Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

saudi arabian airlines

Gestart door Baliw-katok, vrijdag 16 juli 2010, 21:39:18

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Heb een mooie aanbieding gezien bij Saudi Arabian Airlines, maar jammer genoeg zijn alle commentaren over deze maatschappij verre van denderend.  Iemand ervaring met deze airlines ?  Waar vind je ergens de zwarte lijst met dubieuze vliegmaatschappijen ?


Robert

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 16 juli 2010, 21:39:18
Heb een mooie aanbieding gezien bij Saudi Arabian Airlines, maar jammer genoeg zijn alle commentaren over deze maatschappij verre van denderend.  Iemand ervaring met deze airlines ?  Waar vind je ergens de zwarte lijst met dubieuze vliegmaatschappijen ?


wat is de aanbieding ?

Baliw-katok

Heb maar direct geboekt : ticket incl tax : 465.05 â,¬ per persoon.

Voor 4 volwassenen inclusief servicekosten en annulatieverzekering : 1904.20 â,¬

En is het al wat minder luxueus aan boord van het vliegtuig, dan hebben we een aardig centje uitgespaard waarmee we ons 3 weken durende verblijf in de Phils ruimschoots kunnen goedmaken.  :thumb:

Digos


Mooie prijs heb je kunnen bedingen.

Hoe is het volledige reisschema met deze maatschappij voor jullie?

O0


LIVE ONCE - LIVE IT

Ifugao

Heb ervaring met deze maatschappij. Service is goed, geen vertragingen ondervonden. Enige punt van overweging: geen alcohol aan boord (vond ik geen probleem) Stewardessen in burka. (vond ik wel een probleem hahaha) en verder steun je de staatskas van een islamitische staat met het boeken van een vlucht met deze maatschappij (vind ik ook wel een probleem)
Ik vertrok uit Saudi en was verplicht met Saudi airlines te vliegen. Het KAN zijn dat de regels met betrekking tot alcohol en burka's anders zijn als je vertrekt uit een ander land.

Baliw-katok

vluchtschema

Parijs CDG 12.25 - Riyad RUH 19.45
Riyad RUH 03.50 - Manila MNL 18.15

Manila MNL 20.15 - Riyad 01.10
Riyad 04.15 - Parijs CDG 10.10

Enige minpunt is wel de lange wachttijd tijdens de heenreis.

Ifugao

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag 17 juli 2010, 08:00:04
Enige minpunt is wel de lange wachttijd tijdens de heenreis.

En Riyad Airport is nou niet bepaald een shopping paradijs....... :negatief:

Mawibata

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag 17 juli 2010, 08:00:04
vluchtschema

Parijs CDG 12.25 - Riyad RUH 19.45
Riyad RUH 03.50 - Manila MNL 18.15

Manila MNL 20.15 - Riyad 01.10
Riyad 04.15 - Parijs CDG 10.10

Enige minpunt is wel de lange wachttijd tijdens de heenreis.

Baliw, ga je met de TGV naar Parijs ?  Indien ja, valt de prijs mee ?
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Pjottr

kan iemand mij uitleggen waarom ze op een zwartelijst staan? Slecht onderhoud Ik hoor nooit iets van ze en zeker geen neerstorten van deze vliegtuigen.
Dus misschien watanders?? Politieke reden?
Gr
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Luc

Citaat van: pjottr op zaterdag 17 juli 2010, 11:12:49
kan iemand mij uitleggen waarom ze op een zwartelijst staan? Slecht onderhoud Ik hoor nooit iets van ze en zeker geen neerstorten van deze vliegtuigen.
Dus misschien watanders?? Politieke reden?
Gr
Pjottr

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

callebaut

Ik heb geprobeerd een simulatie te maken  Manila - Parijs - Manila en kom steeds op plus 2000 dollar per persoon eco class  .... misschien doe ik iets verkeerd ; maar bij Etihad kom ik uit op 1001 dollar Mnl - Bru - Mnl ....... :weetikniet:

Baliw-katok

@ Mawibata : zoals de vorige keer (toen we met Qatar vertrokken vanuit Parijs), zullen we gebracht worden door een vriend. Kostprijs, een gezellig etentje en een pasalubong.

@ Callebaut : ik heb wel geboekt via bcd-travel en niet rechtstreeks bij Saudi Arabian Airlines

Wat betreft die zwarte lijst : Saudi Arabian Airlines staat er niet op, de meest Filippijnse maatschappijen (waaronder Cebu Pacific) wel.  En nochtans vind ik Cebu Pacific een goede en betrouwbare organisatie.

callebaut

                                         Ik denk niet dat air crash de oorzaak zou zijn ...... om een maatschappij op de zwarte lijst te zetten ; heeft eerder te maken met het onderhoud van de vloot ....

                                       
                                       

Baliw-katok

volgens http://www.airlinequality.com/Forum/seats.htm krijgt Saudi Arabian Airlines drie sterren (op een schaal van 1 tot 5) net zoals KLM en SN Brussels Airlines.  Het zal wel geen topmaatschappij zijn, maar prijs/kwaliteit een goede keuze voor een redelijke service.  Allez zo hoop ik toch, nog een 8 tal maanden wachten vooraleer ik dit al dan niet kan bevestigen.

Luc

1996 Charkhi Dadri mid-air collision

The 1996 Charkhi Dadri mid-air collision occurred on 12 November 1996 when Saudi Arabian Airlines Flight 763 (SVA 763), a Boeing 747-168B en route from New Delhi, India, to Dhahran, Saudi Arabia, collided in mid-air with Kazakhstan Airlines Flight 1907 (KZK 1907), an Ilyushin Il-76 en route from Shymkent, Kazakhstan  to New Delhi, over the village of Charkhi Dadri, Haryana, India. All 349 people on board both flights were killed, making it the deadliest mid-air collision in history.

http://www.youtube.com/watch?v=7dtWylFUrak
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Citaat van: callebaut op zaterdag 17 juli 2010, 12:37:13
                                         Ik denk niet dat air crash de oorzaak zou zijn ...... om een maatschappij op de zwarte lijst te zetten ; heeft eerder te maken met het onderhoud van de vloot ....

                                       
                                     

Dat klopt callebaut.

Het wil niet zeggen, dat als een maatschappij op de zwarte lijst staat, dat ze dan veel zouden neerstorten.
Kijk eens naar Philippine airlines, Cebu Pacific, enz............nou die vliegen wat af op een dag.

Het heeft te maken met bijvoorbeeld verschillende normen in Europa in vergelijking met Azie.
Veelal heeft het te maken met slecht of te weinig onderhoud, laksheid enz.

:daag:
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Mawibata op zaterdag 17 juli 2010, 12:14:31
Citaat van: Luc op zaterdag 17 juli 2010, 11:48:16










:lachen:     :lachen:     :lachen:


Als ik morgen of volgende week met Saudi Arabian zou vertrekken, zou ik het niet leuk vinden om hier een paar foto's van gecrashte vliegtuigen te zien. Voor iemand met vliegangst doe je op die manier enkel nog wat kolen op het vuur. Onderschat de vliegangst bij vele mensen niet, het is geen lolletje.  :neeneenee:

Ik herinner mij nog als vandaag de Bijlmerramp met de Boeing 747 van El AL in De Bijlmermeer/ Amsterdam. Ik heb daar voordien 1 jaar gewoond waar hij neerstorte. Twee weken na de ramp moest ik vertrekken naar Manila, na al die beelden een week gezien te hebben op tv en in de kranten. Ik had daarvoor nooit vliegangst, maar die beelden bleven mij gans de vlucht bij, en bij de geringste turbulentie zat ik verstijfd in mijn stoel.

Een veilige vlucht allemaal !  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Mawibata





Rich : Waarom plaats jij de foto's dan nogmaals.

Ze waren nu bijna uit beeld.    :ikkeniebegrijp:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Ja, klopt. Had ik beter niet gedaan MET die foto's.
Rich de Nederbelg.

innka3

Citaat van: Mawibata op zaterdag 17 juli 2010, 21:38:04




Rich : Waarom plaats jij de foto's dan nogmaals.

Ze waren nu bijna uit beeld.    :ikkeniebegrijp:



http://www.airliners.net/
hier nog meer over vliegtuigen die niet meer opstijgen   :haha: en die nog vliegen  :thumb: