Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Freddie Aquilar.

Gestart door Rich, maandag 31 mei 2010, 23:01:00

Vorige topic - Volgende topic

Rich


Velen zullen hem ongetwijfeld kennen, en velen ook niet.

Freddie Aquilar is een Filippijnse volkszanger die in 1980 wereldberoemd werd met zijn hit "ANAK" ( kind)  In vele landen stond hij met die song bovenaan de hitlijsten, en in Nederland op nummer 2 in de top 40.




Ik heb hem 2 keer ontmoet. 1 keer in zijn taverne Ka Freddie, een uurtje rijden buiten Manila, ik dacht in Bacoor-Cavite of Tagatay, ik weet het niet precies meer, maar het was in ieder geval genieten geblazen om zijn song ANAK live te horen.

Nog steeds bij het beluisteren van deze song krijg ik kippevel omdat ik er zoveel herinneringen aan heb. Ook Magdalena is daarna een grote hit geweest in de Filippijnen, en daarna schreef hij tal van hits.

De 2e keer dat ik hem heb ontmoet was op uitnodiging van een destijds Filippijnse beweging in Belgie. Hij moest toen optreden in Brussel, en na het optreden heb ik backstage een leuke babbel met hem gehad.
                                                                                         

In de Filippijnen zijn 1 of 2 zaken van hem failliet gegaan, en nu zou hij een taverne hebben in Manila in de buurt van Adriatico corner, in malate. In augustus ben ik nog is terug in Manila en ik ga zeker eens langs. Vreemde vogel die Freddie  :biggrinn:
 
                                                                      [yt=640,505]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9ff6RKREZAU&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9ff6RKREZAU&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]


Rich  :hoedjeaf:







Rich de Nederbelg.

Fail_over

Weet zijn nummer nog te herinderen, heel pakkend. Dat was nog lang voor m'n fhil kennis.

Wie weet dat ik nog es z'n stulpje ga bezoeken als ik daar ben. lijkt me leuk.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

peter.v.d

#2
Zijn mooiste song, voor mij, is deze, neem aub even de tijd te luisteren, het begint een beetje traag, maar even doorbijten.


[yt=640,505]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qdsPfcQ6c9M&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qdsPfcQ6c9M&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/yt]

Baliw-katok

Rich, tof dat je een topic gestart hebt over Freddie Aguilar. Ik denk dat velen onder ons zijn muziek ten zeerste kunnen waarderen.  Ik weet nog goed dat ik grote fan van hem was toen het nummer Anak hier in TOPPOP op nummer 1 stond, ik was toen een jaar of 12-13. 
Toen ik naar de Filippijnen trok om te gaan huwen, herontdekte ik zowel het nummer als de zanger.  Ik was het nummer namelijk volledig vergeten en dacht eigenlijk dat die man met lang haar en cowboy hoed een Indiaan was. 
Ik heb Freddie eenmaal aan het werk gezien hier in Gent.
Mijn favoriete nummers zijn Pinoy, Katarugan, Estudyante Blues en natuurlijk het onnavolgbare Anak.  Dit laatste zing ik wel eens op de karaoke. Héérlijk! Zoals je zegt, ook ik krijg steevast kippevel bij de eerst tonen van dit prachtig nummer.

klootzakken (voorheen Jens)

ik vind filippijnse muziek 3x niets, maar idd FREDDY Aquilar zijn muziek ligt goed in het gehoor  :thumb:

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Freddie gaf in het verleden regelmatig , ik dacht zelfs wekelijks ,optredens in Hobbithouse  in de wijk Malate in Manila en heb hem daar wel eens zien zingen.    Hoobithouse is de bar die geheel door dwergen word gerund. Vraag me af of die Hobbithouse nog bestaat trouwens, ben jarenal niet meer in malate geweest.

Amice

Hobbithouse bestaat nog steeds en is gevestigd aan de M.H.del pilarstreet, t.o. Duck inn hotel(overigens is dat niet in malate maar in Ermita).
Sinds Freddie er niet meer speelt(zelden dan nog) is de klandizie wel minder geworden maar je kunt er nog steeds goed toeven.

Ka Freddie is idd aan Adriaticostreet, 50 mtr na corner pedro gil street. Freddie speelt er zelf bijna iedere vrijdag en andere dagen worden veelal gevuld door andere familieleden van Freddie en ook door Anak (de band).
Als je in manila bent ,is het eigenlijk 1x n must om er een bezoek te brengen,anders is je bezoek echt niet compleet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent