Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

School nivo in de Fhils

Gestart door Fail_over, dinsdag 29 juni 2010, 22:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Amice

CitaatNormaal gezien om hier in België een job te krijgen op hoog niveau moet je al minstens 3 talen kennen.

Dat is niet zo moeilijk voor een filippijn hoor,
Tagalog,cebuana,engels   kijk ik noem we zo al 3 op. :jajaja:

Hoge neuzen beleid noem ik dat en arrogantie ten top.
Als nl. een filippijnse master opleiding is gedaan bij een ched geaccrediteerde universiteit, dan dient de Filippijnse master ook master in europa te zijn ten gevolge van het Lissabon verdrag.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Zelfs dan nog, je vergeet dat België wel drietalig is. Nederlands, Frans en Duits. De Duitse gemeenschap is wel klein. Denk je dat een groot bedrijf je in Brussel als manager gaat aanwerven als je geen Frans kent.  :neeneenee:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Dat was ik niet vergeten hoor.  :neeneenee:

Frans(mijn zwager) moet je wel kennen ja anders gaat er niets. :biggrinn:

Wel n beetje tegenstrijdig he al die commotie dat de walloniers enkel mee eters zijn en dat vlaanderen beter onafhankelijk kan zijn, maar frans, tja dat moet dan wel weer.  :ikkeniebegrijp:

Ik denk toch dat wallonie een groot afzetgebied is, die vlaanderen nog wel eens kon gaan missen .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Luc op woensdag 30 juni 2010, 01:09:44
Zelfs dan nog, je vergeet dat België wel drietalig is. Nederlands, Frans en Duits. De Duitse gemeenschap is wel klein. Denk je dat een groot bedrijf je in Brussel als manager gaat aanwerven als je geen Frans kent.  :neeneenee:

Ja, absoluut. 2 van mijn schoonzussen spraken toen ze werden aangenomen enkel Engels en hun eigen taal. Hun functie heeft te maken met de financien van het bedrijf en moeten veel reizen naar de USA.

Hangt allemaal van de aard van de functie af. Ja dus Luc  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Phille

Toch heel even nuanceren, meertaligheid van een manager wordt voornamelijk gevraagd in de Brusselse regio, dan bedoel ik kennis van en Frans en Nederlands en eventueel Engels. Buiten die regio is het eerder Nl/En of Fr/En, waar het vaak zo is dat de Franstalige managers belabberd Engels spreken of zelfs helemaal niet.

Pieter-Jan

Ik lees hier overal dat het onderwijs wel mee valt op de phils maar we moeten toch toegeven dat ze met een serieus probleem zitten op vlak van hoofdrekenen. Ik ken er die van de unif komen en een rekenmachine nodig hebben voor bvb 120+130. Ook is het idd waar dat ze heel veel leren over hun eigen land en dan een beetje over U.S. Wat er in de rest van de wereld gebeurd daar weten ze geen snars van. Europa is al helemaal van de wereldkaart geveegd. Ik zei eens tegen een Atheneo student dat ik van belgie kom. Hij vroeg me waar dat was in U.S. :ikkeniebegrijp: Zo iets zeg je niet tegen een belg. :lachen:

Johan En Elvie

#26
Het onderwijs is helemaal ondermaats in de Filippijnen ze hebben nog een heel lange weg af te leggen geloof me vrij.
Ze zijn hier reeds in de wolken als een kleine van 5 jaar oud een normaal gesprek kan voeren terwijl dit bij ons nog als een achtergesteld kind wordt gezien.

En of ze zo veel weten over hun eigen land? daar ben ik ook nog niet zo zeker van hoor ik merk dat nu met mijn vragen over Filippijnse bergketens, ze weten er niets over. zelfs niet als ze er met hun neus opwonen weten ze nog niet of die bergen een naam hebben. Als ik dan vraag of ze dat niet hebben geleerd in school? dan waren ze waarschijnlijk afwezig die dag zeggen ze. Naar mijn mening zijn ze meer afwezig dan aanwezig in de klas en zo leer je ook niets natuurlijk en daar ligt het probleem.
De ouders zijn gewoon niet voldoende opgeleid om hun kinderen te puchen om naar school te gaan, als ze naar een andere plaats gaan op familiebezoek zullen ze niet zeggen ja maar mijn kind moet naar school, ze zullen de kinderen meenemen de school is toch niet belangrijk, familie komt op de eerste plaats.
En dan zijn ze verwonderd dat hun kinderen later geen kansen krijgen in het leven terwijl ze hen die zelf hebben ontnomem door hun laksheid.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

yepyep

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 23 december 2010, 09:39:59
Het onderwijs is helemaal ondermaats in de Filippijnen ze hebben nog een heel lange weg af te leggen geloof me vrij.
Ze zijn hier reeds in de wolken als een kleine van 5 jaar oud een normaal gesprek kan voeren terwijl dit bij ons nog als een achtergesteld kind wordt gezien.

En of ze zo veel weten over hun eigen land? daar ben ik ook nog niet zo zeker van hoor ik merk dat nu met mijn vragen over Filippijnse bergketens, ze weten er niets over. zelfs niet als ze er met hun neus opwonen weten ze nog niet of die bergen een naam hebben. Als ik dan vraag of ze dat niet hebben geleerd in school? dan waren ze waarschijnlijk afwezig die dag zeggen ze. Naar mijn mening zijn ze meer afwezig dan aanwezig in de klas en zo leer je ook niets natuurlijk en daar ligt het probleem.
De ouders zijn gewoon niet voldoende opgeleid om hun kinderen te puchen om naar school te gaan, als ze naar een andere plaats gaan op familiebezoek zullen ze niet zeggen ja maar mijn kind moet naar school, ze zullen de kinderen meenemen de school is toch niet belangrijk, familie komt op de eerste plaats.
En dan zijn ze verwonderd dat hun kinderen later geen kansen krijgen in het leven terwijl ze hen die zelf hebben ontnomem door hun laksheid.

Mijn ervaring is anders. Op jonge leeftijd durf ik te beweren dat ze selfsame wat beter ontwikkeld zijn dan de gemiddelde Europeaan gezien het dagelijkse huiswerk dat ze meekrijgen.

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 23 december 2010, 09:39:59
Het onderwijs is helemaal ondermaats in de Filippijnen ze hebben nog een heel lange weg af te leggen geloof me vrij.
Ze zijn hier reeds in de wolken als een kleine van 5 jaar oud een normaal gesprek kan voeren terwijl dit bij ons nog als een achtergesteld kind wordt gezien.

En of ze zo veel weten over hun eigen land? daar ben ik ook nog niet zo zeker van hoor ik merk dat nu met mijn vragen over Filippijnse bergketens, ze weten er niets over. zelfs niet als ze er met hun neus opwonen weten ze nog niet of die bergen een naam hebben. Als ik dan vraag of ze dat niet hebben geleerd in school? dan waren ze waarschijnlijk afwezig die dag zeggen ze. Naar mijn mening zijn ze meer afwezig dan aanwezig in de klas en zo leer je ook niets natuurlijk en daar ligt het probleem.
De ouders zijn gewoon niet voldoende opgeleid om hun kinderen te puchen om naar school te gaan, als ze naar een andere plaats gaan op familiebezoek zullen ze niet zeggen ja maar mijn kind moet naar school, ze zullen de kinderen meenemen de school is toch niet belangrijk, familie komt op de eerste plaats.
En dan zijn ze verwonderd dat hun kinderen later geen kansen krijgen in het leven terwijl ze hen die zelf hebben ontnomem door hun laksheid.


Johan, kan jij mij eens uitleggen?  Je zegt, het onderwijs is ondermaats in de Filippijnen.

Zelf zeg je dat ze waarschijnlijk meer afwezig dan aanwezig zijn op school, en dat ouders hun kinderen te weinig pushen.
Wat heeft dat dan te maken met de kwaliteit van het onderwijs?  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

opinie

Mijn vrouw zegt altijd dat haar moeder hun naar school joeg (desnoods met harde hand) maar gelijktijdig zegt ze dat de lagere en middelbare school een lachertje was.
Huiswerk? Beter dan in de EU?  :haha: Standaard in de  :smiley-philippines: was copy & paste. Huiswerk is geen nut dan. De schok komt voor velen als ze naar college gaan. Geen vrienden die laten afschrijven, onheil, driewerfs onheil! Een andere uitspraak: een meisje uit een buitenbarangay was veel afwezig en moest bij een examen naast mijn vrouw zitten. Van de lerares kreeg mijn vrouw volgende opdracht: "Laat haar spieken anders denken ze dat ik geen les kan geven!" :mauer:
Leerboeken die kan men huren in de bib.  :ikkeniebegrijp: Les meevolgen in het boek?  :ikkeniebegrijp: Moet dat?

Eén van mijn nichtjes is onderwijzeres. Eerste lagere school (groep 3) en zij heeft een luxe-eus klaslokaal!
  • geen stroom
  • geen water
  • 47 leerlingen
  • een deel kan de eigen naam niet schrijven
  • de zesdejaar hebben les onder het afdak voor haar lokaal, dus zij moet maar harder roepen dan haar collega

Als ze één minuut per leerling besteed dan zijn er maar dertien minuten over voor de les. Ze zei me een tijdje terug: "It's very hard"

Positief punt is dat ze in de stad (Cadiz) geen kinderen meer toelaten zonder dat ze naar de kleuterschool gingen. Op die manier kunnen ze als tellen en schrijven. Nu hadden mijn vrouw en haar zussen en broers geluk dat mijn schoonmoeder geen analfabeet was maar kinderen die dat geluk niet hebben......
Negatief punt: kleuterschool kost geld.

Het probleem is ook dat ongeschoolden geen nut zien in een scholing voor de kinderen. Een vicieuze cirkel.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus