Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eggplant.

Gestart door Fail_over, woensdag 2 juni 2010, 22:10:10

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

#20
Citaat van: Luc op vrijdag 15 februari 2013, 16:27:38
Volgens de British Heart Foundation hangt het ervan af. Gekookt prima, gebakken in veel boter slecht. Het is niet het eitje dat slecht is maar de verzadigde vetten van de boter.

http://www.bhf.org.uk/default.aspx?page=12920
Het eigeel van het eitje is een boosdoener omdat hier het LDL Cholesterol in zit. Het eiwit is inderdaad niet slecht. LDL Low density Lipiden (vetten) zijn nodig voor het lichaam. Het teveel wordt normaal gesproken door het HDL cholesterol terug vervoerd naar de lever die dat vervolgens weer verwerkt (simpel uitgedrukt)
LDL komt voor in o.a. verzadigde vetten, eieren etc. ( het eigeel dan)
Teveel is dus niet goed omdat het HDL dan niet in staat is alle teveel aan LDL terug te vervoeren naar de lever. Het koekt dan aan ahw aan de wanden vd bloedvaten en kan op langere of kortere termijn
voor ernstige problemen zorgen (Dicht slibben van een vat waardoor er een hartprobleem onstaat.
Het blijft een enigzins relatief begrip omdat elk lichaam de unieke eigenschap heeft dat het anders reageert dan het andere lichaam. Zo zie je mensen die veel van alles eten en nauwelijks
verhoogt LDL cholesterol hebben terwijl soms graat magere mensen een hoog LDL cholesterol kunnen hebben.
Vaak zit dat in de genen en wordt ahw mee vererft (generiek).
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

CitaatVaak zit dat in de genen en wordt ahw mee vererft (generiek).

Ja, correct dat was ik helemaal vergeten...............Dank u...... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Kano

Nog iets wetenwaardigs.

Mannelijke eggplants hebben minder zaden en zijn dus minder bitter. Kijk naar de onderkant als er een bruine cirkel is dan is het een mannelijke , als er lange bruine plek is dan is het een vrouwelijke eggplant.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Die vlieger gaat in  :nederlandsevlag:  niet op tenzij je zelf gekweekte  aubergines hebt.   .Maar de coommercieel gekweekte uit de kassen hebben zo een stenge kleurselectie  dat iedere kleurafwijking betekend voor de composthoop bestemd.   alleen de egaal diep paarse komen door het elektronisch oog heen.


Fail_over

Citaat van: Kano op zaterdag 16 februari 2013, 14:25:21
Kijk naar de onderkant als er een bruine cirkel is dan is het een mannelijke , als er lange bruine plek is dan is het een vrouwelijke eggplant.

Kano!!   :confused2:

Bruine cirkel aan de mannelijke onderkant en een bruine streep aan de vrouwelijke onderkant???  :ikkeniebegrijp:

Bastos!!  :evil:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Kano

Fail_over toch , maar het geeft niet want "A dirty mind is a joy forever"  :happy:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn