Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Chatten/Filippijnen

Gestart door Rich, donderdag 10 juni 2010, 17:44:27

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: Koen op donderdag  2 juni 2011, 09:33:53
Misschien hebben jullie suggesties....

Groeten,
Koen
wel hoe meer stickies er in gebruik zijn ,hoe langzamer het wordt.
wij hebben gewoon smart-bro(999 p/m) met zo'n antenne op het dak en dat is ook al
veel langzamer geworden dan wat ze beloven.
dat test ik met http://www.auditmypc.com/broadband-speed-test.asp
er over geklaagt maar ja helpt toch niets  :negatief: dus maar wachten op verbetering  :biggrinn:
 

Luke

Heb je al eens een aangelogd op haar nieuwe PC vanaf BE of NE?
Teamviewer is vrij gemakkelijk te gebruiken programma om een remote-desktop op te zetten zodat je haar PC ziet alsof je er zelf voorzit.
Ik ben bijna zeker dat het al vol rotzooi staat dat ze intussentijd hebben gedownload (andere familieleden en vrienden). Al die "free" applets draaien in de achtergrond en vertragen het PC tje enorm. Als je een beetje mee bent met computers ruim het dan eerst eens op. Misschien ook kijken of er een degelijk anti-virus/spyware programma op staat.

Ook die Facebook spelletjes zijn een enorme belasting op kleine computertjes. Dus maak haar eerst eens wijs van ALLE programmatjes te sluiten vooralleer met jouw beginnen te chatten.

Natuurlijk speelt de internetverbinding ook een belangrijke rol.
Toen het goed ging, waar zat ze toen precies want blijkbaar was dat een goede-ontvangst-locatie. Een meter weg van die lokatie en je zit misschien in een "schaduw-plek" zoals ze dat noemen. Met voice en video moet er al een goede bandtbreedte zijn. Begin eerst met voice. daarna kun je 1 voor 1 de webcam aanzetten en kijken hoe de kwaliteit van voice achteruitgaat.

Tussen 18 en 22 uur zit je in spitsuur van Internettraffiek. Als jullie kunnen wachten tot na 23 uur (manila tijd) zie je het gestadig verbeteren.

Succes!!

innka3

Citaat van: Luke op donderdag  2 juni 2011, 11:02:57
Ik ben bijna zeker dat het al vol rotzooi staat dat ze intussentijd hebben gedownload (andere familieleden en vrienden). Al die "free" applets draaien in de achtergrond en vertragen het PC tje enorm. Als je een beetje mee bent met computers ruim het dan eerst eens op. Misschien ook kijken of er een degelijk anti-virus/spyware programma op staat.
helemaal korrect luke,de laptop van een nichtje ook helemaal van slag .
toen www.superantispyware.com er over en 17  trojans en 1083 aqdware's verwijdert.
en geformateerd ,en hij was weer toppie,alleen die troep zal er nu wel weer opstaan want ze klikken
alles aan  :weetikniet:

Amice

Citaat van: Koen op donderdag  2 juni 2011, 09:33:53
Chatten met de filipijnen, t'is niet altijd even gemakkelijk. Deze ochtend nog geprobeerd, maar na een uur proberen, een 5-tal telefoontjes, toch maar smsje gestuurd. Ik probeer later vandaag nog wel even.

Een paar weken geleden heb ik voor mijn vriendin een nieuwe laptop gekocht. En om toegang te hebben tot internet een Globe Tattoo Myfi  (Huawei e5 -3G modem met Wifi) aangekocht. Ik had hier al wel gelezen dat het soms moeilijk is om verbinding te maken met zo'n 3G modem, maar omdat zij in Cavite woont, dacht ik, we wagen het erop. Internet via antenne op dak is voorlopig geen optie. Eerste keer chatten, glashelder klank + beeld. Ik heb mijn vriendin nog nooit zo duidelijk gezien op webcam...  Madam en Koen waren heel content. Vanaf dan is de kwaliteit alleen maar achteruit gegaan.

Inmiddels zowat alles geprobeerd, Skype, YM, Oovoo, faceflow. Installatie van nieuwe programma's is moeillijk, wegens minder goede internetverbinding + mijn vriendin is niet echt computer technisch aangelegd. Zij heeft op haar 3G modem meestal wel 3G verbinding en meestal een sterke signaal, maar het werkt gewoon niet. Zij vermoed dat het komt omdat we met een prepaid kaart werken en niet met een 'plan'. Ik vertel daarop dat dit vermoedelijk niet de oorzaak is. Ik heb die 3G modem speciaal gekocht om niet vast te hangen aan een 'internetplan' van 24 maanden én als Globe niet werkt dan kunnen we een andere sim-kaart in de 3G modem plaatsen. Trouwens, alle load die zij erop zet krijgt ze van mij terug.

Zij kent nu een leerkracht die bij SUN is mét een 'internetplan'. En dat werkt perfect volgens haar. Van mij mag ze overschakelen naar SUN, geen probleem, op voorwaarde dat ze eerst met de SUN 3G modem / USB stick probeert op hare laptop én waar zij woont. Ik vertel haar, dat alles te maken heeft met locatie, signaalsterkte, gebruikte programma's. Dus zij gaat nu die SUN usb-stick eens lenen. Ik ben benieuwd...

Misschien hebben jullie suggesties....

Groeten,
Koen

Ik heb Globe ook 1 dag geprobeerd en het meteen weer laten verwijderen.

Bij de installatie en 1 uur nadien was er bijna maximale verbinding, daarna de gehele dag niet meer.
Ik heb sterk het vermoeden dat bij nieuwe installaties, de knop op max gezet wordt totdat de installateurs weg zjn ,dan gaat de rem erop.

Ik heb er geen andere verklaring voor en in toeval geloof ik niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Koen

Even stand van zaken: dus teamviewer allebei gedownload en na heel veel gebel en gevloek (in gedachte toch) is het programmatje van ocharme 4 Mb toch geïnstalleerd geraakt op hare laptop. Bedankt voor de tip Luke.

En, ik verschoot ervan, gene rommel te bespeuren, geen extra spelletjes, etc. Wel een aantal programma's die automatisch worden gestart bij opstarten van Windows. Dat hebben we even aangepast, maar connectie blijft inderdaad traag, belachelijk traag. YM lukt wel met webcam, maar Skype lukt niet meer.

En, Skype vinden we belangrijk, dus dan gaan we maar op zoek naar iets nieuws, en het mag wat kosten , want we (ik voornamelijk) zijn hello, hello, i cant hear you, can you hear me, hello, .... grondig beu.

Ik was aan het kijken naar Smart Canopy plan? Ik heb wat reviews gelezen en dit zou goed werken? Misschien hebben jullie nog een tip?

Alvast bedankt,
Koen

koy

Ik heb bij mijn vorig bezoek aan m'n vriend een iPhone4 kadoo gedaan. Ja ik weet het is een belachelijk duur ding maar onze communicatie is er wel mee opgelost. Als hij een WiFi vindt (bvb bij zijn vriendin thuis) kunnen we gratis facechatten en tegelijkertijd ook praten, heel leuk. Misschien een idee ipv dure andere spullen te kopen. Bij een vorig bezoek waren onze beide camera's gestolen en daarmee heeft hij nu ook een fototoestel ingebouwd dat super werkt.
leven en laten leven...

Digos


Is helemaal nog niet zo'n belachelijk idee Koy.

Werkt inderdaad prima en word hier in :belgiesmiley: ook gretig gebruikt door vrouwlief om fotokes up to loaden en te chatten met de phils via facebook en yahoo met cam.

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

Los staand van het feit of het een goed of slecht idee is, vind ik dit allemaal toch wel er een beetje over, en dan zijn er onder ons die er stom van staan dat een filipijn denkt dat we rijk zijn, iPhone 4 kost al snel een half jaarloon ... iedereen doet met z'n geld wat hij zelf wilt, maar voor wat beter te kunnen communiceren effe in de rapte een half jaarloon ophoesten; tja ... als men dan het bericht van Amice leest, de ontgoocheling ne keer hier zijnde wordt hiermee dan wel gevoed. Wat ben ik blij om het imago van kurripot te hebben opgebouwd, echt wel! Naast alle zoveel andere titels die ik hier ondertussen al verworven heb  :happy:

ladgar

Koy's vriend deed het niet voor het geld , maar hij en zijn familie hebben toch al goed kunnnen incasseren:
- een lot bouwgrond
- een ipod ofzo voor de broer van de vriend
- een iphone voor de vriend
- een maandelijkse toelage ver boven wat hij met werken kan verdienen
enz.
Daar is zeker de verwachting geschapen op grote geldstromen in de toekomst

Luke

Citaat van: Koen op zondag 12 juni 2011, 22:23:35

Ik was aan het kijken naar Smart Canopy plan? Ik heb wat reviews gelezen en dit zou goed werken? Misschien hebben jullie nog een tip?

Alvast bedankt,
Koen


Als je bij het prepaid will blijven zijn de USB modem sticks het beste denk ik. SUN, GLOBE of SMART. Misschien kan je vriending eens romdneuzen in haar directe omgeving of iemand daar een USB-stick gebruikt en of dat beter erkt dan wat ze nu heeft. Mijn ervaing met USB sticks is niet goed. Eens je de stad uit bent is 3G noet meer beschikbaar en val je terug op GPRS/GSM en dat is tergent traag. Plus moet je rekeing houden met andere gebruikers in de buurt die chatten/internetten via hun Cellphone.

Heeft je vriending een telefoonlijn of Cable TV? Voor 1000p per maand heb je toch al een redelijk internet-verbinding over telefoon of cable; PLDT, Globe, Skycable, Globe-Destiny Cable....

Succes