Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eggplant.

Gestart door Fail_over, woensdag 2 juni 2010, 22:10:10

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: josv op vrijdag 15 februari 2013, 10:36:43
Citaat van: gosternokke op vrijdag 15 februari 2013, 10:07:02
Ziet er nou nou bepaald  lekker uit.  zo een verschrompeld ding.   Ik hoef ze niet.


Tja, maar de filipina's staan erom bekent dat ze van verschrompelde dingen houden  :kusxe8: ;)

Btw, ik eet het ook niet maar het verkoopt goed.
Aha,is daarom dat ze ons "oude rakkers " huwen,ze houden van verschrompelde dingen.... :lachen:

MadRed

Ik vind tortang talong echt heerlijk. Mijn asawa maakt het hier ook en het is altijd genieten.

Pjottr

Talong eet ik of gekookt (half cooked) of gegrilled Talong is goedkoop en zeer vitamine rijk dus gezond. Voedingswaarden
per 100 gram vruchtvlees   Gekookte aubergine
Kilojoule    68
Kilocalorieën    16
Voedingsvezels (g)    2.5
Verzadigde vetten (g)    0.0
Enkelvoudig onverzadigde vetten (g)    0.0
Meervoudig onverzadigde vetten (g)    0.0
Vitamine B1 (mg)    0.04
Vitamine B2 (mg)    0.05
Vitamine b6 (mg)    0.06
Foliumzuur (ug)    4.0
Vitamine C (mg)    4.0
Natrium (mg)    10
Kalium (mg)    200
Calcium (mg)    10
Fosfor (mg)    12
Magnesium (mg)    8
IJzer (mg)    0.5
Koper (mg)    0.01
Selenium (ug)    1
Zink (mg)    0.10
Water (g)    93
   Bron: Nevo Tabel
Bakken met ei is slecht voor de cholesterol en de vitaminen worden vernietigd doodgebakken
Mijn vrouw bakte het vroeger ook. Nu gelukkig niet meer
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op vrijdag 15 februari 2013, 14:52:41
Talong eet ik of gekookt (half cooked) of gegrilled Talong is goedkoop en zeer vitamine rijk dus gezond. Voedingswaarden
per 100 gram vruchtvlees   Gekookte aubergine
Kilojoule    68
Kilocalorieën    16
Voedingsvezels (g)    2.5
Verzadigde vetten (g)    0.0
Enkelvoudig onverzadigde vetten (g)    0.0
Meervoudig onverzadigde vetten (g)    0.0
Vitamine B1 (mg)    0.04
Vitamine B2 (mg)    0.05
Vitamine b6 (mg)    0.06
Foliumzuur (ug)    4.0
Vitamine C (mg)    4.0
Natrium (mg)    10
Kalium (mg)    200
Calcium (mg)    10
Fosfor (mg)    12
Magnesium (mg)    8
IJzer (mg)    0.5
Koper (mg)    0.01
Selenium (ug)    1
Zink (mg)    0.10
Water (g)    93
   Bron: Nevo Tabel
Bakken met ei is slecht voor de cholesterol en de vitaminen worden vernietigd doodgebakken
Mijn vrouw bakte het vroeger ook. Nu gelukkig niet meer

Bakken met ei..waarom slecht voor de cholesterol?

Het is nu toch al bewezen dat het "total" cholesterol level lager wordt in plaats van hoger bij het consumeren van meerdere eieren per week?
Daarnaast gaat de HDL omhoog....

Ik kan de link op dit forum nu niet vinden (waarom krijgen we een dikke buik (of zoiets) maar ik heb de zogenaamde  ..........test gedaan (een forumlid in Australia) voor een aantal maanden door elke dag twee tot drie gebaken eieren te eten en tot mijn verbijstering bleek het rapport van dat betreffende forumlid volledig te kloppen en inderdaad na die test bleek ook mijn total cholesterol niet gestegen te zijn, maar zelfs iets gezakt en ik ben niet bang meer om per week een stuk of tien gebakken eieren te eten............ :happy: :happy: :happy: :thumb: :thumb:

Ok, dat was het topic van de heer ADRIAAN

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,6522.msg41406.html#msg41406


 

Luc

Volgens de British Heart Foundation hangt het ervan af. Gekookt prima, gebakken in veel boter slecht. Het is niet het eitje dat slecht is maar de verzadigde vetten van de boter.

http://www.bhf.org.uk/default.aspx?page=12920
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Dus zonder boter of olie gebakken, geen probleem dan?

vvjoris

Aubergine op zich is wat mij betreft nogal smaakloos, maar zoals op de foto hierboven op barbecue lijkt het toch wel lekker ...

Wat eieren betreft, ik eet dat met mate 5 - 6 per week. Vooral met spek (maardat is vet natuurlijk) erg lekker. Maar merk op dat er hier in  :belgiesmiley: enorm veel bereidingen zijn met eieren waar je er niet bij stilstaat: koekjes, cake...maar ook gewoon in de keuken, in bijna alle 'witte' sauzen zit ei, en puree, daar draai je ook een eitje door ....

Het is in de dooier dat veel cholesterol zit, maar ik weet niet of dat de 'goede' of de 'slechte' is....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luc

Citaat van: Luke op vrijdag 15 februari 2013, 16:50:30
Dus zonder boter of olie gebakken, geen probleem dan?


of olijfolie gebruiken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

TheDolphin

Rauw eitje is ook lekker maar dan wel een biologische want van een legbatterij ei kun je sneller salmonella krijgen. Eerst aan de bovenkant van het ei een klein gaatje maken vingertop erop houden dan aan de ondergant een klein gaatje daar je mond op doen, vinger loslaten en leegzuigen. Vooral de eidooier is lekker.  :thumb: En bakvetten zitten er ook niet bij dan. Die Eggplant eet ik trouwens met schil en al op en 5 tot hooguit 10 minuten bakken of koken is meer dan genoeg voor mij.

Fail_over

Citaat van: vvjoris op vrijdag 15 februari 2013, 16:56:57
Aubergine op zich is wat mij betreft nogal smaakloos

Klopt,

Zoals ik hem klaar maak: Eerst 5 min onderdompelen in kokend water om de schil los te weken, die lust IK niet.

Vervolgens de eggplant in de lengte in plakken doorsnijden maar niet helemaal los bij de kop. Plat leggen en als een waaier plat in de pan leggen. Dan 3 of 4 eieren erover en heerlijk afbakken. Njamie!

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......