asia miles  en werden de "vergeten" miles toegevoegd.  :happy2:

Kijk wel bij je volgende boeking meteen of je ze krijgt, want ook cathay geeft voor de goedkoopste tickets geen miles meer. Kan je meteen zien bij je boeking.

vvjoris

Ik ga met Singapore Airlines vliegen. Ik vraag tegen dan Kriss Flyer aan. Ik post wel hoe het loopt...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Toch even een kleine ergernis te melden (ok verwondering maar):

Ik word er de laatste weken regelmatig aan herinnerd dat mijn airmiles gaan vervallen. Dan natuurlijk gevolgd door de nodige adviezen die het probleem wel oplossen maar waar ik niks aan heb.

Het zijn er te weinig om er echt mee iets te doen en de aantallen die ik bijeen moet slepen om er daadwerkelijk iets mee te kunnen doen, ja, dan moet ik alleen nog maar met die aanbieder vliegen.

Nu heb ik er maar de volgende reactie aan gewijd:
"Dank voor uw bezorgdheid naar mijn persoon en de service mijn geheugen op te frissen. Toch valt het niet erg goed, ik heb een beetje het gevoel dat mij iets wordt ontstolen en de steler biedt mij het aan om het weer terug te kopen".
Getekend, een teleurgestelde klant. 
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luke

In de beginjaren (1985-95) was Sing Air ook top, juist zoals de Olie-Air's het vandaag doen. Jaar na jaar werd dan de service licht afgebouwd; minder cadeautjes, minder qualiteit van eten etc..

Ik vond het een goede ervaring met Sing Air maar heb ook nooit iets "gratis" gekregen als frequent flyer. CX daarentegen, in dezelfde tijd, ook prima service, gaf meermaals een ongevraagde upgrade.

Het laatste met Sing Air was veel minder positiefs. Hun verouderde vloot zetten ze vooral in naar Aziatische bestemmingen en dan komt aan het licht dan hun maintenance toch niet zo denderend is; Technische panne nog voor het vertrek in Changi; vlug nog een ouwe bak uit de hangaar sleuren die er echt niet goed uit zag binnen nog buiten. Twee keer in Taipei uren vast gestaan door een mankement en nog andere kleinere ongemakken. Toen was de Top er af voor mij. En Kriss Flyer ook maar 1 keer gebruik van kunnen maken.

Kano

Al die miles, punten en zegeltjes vind ik volksverlakkerij. Ze zijn in de verkoopprijs begrepen, dus je betaalt ze zelf en als je ze niet gebruikt of kunt gebruiken (waarop wordt gehoopt) dan is dat extra winst voor de maatschappijen die ze uitgeven.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: Kano op zaterdag 23 februari 2013, 01:34:11
Al die miles, punten en zegeltjes vind ik volksverlakkerij. Ze zijn in de verkoopprijs begrepen, dus je betaalt ze zelf en als je ze niet gebruikt of kunt gebruiken (waarop wordt gehoopt) dan is dat extra winst voor de maatschappijen die ze uitgeven.
:agreed: Precies hetzelfde boerenbedrog als 0% intrest. Moest verboden worden... :kwaad:  :spank: :shoot13lj7:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.