Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geloof in de Filippijnen

Gestart door Baliw-katok, zaterdag 27 juni 2009, 22:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok













op de bussen


moskee langsheen de Roxas Boulevard, Parañaque



ganda


Kunnen de priesters in België enkel van dromen, een bomvolle kerk op zondagmorgen.




ganda


Monument voor de eerste nonnen die de scholen bouwden. ( Dumaguete )







Baliw-katok

fiesta's zijn een mengelmoes van wereldse karnaval gekoppeld aan verering van allerhande heiligen.  Hier Santo Niño:

Mawibata



Dit vond ik toch wel een heel speciale kerk



Diocese of Bacolod

Our Lady of the Most Holy Rosary Parish Church


Ze hadden op dat ogenblik toch al één stoel.   :happy2:











Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

#5
Deze Christus is groter...







There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Nogal devoot dat geloof op de Filippijnen.

Alle respect voor mensen en hun geloof, maar zoals daar.......oh zo overdreven.
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

@Luc, waar staat dit standbeeld precies ?  Is het al voltooid ?  Wanneer heb je deze foto's genomen ?

Luc

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag 27 juni 2009, 23:26:07
@Luc, waar staat dit standbeeld precies ?  Is het al voltooid ?  Wanneer heb je deze foto's genomen ?

Verleden zomer 2008. Is ergens in de nabijheid van Cagayan de Oro in Mindanao.

Salvador City, Misamis Oriental.

http://www.panoramio.com/photo/9689262
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Baliw-katok


opinie

Dat beeld is gebouwd volgens de verschijningvorm zoals gezien door de Poolse zuster Maria Faustina Kowalska.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ganda

T'ja op sommige plaatsen kun je spreken van echte godsdienswaanzin.  :negatief:


Luc

Aan de ene kant enorm katholiek en aan de andere kant nog enorm veel bijgeloof. Alle mogelijke soorten boze geesten en wat nog allemaal...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda

#13
Chapel of the Angry Christ in Victorias City ( Negros )




http://www.picsaway.com/view/agry_christ_3260008673_7b48e7a706_o-6d9d91c5c2.jpg




.

Guadalupe

Lijkt Jesus als een glijbaan wel.
Compleet mesjokke daar.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Rich

Zo hypocriet als de pest zijn ze.

Ze zitten vooraan in de kerk, en eenmaal buiten zijn ze zo corrupt als het maar zijn kan, en bestelen je ook nog als je niet uitkijkt.

Over zonden gesproken.
Rich de Nederbelg.

Mawibata




Citaat van: Guadalupe op zondag 28 juni 2009, 10:08:48
Lijkt Jesus als een glijbaan wel.
Compleet mesjokke daar.


Dit is geen glijbaan, maar een trap tot boven heb ik kunnen zien op een van de foto's, hyperlink geplaatst door LUC.





Mawibata



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Wel, ik ben vorige week eerst paar dagen in Bohol geweest en daar hebben ze het ook erg ... waanzin nabij. Op alle trikes staat er wel altijd een verwijzing naar Jezus. Nu iedereen doet wat hij wilt he.

Nadien ben ik met mijn vriendin naar haar geboorteplaats geweest, in Misamis Oriental, en op oudjaar ben ik met haar (op mijn initiatief en vooral uit nieuwsgierigheid) naar de mis geweest. Ikke als enige witte in een bomvolle kerk ... je kan je al inbeelden ...  :denk: ... hoe iedereen aant kijken was.

Het was een ervaring ... spijtig genoeg verstond ik geen woord van wat de priester aant vertellen was ... en nu het meest bizarre ... men is daar een nieuwe kerk aan het bouwen, is al jaren bezig ... net naast de bestaande kerk (eeuuhhhhh grote stal zou een betere omscrhijving zijn) en op een zeker moment tijdens de mis, komt er een heel lange rij (zoals tijdens de communie) naar voor om iets af te geven, juist ja, schenkingen voor de nieuwe kerk. Ik was aan het denken, die mensen hebben al niks en dan geven ze het beetje dat ze hebben aan de kerk voor het bouwen van een nieuw kerkgebouw  :denk: ... en het stopt niet ... op een zeker moment, roept de priester om wie wat gegeven heeft  :denk: ik weet niet wat jullie daar van denken, ik denk er alvast het mijne van.

Ik zei tegen mijn vriendin dat ik dat schandalig vond, zij begreep mij niet (natuurlijk niet)  :neeneenee:, ik zei dat de kerkfabriek zo schandalig rijk is, rijkdom heeft verworven op de kap van de arme mens, ze maar is moest googlen naar het vaticaan ... dat de kerkfabriek die toch claimt er te zijn voor de arme mens, beter is wat geld zou mogen vrijmaken voor een kerken in armere landen ... ooohjeeeee ... dat was heiligschennis  :lachen:


Limburger

Ja, dat afkondigen wie wat gegeven heeft vond ik in het begin ook erg vreemd. Dit gebeurt niet alleen in de kerk maar bij alle inzamelingen voor een goed doel.
Als we hier in Cebu met de Rotary club iets organiseren wordt er gelijk op de volgende vergadering afgelezen wie wat gegeven heeft.
Hier in onze subdivisie is met kerstmis een inzameling gebeurd voor de buren (squaters) en prompt hetzelfde iedere gever werd genoemd. Alleen vervelend als je geen geld hebt gegeven maar iets in natura dan staat er alleen "kleren" en kun je niet nagaan of dat meer of minder waard was dan de 1,000Pesos van de buurman
:lachen:

Het is dus een algemeen gebruik hier om giften te vermelden, het voordeel is wel dat er meer gegeven wordt

Als ik iets geef vertel ik er altijd bij dat ze moeten zeggen dat de gever anoniem wil blijven. Dat zet ze een beetje aan het nadenken, zo leren ze nog wat.

Adriaan

En niet alleen in de Phils. In Thailand werden inzamelingen voor de (Boeddhistische) tempel soms per luidsprekerwagen gepleegd.  Handig want men kon meteen de naam van de gever omroepen plus het bedrag dat hem was afgezet. Althans dat was zo'n kleine vijftig jaar geleden nog het geval.

Amice

Het laatste nieuws(maar is al weer enige jaren gedateerd) omtrent de luidsprekers daar in thailand is dat ze nu op de vuilniswagen zitten......om de bevolking engels te leren.

je maakt wat mee hier hoor. :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent