Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bezienswaardigheden

Gestart door benosabi, dinsdag 20 juli 2010, 07:48:07

Vorige topic - Volgende topic

benosabi


hallo

ik heb veel vragen he, zoals jullie zien op de andere topic ook :-)

maar wij logeren in traders hotel in Manilla, waar we vorige keer voor ons 1ste zoontje ook waren

graag wilden we Manilla een klein beetje verkennen
zoals

Fort santiago ( iemand ervaringen ermee)
coconut palace ????
misschien moeten we sommige uitstapjes zeker doen ?????


tips zijn altijd welkom.
uitstapjes zoals Rizal park , manilla bay, ( iemand ervaring)
de zoo van manilla hebben we al gedaan :-)



hallo

ik ben sabine en we hebben een adoptiekindje uit de filippijnen
nu wachten we op ons tweede kindje en hopen dit jaar ons kindje te mogen gaan halen, daarmee dat ik tips zoek voor onze reis :-)
groetjes

Rich

Hallo Benosabi,  :welcome: in het forum hier.

Traders hotel is een erg goed hotel, ben daar 2 keer geweest.

Een paar tips voor uitstappen kan ik je zeker aanbevelen.

1/ Corigidor Island ben ik ook 2 keer geweest en is absoluut de moeite : http://corregidorisland.com/
2/ Hidden Valley Springs, een stukje paradijs op aarde :  http://www.travelmart.net/philippines-laguna/hidden-valley/index.html

3/ Ga je in oktober of april, dan zou ik een bezoek brengen aan de manila FAME, in het Covention center en de PICC ( Roxas Boulevard) het is een beurs van handicrafts gemaakt in de Filippijnen en je kan hier stalen kopen voor een appel en een ei, of je krijgt ze voor niets. Zeg tegen de standhouders dat je gaat importeren en stalen nodig hebt. Handtassen, meubelen, sieraden,...teveel om op te noemen : http://www.manilafame.com/en/

4/ Lake Taal in Tagatay : http://www.taalvolcano.net/

5/ Restaurant "The singing cooks and waiters "Ihaw Ihaw" Roxas boulevard : http://www.manilablog.com/singing-cooks-and-waiters/
6/ Fort Santiago is ook de moeite om eens te bezoeken, maar niet te vergelijken met bv Corigidor Island. http://www.latinamericanstudies.org/ft-santiago.htm

Veel plezier daar en een goeie reis alvast  :thumb:

:daag: Rich.

Wanneer  ga je?
Rich de Nederbelg.

benosabi

hallo Rich

dank u voor deze mooie tips, ga ze zeker gebruiken

zodra we een telefoontje krijgen voor ons 2de kindje
moeten we 2 maanden alles regelen en we kunnen vertrekken :-)
we hopen in Oktober november te mogen vertrekken
dan zouden we in augustus ons kindvoorstel moeten hebben :-)

de taalvulkaan wilde we ook bezichtigen maar klopt het dat het 3 uren rijden is van traders hotel naar taalvulkaan ??

groetjes en bedank he
hallo

ik ben sabine en we hebben een adoptiekindje uit de filippijnen
nu wachten we op ons tweede kindje en hopen dit jaar ons kindje te mogen gaan halen, daarmee dat ik tips zoek voor onze reis :-)
groetjes

Rich

Citaat van: benosabi op dinsdag 20 juli 2010, 08:16:57

de taalvulkaan wilde we ook bezichtigen maar klopt het dat het 3 uren rijden is van traders hotel naar taalvulkaan ??

groetjes en bedank he

Ja dat klopt wel zo'n beetje, 2,5 à 3 uur maar dan zie je ook weer wat meer van het land onderweg.

:daag:
Rich de Nederbelg.

callebaut

Citaat van: benosabi op dinsdag 20 juli 2010, 07:48:07

hallo

ik heb veel vragen he, zoals jullie zien op de andere topic ook :-)

maar wij logeren in traders hotel in Manilla, waar we vorige keer voor ons 1ste zoontje ook waren

graag wilden we Manilla een klein beetje verkennen
zoals

Fort santiago ( iemand ervaringen ermee)
coconut palace ????
misschien moeten we sommige uitstapjes zeker doen ?????


tips zijn altijd welkom.
uitstapjes zoals Rizal park , manilla bay, ( iemand ervaring)
de zoo van manilla hebben we al gedaan :-)






Manila Baywalk is niet meer zoals voorheen , wegens teveel criminaliteit is het niet meer toegestaan om nog kraampjes op te zetten s'avonds ( burgemeester heeft dit verboden )
Rizal park is indrukwekkend bij aflossing wacht , is gelegen rxs blv net voorbij de Amerikaanse Ambassade  richting Tondo .
Mall Of Asia als je graag winkelt of GreenBelt te makati ... :daag:

Phille

Hey Benosabi,

:welcome:

In Manilla is er eigenlijk niet bijzonder veel te zien (wat betreft bezienswaardigheden dan toch) plus het is daar verdomd warm, niet aangenaam om er rond te lopen (heel veel luchtvervuiling en ooooohhhh zo druk), hoe lang denk jij daar te verblijven en heb je nog andere bestemmingen in gedachte?



Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda

#8
Alhoewel ik geen kerkloper ben heb ik  de San Augustin Church met bijhorend museum in Intramuros bezocht.
Het bijhorende museum gaat om 8 uur open en het is de moeite waard. Op dat vroege uur loop je daar zo goed als alleen en kun je stiekem fotos nemen. Zo heb ik een kiekje van de graftombe van de stichter van Manila, Miguel Lopez de Legaspi. Ook een algemeen zicht vanop de eerste verdieping kon ik niet laten en een zaal vol prachtige amphoren staat er ook op. Ik heb er een uur rondgelopen en echt genoten van de koelte en de rust. Toen ik omstreeks 9h00 wegging begonnen de echte toeristen te komen. De toegangsprijs was pesos 65 (in 2005 ) in de prijs was een drankje inbegrepen.

Schuin over de kerk is het Casa Manila, voor pesos 40 ( in 2005 ) kun je een kijkje nemen in het 19e eeuws interieur. Prachtig meubilair, Venetiaanse luchters ( spijtig genoeg soms beschadigd)  Mooie parketvloeren, antieke badaccomodatie, dubbele latrine en chique binnenplaatsen.
Overal staan er guards en op sommige ogenblikken werkten het constante goodmorning en andere opdringende vragen me wel op de zenuwen.

Als laatste heb ik een blik geworpen in de kathedraal en die viel me wat tegen. Er staat wel een enorm orgel ( het grootste van Azie en gebouwd door Nederlanders ) Het ding staat  boven wat weggestoken in het donker en dat is zonde.


benosabi

Citaat van: Phille op dinsdag 20 juli 2010, 09:45:02
Hey Benosabi,

:welcome:

In Manilla is er eigenlijk niet bijzonder veel te zien (wat betreft bezienswaardigheden dan toch) plus het is daar verdomd warm, niet aangenaam om er rond te lopen (heel veel luchtvervuiling en ooooohhhh zo druk), hoe lang denk jij daar te verblijven en heb je nog andere bestemmingen in gedachte?



hallo

we gaan ons adoptiekindje halen , daarmee zijn we dan met 2 kindjes he
verre bestemmingen denk ik niet dat ze aankunnen.
daarmee wilde we wat rond manilla wat verkennen, maar blijkbaar is er niet veel jammer he

we weten wel dat tegenover ons hotel een binnen en buitenspeeltuin is :)
we hopen toch wat te kunnen bezichtigen,
we zullen 14 dagen verblijven, waarmee we ook verplichte bezoekjes moeten doen,
zoals het adoptiebureau van de filippijnen
klm gebouw, belgische ambasade en nog vele bezoekjes.

ons eerste zoontje was in een weehuis , zeker een uur gereden.
het kan zijn dat ons 2de kindje aan de andere kant van manilla of ergens anders zal zijn

maar als ons kindjes groter zijn, gaan we zeker de mooiste delen van de filippijnen bezichtigen :-)

groetjes sabine
hallo

ik ben sabine en we hebben een adoptiekindje uit de filippijnen
nu wachten we op ons tweede kindje en hopen dit jaar ons kindje te mogen gaan halen, daarmee dat ik tips zoek voor onze reis :-)
groetjes