Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kinderbijslag

Gestart door Fail_over, maandag 21 juni 2010, 20:44:07

Vorige topic - Volgende topic

disnoke

Citaat van: Fail_over op maandag 21 juni 2010, 23:11:38
Citaat van: disnoke op maandag 21 juni 2010, 22:11:27
Ik denk wel dat ze hier moeten wonen en naar school gaan als ze leerplichtig zijn, deze site kan je misschien helpen

http://www.rkw.be/nl/index.php

Heb al op die site gekeken, maar staat geen antwoord.

Om recht te hebben op kinderbijslag moet een kind in principe in België verblijven.

Maar er zijn uitzonderingen:

verblijf in een ander land, maximum 2 maanden per jaar, in een of meerdere keren,
verblijf in een ander land alleen in de schoolvakanties, maximum 120 dagen per jaar, in een of meerdere keren,
verblijf in een ander land om gezondheidsredenen, maximum 6 maanden,
studeren in een land waar de Europese sociale verordeningen van toepassing zijn: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tjechië, het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord Ierland, IJsland, Zweden en Zwitserland,
buiten België studeren met een studiebeurs van een Belgische of buitenlandse instelling,
studeren in een land waarmee België een bilaterale overeenkomst gesloten heeft: Algerije, Marokko, Tunesië, Turkije en de landen van ex-Joegoslavië,
als de persoon die recht heeft op kinderbijslag buiten België werkt als gedetacheerde, dus verder in de Belgische sociale zekerheid blijft, en zijn gezin samen met hem in het buitenland verblijft: www.meta.fgov.be.

Fail_over

Citaat van: disnoke op dinsdag 22 juni 2010, 06:20:58
Om recht te hebben op kinderbijslag moet een kind in principe in België verblijven.

Dat "in principe" is in Nederland ook. Maar toch krijg ik kinderbijslag voor ze.
Maar niemand in België dus. Blijkt.

Alle info en websites getoond had ik al doorgespit voor ik dit postte.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......