Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eggplant.

Gestart door Fail_over, woensdag 2 juni 2010, 22:10:10

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ok, op iniatief van Stipp.

Eggplant with rice. Da. In de Phils is alles * with rice.

Men kope een aubergine. Dikker en korter dan de eggplant in de Phils but W.t.h.

Men neme een grote pan met water, en zette die aan de kook.
Men nemen een kleine pan met water, en zette die bezijde.

Als het water in de grote pan kookt. Plaatst men de aubergine, eggplant in het kokend water, en de kleinere pan daarover, zodat de eggplant geheel onder water verdwijnt.

Dit laat met 20 min koken.

Vervolgens haalt men de eggplant uit de pan. En verwijdert men de paarse huid van de de eggplant.

Snij hem vervolgens in plakjes van 1 cm breed. pas op, heet!

Laat de eggplant uitlekken.

Verwarm een koekenpan met een eetlepel olijfolie.

Leg de plakjes eggplant in de pan en bak 5 min om en om.

Breek 2 of 3 eieren in de koekenpan, en zorg dat de eggplant schijven volledig bedekt zijn met ei.

Laat dit zo'n 3 min sudderen, versterk met peper en zout, en serveer Met rijst.

Leuk detail: Kook rijst gaar. Pak een rond kommetje, prop daar de rijst in, ondersteboven op een bord en je hebt een leuk begin voor een mooie presentatie van je kook kunst.



Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Soms een foto van Fail over?
Rich de Nederbelg.

stip66

Lachen Fail_over.

Gaan we de forumleden achter de kookplaat krijgen ?
Ik ga je suggestie alleszins eens proberen. Eindelijk es een beetje variatie en iets anders......
Weken heb ik erover gedaan wat ze bedoelde met een " Egg plant "  :haha:

Hehehehe, forumleden ( mannen ) deel jullie cullinaire prestaties es ?
Wij zijn niet vies om een beetje wijzer te worden, alhoewel dit ( mijn inziens ) geen kookforum moet worden  :lachen:

Baron

 :weetikniet:


Wat is nou een eggplant. Altijd gemeend dat eieren van kippen an ander pluimage komt. Ook schildpadden, krokodillen en slangen leggen meen ik eieren. En vroeger had je nog dinosaurussen die uit een ei kropen, zag ik laatst in een film.
Sommige vrienden van me zijn ook uit een ei gekropen, anderen zijn het zelf  :lachen:

Maar egg- PLANTEN !?
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Aubergine is familie van de tomaat. Heeft het hoogste nicotine gehalte van alle groente, maar is zo gering dat het de sigaret niet kan evenaren  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Willy

Wilde aubergines hebben de kleur van eieren en hebben tevens het formaat van een ei, vandaar de naam eggplant.

josv

Hier verhitten "we" de eggplant boven houtskool om de de schillen er af te kunnen pulken. Dan wordt ie plat gemaakt, goed gecontroleerd op wormen ( :denk: ) en dan door een papje van geklopte eieren met bloem, stukjes tomaat, onionleaves, bellpepper heen gehaald. Effe frituren en klaar.

Even uit de vitrine gehaald : torta talong p15 p/s met de groetjes van Nene





:atyourservice:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

gosternokke

Ziet er nou nou bepaald  lekker uit.  zo een verschrompeld ding.   Ik hoef ze niet.

  Nog een weetje :   :nederlandsevlag:   is wereldwijd de grootste producent van  in KASSEN gekweekte  uabergines.    maar niet de grootste consument, 95% is voor export.

josv

Citaat van: gosternokke op vrijdag 15 februari 2013, 10:07:02
Ziet er nou nou bepaald  lekker uit.  zo een verschrompeld ding.   Ik hoef ze niet.


Tja, maar de filipina's staan erom bekent dat ze van verschrompelde dingen houden  :kusxe8: ;)

Btw, ik eet het ook niet maar het verkoopt goed.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....