Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verplaatsbare airco?

Gestart door eddyvm, zaterdag 3 juli 2010, 05:30:36

Vorige topic - Volgende topic

eddyvm

hallo mensen
kan iemand van jullie ons een goed model aanraden van een verplaatsbare airco voor ons huis in de phils?De ruimte die oa moet gekoeld worden is ongeveer 45m³ groot.Op welke zaken dient men op te letten?kostprijs?Merken?Alvast bedankt voor de reakties

callebaut

Hallo eddy , misschien heb je hier iets aan , er is zelfs een berekeningsmodule hoe zwaar uw unit moet zijn .

http://whirlpool.net.au/wiki/?tag=aircon_faq

Fail_over

Verplaatsbaar moet toch geen probleem zijn? Vaste units liggen tussen de 16 en 20 K. (Manila) Losse heb ik gezien rond de 5 a 6 K. FF rond shoppen en je asawa laten afdingen. :lachen: :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos

#3
Die verplaatsbare arcons vind ik eerlijk gezegd zen geld niet waard.

Heb ooit eens verbleven in een kamertje 4 bij 4 en met een joekel van zo'n arcon, emmer er onder en al bij al was het echt niet wat ik verwachte van een arcon.

Een gewone fan bracht meer soelaas.

Men ervaring met die verplaatsbare dingen is dat die niet voldoen van wat je er van verwacht word.

Kan ook niet anders als je het prijsverschil bekijkt.......

Ik zou er nooit geld aan geven.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

ganda

Citaat van: Digos op zaterdag  3 juli 2010, 19:47:52

Die verplaatsbare arcons vind ik eerlijk gezegd zen geld niet waard.

Heb ooit eens verbleven in een kamertje 4 bij 4 en met een joekel van zo'n arcon, emmer er onder en al bij al was het echt niet wat ik verwachte van een arcon.

Een gewone fan bracht meer soelaas.

Men ervaring met die verplaatsbare dingen is dat die niet voldoen van wat je er van verwacht.

Kan ook niet anders als je het prijsverschil bekijkt.......

Ik zou er nooit geld aan geven.

:daag:


Klopt volledig, wij hebben vroeger ook zo een ding gehad. Nu hebben we een split systeem, is stukken beter.


Fail_over

KLopt wel, in de Fhils zou ik ook voor split level kiezen. Ik heb hier in Bels zo'n verrijdbaar ding. Bij de huidige temperaturen van 36 graden binnen kan hij het maar net een paar graden frisser maken in een klein slaapkamertje. Tis wel mider gedoe bij installeren.

Split levels zijn duurder maar ook beter.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Raftie

Een echte mobiele aircon heb ik hier in de Filippijnen nog niet gezien. Die dingen worden gemaakt maar moeten nog altijd hun warmte naar buiten kunnen afvoeren.
Je vindt hier wel volop aircoolers, die werken op een totaal ander principe, er wordt vocht aan de lucht toegevoegd en daardoor krijg je een gevoelsmatige afkoeling.
Het effect van dat principe is enkel voelbaar in droge warme streken. Voor de Filippijnen een fabeltje want hier is de lucht zeer vochtig.
Zo'n ding kopen is pure geldverspilling hier.
Beste principe, ook in de Filippijnen, is werken met een split. Je moet de warmte buiten het lokaal kunnen afvoeren of het airco principe werkt niet.

Luke

Die "mobiele" aircons bestaan wel maar je moet dan een luchtafvoerslang zien kwijt te geraken naar buiten of een andere kamer. Het ding moet naast je staan om enig effect van koeling te voelen. Voor de rest moet je om het uur de waterbak leegmaken. Dan zie je pas hoe vochtig dit klimaat is.

Pieter-Jan

Citaat van: Raftie op donderdag 26 mei 2011, 04:50:55
Een echte mobiele aircon heb ik hier in de Filippijnen nog niet gezien. Die dingen worden gemaakt maar moeten nog altijd hun warmte naar buiten kunnen afvoeren.
Je vindt hier wel volop aircoolers, die werken op een totaal ander principe, er wordt vocht aan de lucht toegevoegd en daardoor krijg je een gevoelsmatige afkoeling.
Het effect van dat principe is enkel voelbaar in droge warme streken. Voor de Filippijnen een fabeltje want hier is de lucht zeer vochtig.
Zo'n ding kopen is pure geldverspilling hier.
Beste principe, ook in de Filippijnen, is werken met een split. Je moet de warmte buiten het lokaal kunnen afvoeren of het airco principe werkt niet.

:thumb: klopt raftie. Heb die mobiele aircos hier ook nog niet gezien. Staat wel vol in de malls met van die nep aircons. Dat zijn gewoon air evaporators. Je kunt idd zien of het een echte airco is als hij een luchtafvoerslang naar buiten heeft. De evaporators zijn meestal van IWATA brand. Verspil er je geld niet aan. Echte aanraders zijn de nieuwe split type panasonic inverter aircons met eco patrol. Je hoort deze airco niet draaien en als er niemand in de kamer is voor 30 min gaat hij automatisch 3 graadjes warmer om energie te sparen. Als je terug binnenkomt koelt hij weer wat meer. Echt super silent. Onze gastenkamers hebben zulke aircos. Wel wat prijzig maar super en spaart ook veel energie uit.