Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag AOW vanuit de Filippijnen

Gestart door Limburger, zaterdag 5 juni 2010, 02:21:29

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: pjottr op zondag  6 juni 2010, 13:41:09
Citaat van: Budgie op zondag  6 juni 2010, 13:13:16

Maar dat is dan ook een jongkie

Mijne is van 1965
Nog nimmer in gereden
Was nog nooit gepoetst
Maar 42 kg en 165
Perfect hang en sluitwerk van kleine maat
Gebruikte wat vis en rijst en graag eens in de maand grapes
Dit is nu gelukkig anders,weet ons voedsel wel te waarderen zolang er alle dagen ook wat rijst is
Gevoel voor humor en filippijns jaloers
Kan geen ruzie maken

Ben best tevreden met dit iets ouder model dat gemakkelijk in gebruik is

En...... Hoe ziet ze eruit dan?

Ja Budgie      :picsplease:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

CitaatEigenlijk begrijp ik niet goed waarom onze regeringen zoveel struikelblokken opwerpt tegen de import, want deze Filippijnse asawas zijn toch een voorbeeld voor onze autochtone dames.

Volgens minister van der laan is dat omdat anders de nederlandse vrouwen de dupe zouden worden van hun eigen(emancipatie) succes.

Of wij nederlandse mannen daarmee gelukkig zijn komt klaarblijkelijk niet in die visie voor. :ikkeniebegrijp:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

#32
Citaat van: boomerang op zondag  6 juni 2010, 13:43:54
Ja Budgie      :picsplease:

Nou eentje dan Zo toen ik haar trouwde. Was ze al wat gegroeid



Getting older beats the alternative -dying young

boldy

jullie praten over vrouwen alsof ze een gebruiksvoorwerp zijn ,ik zou zeggen een beetje meer respect voor de vrouwen is wel op zijn plaats
maar dat is natuurlijk mijn mening nu heb ik met vol afschuw naar die belgische boer gekeken en heb ook de reacties gelezen van de forum leden die vonden het ook te gek voor woorden .
maar zoals ik jullie zo over vrouwen hoor praten zijn jullie dan tog niet veel beter 
het leven is net een lul keihard en veel te kort

stip66

Citaat van: boldy op maandag  7 juni 2010, 10:08:41
jullie praten over vrouwen alsof ze een gebruiksvoorwerp zijn ,ik zou zeggen een beetje meer respect voor de vrouwen is wel op zijn plaats
maar dat is natuurlijk mijn mening nu heb ik met vol afschuw naar die belgische boer gekeken en heb ook de reacties gelezen van de forum leden die vonden het ook te gek voor woorden .
maar zoals ik jullie zo over vrouwen hoor praten zijn jullie dan tog niet veel beter 

Hhhhmmmmm Boldy, het is niet dat we grappen maken dat we geen respect hebben. In het cafe wordt constant de draak gestoken met vrouwen, al dan niet import......

Maar feiten zijn feiten, sommige mensen ( en nationaliteiten ) zullen nooit humor begrijpen, laat staan er over meepraten
Bij sommige  :nederlandsevlag: bedrijven worden zelfs  :belgiesmiley: comedianten ingehuurd om de doodsaaie  :nederlandsevlag: managers een beetje menselijk te leren overkomen tov hun (  :belgiesmiley: ) klanten en werknemers  :jajaja:

:atyourservice:

Rich

Citaat van: boldy op maandag  7 juni 2010, 10:08:41
jullie praten over vrouwen alsof ze een gebruiksvoorwerp zijn ,ik zou zeggen een beetje meer respect voor de vrouwen is wel op zijn plaats
maar dat is natuurlijk mijn mening nu heb ik met vol afschuw naar die belgische boer gekeken en heb ook de reacties gelezen van de forum leden die vonden het ook te gek voor woorden .
maar zoals ik jullie zo over vrouwen hoor praten zijn jullie dan tog niet veel beter 

Hi Boldy,

Ik denk je dat hier zeker niet kunt spreken over geen respect hebben, maar eerder doodnormale humor die je dagelijks tegenkomt.

Als ik een paar mooie benen zie, zeg ik altijd, ik hou wel van een paar goeie banden onder m'n wagen. Moet toch kunnen ?

Wat die boer in dat filmpje betreft, daar distancieer ik mij van, en kan je absoluut niet vergelijken met de humor hier op het forum dacht ik.

Ik vind dat men hier op het forum wel degelijk met respect praat over hun asawa/fiancée/girlfriend. Maar ja zo heeft ieder zijn mening.
Rich de Nederbelg.

boldy

gelukkig heeft niet iedereen hetzelfde  gevoel voor humor anders is het ook saai .

ikzelf hou ook wel van geintjes en dergelijke ,tis niet zo dat ik een saai iemand ben integendeel zelf.

zelf noem ik vrouwen meestal wijven voor een ander klink dat als disrespect maar voor mij als normaal en ik bedoel dat ook niet disrespectfull.

maar toen ik dat zo leesde over jullie vrouwen/vriendinnen dacht ik nou nou , nu ken ik jullie humor natuurlijk niet goed  en zoals jullie me nu vertellen begrijp ik nu wel dat jullie er zo over praten en wat je humor is .

daar kan ik mee leven  so no hard feelings  :thumb:

@stipp66   de meeste humor snap ik zeker wel en kan ik zeker om lachen en ik kan er ook zeker over mee praten  :jajaja:

mvg
raynier
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Budgie

@ Boldy
Maak je geen zorgen over een gebrek aan respect Dat krijgen ze echt wel maar af en toe moet je als mannen onder elkander ook wel eens ergens de draak mee kunnen steken.
En  de dames kunnen er onder elkander ook wat van over ons heren Heb een tijdje gewerkt op een gehorig kantoor met veel dames Nou die hadden ook fraaie opmerkingen onder elkander over ons mannen
Getting older beats the alternative -dying young

Kano

Tips bij AOW in het buitenland



Gepubliceerd op Radio Netherlands Worldwide (http://www.rnw.nl)
Door Wendy Braanker 5 augustus 2010

In het buitenland en voor het eerst AOW ontvangen? Dan kunnen de regels wat onoverzichtelijk overkomen. De Wereldomroep zet een aantal aandachtspunten op een rij voor het ontvangen van AOW in het buitenland.

De Sociale Verzekeringsbank SVB is de uitvoerder van de sociale verzekeringen in Nederland. In opdracht van de Nederlandse overheid verzorgen zij de uitbetaling van verschillende uitkeringen, waaronder AOW. Wie in het buitenland woont en een AOW-pensioen ontvangt, komt voor allerlei keuzes te staan. Met welke regelmaat wil je je uitkering ontvangen bijvoorbeeld. En wat is handiger: het geld laten storten op een Nederlandse rekening of het geld laten overmaken op een buitenlandse (lokale) rekening?

Rekening in Nederland aanhouden?
De Sociale Verzekeringsbank geeft geen advies over het al dan niet aanhouden van een rekening in Nederland. Iedereen kan zijn eigen afweging maken. Maar er is wel een belangrijk punt om in het oog te houden: Nederlanders die in het buitenland wonen en hun AOW op een buitenlandse rekening laten storten, moeten rekening houden met wisselkoersverschillen.

Iets waar je ook tegenaan loopt zodra je zelf het geld overhevelt van je Nederlandse naar buitenlandse bankrekening (buiten het eurogebied). Maar dat moment kan je wel zelf bepalen en kan je dus wachten tot de wisselkoers gunstiger uitpakt.

Volledige AOW?
Nog iets om rekening mee te houden: naar sommige landen is het niet mogelijk om je volledige AOW-pensioen mee te nemen. Sri Lanka, China en Rusland zijn bijvoorbeeld landen waar sprake is van een beperkte uitkering. Het draait om een exportbeperkende regeling.  landen  waar een verdrag mee is gesloten en de AOW-gerechtigde een volledige uitkering ontvangt, zijn buiten de Europese Unie onder meer Zuid-Afrika, Australië, Thailand en Marokko.


Een ander belangrijk punt is de controle. Pas als dat mogelijk is zal de SVB het (volledige) AOW-pensioen of andere uitkering zoals kinderbijslag of nabestaandenuitkering uitbetalen. 'Anders wordt daarop gekort of wordt het zelfs niet meer uitbetaald', zegt communicatie-adviseur Gwennie Bosma van SVB.

De verzekeringsbank vraagt één keer per jaar om een bewijs van leven, dat door bijvoorbeeld een notaris of gemeenteambtenaar in het land waar je woont ingevuld moet worden. Voor Nederlandse pensioen-gerechtigden in Australië, België, en Duitsland geldt deze eis niet meer. Zij hoeven niet elk jaar een levensbewijs op te sturen.


Tal van pensioengerechtigden die in het buitenland wonen, hebben sowieso geen recht op een volledige AOW-uitkering. Voor ieder jaar dat je tijdens je werkzame leven in het buitenland woont, gaat twee procent van het AOW-pensioen af.

Kosten
Pensioengerechtigden die niet in Zwitserland of de Europese Unie wonen, zijn ook kosten kwijt aan de overboeking naar het buitenland. Volgens de Sociale Verzekeringsbank kan het handig zijn om de AOW dan één keer per kwartaal te laten overmaken of zelfs één keer per jaar als het om een klein bedrag gaat.

Een bank kan ook extra kosten in rekening brengen. 'Die kosten verschillen per bank en het kan lonen om bij verschillende banken te informeren', zegt Gwennie Bosma.


Wisselkoers
De Sociale Verzekeringsbank publiceert twee keer in de maand de wisselkoersverhouding van de euro ten opzichte van andere valuta. Hoe vervelend een wisselkoersverschuiving kan uitpakken, bleek een paar maanden geleden toen de euro een fikse daling inzette ten opzichte van de dollar en andere valuta.

Vooral Nederlanders in Thailand en andere verre oorden stelden last te hebben van de afbrokkelende eurokoers, omdat hun pensioenuitkering mee daalde met de koers van de Europese munt. De koers van de euro is de laatste weken weer wat aangetrokken.


Zorgverzekeringswet
Bij de pensioenkijker, vraagbaak over alles wat met pensioenen te maken heeft, kwam onlangs een vraag binnen van een Nederlander die in Groot-Brittannië woont en zich afvroeg of hij niet een te hoge premie moet betalen over zijn AOW-pensioen. Het gaat om een bijdrage voor de Zorgverzekeringswet, een wet die in 2006 werd ingevoerd.

In dat jaar werd het verschil tussen ziekenfonds- en particuliere verzekeringen opgeheven en kwam er een nieuwe zorgwet. Een van de gevolgen was dat Nederlanders die buiten Nederland wonen en een AOW-uitkering ontvangen opeens een bijdrage moesten leveren voor de Zorgverzekeringswet. 'Veel Nederlanders zijn er niet op bedacht dat ze een op een uitkering uit Nederland nog een afdracht moeten doen, terwijl ze niet in Nederland wonen', zegt Emily Schols van de Pensioenkijker.

Eerder stortte de Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer op het probleem rond de te veel betaalde premie door Nederlanders in het buitenland.
Tienduizenden Nederlanders hebben nog geld tegoed van het College voor Zorgverzekeringen

De  Sociale Verzekeringsbank heeft een volledig overzicht van de regels rond het ontvangen van AOW.


Bron-URL: http://www.rnw.nl/article/tips-bij-aow-het-buitenland
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn