Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tweede hands auto...

Gestart door xav, donderdag 27 mei 2010, 20:15:12

Vorige topic - Volgende topic

callebaut



Ruitewissers zijn niet nodig met dit model  :lachen:

xav

heb ook al veel naar die owner jeeps gekeken... vind die gewoon het einde... maar het vrouwtje is er ook niet voor te vinden...  :negatief:

boomerang

Citaat van: xav op zaterdag 19 juni 2010, 16:54:52
heb ook al veel naar die owner jeeps gekeken... vind die gewoon het einde... maar het vrouwtje is er ook niet voor te vinden...  :negatief:

Een man moet een hobby hebben. Je weet wanneer je vertrekt en het is een vraag hoe laat en of je aankomt op de plaats van je bestemming. Het maakt het automobielrijden weer wat avontuurlijk en wordt het dashboard weer spannend met al die metertjes welke nauwlettend in de gaten moeten worden gehouden.

Wijs haar maar eens op het feit dat er hier gemakkelijker een ander vrouwtje te vinden is als een "owner jeep" misschien bindt zij dan wel wat in  :biggrinn:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

gosternokke

Citaat van: xav op zaterdag 19 juni 2010, 16:54:52
heb ook al veel naar die owner jeeps gekeken... vind die gewoon het einde... maar het vrouwtje is er ook niet voor te vinden...  :negatief:

Klinkt me bekend in de oren Xav, veel filippijnse vrouwen vinden een ownerjeep niks, en noemen het een armoedzaaiersauto, of een auto voor mensen die wel een auto willen hebben maar eigenlijk  niet het geld er voor hebben. Maar ook speelt mee dat de meesten aircon in de auto willen.   Een kennis van me had een ownerjeep en ik vind het wel leuk rijden, ,lekker windje om je oren, zolang je maar niet stistaat want dan word het warm.  Helaas kon ik toen ik in palawan woonde niet zo gauw een ownerjeep vinden, en heb ik bij Transcor Motors  In Puerto Princesa maar een suzuki multicab gekocht.  Een nieuwe ,die in Filippijnen geassambleerd is, kosste in 2008, 200duizend peso.  Ik was in Nederland altijd gewend japanse auto,s te rijden  zonder problemen dus had wel vertrouwen in suzuki. Zwaar tegen gevallen, het ene mankement na het andere.  Een ander nadeel is dat ik er zelf niet in kan rijden, hoewel ik niet overdreven lang ben ( 1meter80) ben ik gewoon te groot om in die multicab te rijden,geen probleem want mijn zwager of schoonvader rijd voor mij. En ik zit dus gewoon op het bankje in de laadbak. Ik heb er wel eens 1 rondje in gereden , en het stuurd beroerd en schakeld beroerd.  Ik weet niet of er meer forumleden met ervaringen zijn met een multicab,maar voor mij is het eens maar nooit meer.

Pieter-Jan

Ik heb ze beiden. Maw, die jeepy is al buiten maar de multicab ben ik zeer content van. Af en toe wat balgewrichten in de stuurinrichting kapot maar dat motortje doet goed zijn best. Ik ben 1,87 en heb geen moeite om erin te rijden. Stukken zijn erorm goedkoop en zeer simpele techniek. iedereen kan daar aan werken. Verbruikt 2x niets. Het is als een brommertje met zijn 799cc 3-cyl motor. De 6klepper carburator verbruikt iets meer maar 12klepper 3cyl is voor mij een zeer betrouwbaar wagentje. Ik laad dat soms met 800kg stenen en tis ongelofelijk maar hij vervoerd ze. :lachen:

xav

die owner jeep zal er later misschien wel komen, ga ik wel alleen op toer als ze niet mee wil  :lachen:

een multicab is niet echt iets voor mij, kan teveel familie in vervoerd worden  :lachen:


Mawibata

#26

Citaat van: Luc op vrijdag 28 mei 2010, 22:13:21
Je moet vooral oppassen met import uit Japan. Er zijn er die ze goed ombouwen maar ik heb er ook genoeg gezien  :denk:

ze zagen het dasboard middendoor en verwisselen de 2 helften. Pinkers en schakelaar voor lampen staan dan ook andersom . Daar kun je het meteen aan zien.

Electrische bedrading moet aangepast lees dat is dan een spaghetti.

Erger, ze moeten de stuurinrichting veranderen. Bij een goede ombouw vervangen ze dat door een originele voor links stuur. Dat gebeurt meestal niet. Ze halen dat stuur rechts weg en lassen aan de rechterkant die as gewoon aan mekaar. Links wordt dat met wat kunst en vliegwerk aangepast. Het gevaar is dat zo een as kan breken terwijl je rijdt met alle gevolgen vandien. Onmogelijk om zo een as ook nog te kunnen uitlijnen.



Luc, ze zijn zeer behendig in dat ombouwen van links naar rechts. Echte kunstenaars.

Het is soms zeer moeilijk om er überhaupt iets van te zien.

Waarom zou je er een onveilig gevoel bij hebben  ?





Geldt NIET voor deze op de foto hieronder    :lachen:     :lachen:      :lachen:

[expando]http://img189.imageshack.us/img189/2893/stuurk.jpg[/expando]






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Pieter-Jan

@xav. Wat denk je xav, dat er in die jeepy nie teveel familie past? Ge zult wel zien, ze geraken er ook met 10 man in. Die mannen zitten met 3 op de zetel naast de bestuurder. Er kunnen er 2 op de bullbar achteraan staan. Vol zal hij zitten jou jeepy. Toch raadt ik dat echt niet aan. Ze zijn uiterst onveilig. Onmogelijk precies uit te lijnen en dat chassis geeft niets mee bij een ongeluk. De impact komt volledig op u terecht en u jeepy zal slechts enkele krasjes hebben. Het chassis is gewoon 2 stalen I-beams met een kast op. Een ongeluk bij 30km/u is al gauw dodelijk. Rijdende doodskistjes zijn het. Zal ik alvast mijn adres geven voor de doodsbrief? Ik zal aanwezig zijn op uw begraving. Hehe grapje maar een verwittigd man is er 2 waard. :biggrinn:

@mawibata. Je hebt gelijk mawibata. Ze zijn heel handig in het stuur verzetten hier. Je kunt er niets van zien of voelen. Dat wordt in de meeste gevallen zeer mooi en veilig uitgevoerd. Assen van de stuurinrichting worden niet gelast maar verwisseld. Er zijn natuurlijk altij kwakzalvers die zotte dingen doen maar in de meeste gevallen is het goed gedaan. Ik heb ook nog nooit gehoord van een ongeluk die gebeurd is door een stuuras ofzo die gebroken was. Wel veel ongelukken met klapbanden omdat iedereen hier zijn banden verslijt tot op de ijzerdraad. Ook remtestbanken zijn hier moeilijk te vinden. een remtest wordt nooit gedaan. Oplappen en rijden maar:-)

xav

Citaat van: Pieter-Jan op zondag 20 juni 2010, 12:50:40
@xav. Wat denk je xav, dat er in die jeepy nie teveel familie past? Ge zult wel zien, ze geraken er ook met 10 man in. Die mannen zitten met 3 op de zetel naast de bestuurder. Er kunnen er 2 op de bullbar achteraan staan. Vol zal hij zitten jou jeepy. Toch raadt ik dat echt niet aan. Ze zijn uiterst onveilig. Onmogelijk precies uit te lijnen en dat chassis geeft niets mee bij een ongeluk. De impact komt volledig op u terecht en u jeepy zal slechts enkele krasjes hebben. Het chassis is gewoon 2 stalen I-beams met een kast op. Een ongeluk bij 30km/u is al gauw dodelijk. Rijdende doodskistjes zijn het. Zal ik alvast mijn adres geven voor de doodsbrief? Ik zal aanwezig zijn op uw begraving. Hehe grapje maar een verwittigd man is er 2 waard. :biggrinn:



als ze er met 10 ingaan zal wel geen probleem zijn  :happy2: maar zal hun dan wel op voorhand vertellen dat ik niet insta voor de ongelukken die ze gaan meemaken  :biggrinn:

en zoals ik al zei... dat is misschien voor de toekomst... eerst een deftige gewone auto vinden...

xav

we hebben eentje gevonden  :lachen: ... veel te groot naar mijn gedacht, kan teveel familie in  :lachen:

maar de "engine" is nog in goede conditie





230K... 1998 model... km stand weet ik niet, maar kan je toch niks mee... is nieuw gekocht door de huidige eigenaar... alles werkt nog...

weg wegens te weinig gebruik...

nu maar hopen dat het geen kat in de zak is  :lachen:

we hebben er een deftige mechanic naar laten kijken en laten rijden, die gaf aan dat er geen mechanische problemen zijn...  :thumb: