Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bezienswaardigheden

Gestart door benosabi, dinsdag 20 juli 2010, 07:48:07

Vorige topic - Volgende topic

benosabi


ps dank u voor de leuke tips,
fort santiago staat al zeker op onze programme :-)
zoals de taalvulkaan leek me ook heel mooi (zullen zien hoe ons 2de kindje is)

groetjes
hallo

ik ben sabine en we hebben een adoptiekindje uit de filippijnen
nu wachten we op ons tweede kindje en hopen dit jaar ons kindje te mogen gaan halen, daarmee dat ik tips zoek voor onze reis :-)
groetjes

Digos


CitaatZo heb ik een kiekje van de graftombe van de stichter van Manila

Blijkbaar heb je wel meer kiekjes......maar daar zien we hier niks van  :ikkeniebegrijp:

LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Citaatwe weten wel dat tegenover ons hotel een binnen en buitenspeeltuin is

Vanuit traders hotel is dat iets links ertegenover het heet Star city. daarachter ligt nog de cartbanen en ernaast paintball schietterreinen.
Recht tegenover traders vindt je het cultureel centrum en rechts ervan de jachthaven waar je lekker rustig kunt genieten van n kop koffie.

Onder in Traders hotel zelf bevindt zich nog de ISis bar http://www.isis.com.ph/index.html
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

tbennekik

Hallo,

Opgelet met Taal Vulcano, heb enige weken geleden gelezen dat de krater wegens uitbarstingsgevaar niet meer te bezoeken is. Anders beslist de moeite waard. Heb dit vorig jaar gedaan.




Een andere uitstap weg uit Manila is Pagsanjan Falls. Ter plekke huur je een kano met twee roeiers en afhankelijk van de waterstand in de rivier zeulen beide mannen je naar de waterval. Hier kan je met een vlot tot achter de waterval worden getrokken. Uiteraard is een gratis bad inbegrepen.







Verder vind ik in Manila het Chinese kerkhof wel de moeite. Je moet dit doen met een gids want het is niet onmogelijk om er te verdwalen. De gids die wij hadden was iemand die op het kerkhof geboren was en zichzelf Engels had geleerd. We hebben er een paar uur rondgedwaald tussen de meest exclusieve "graven".



Een andere bezienswaardigheid is het coconut palace dicht bij het cultureel centrum. Alhoewel ze beweren dat het het paleis van Marcos was, is het eigenlijk gebouwd om onderdak te bieden aan de paus (een van de vorige dan), doch die vertikte het van in zoveel luxe te slapen.



Wat ik zelf nog niet gezien heb is het bamboe orgel in Las Piñas, dus ik weet niet of het de moeite waard is.

Groeten

tbennekik

Fail_over

Tja, wat hebben wij gedaan? Manilla Ocean Park (2x), Rizal park, Malabon zoo, Mall of asia, Glorietta Mall, Mall North Edsa, Greenhills Mall, MESI park, bij de dam, Quezon Memorial circle, met het Gloria animal zoo.

Verder kan je beter naar de Provincy gaan als je het echte leven wilt ervaren. Of de chanties, maar dat is zonder bekende daar niet aan te raden.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ganda

Citaat van: Digos op dinsdag 20 juli 2010, 20:52:34

CitaatZo heb ik een kiekje van de graftombe van de stichter van Manila

Blijkbaar heb je wel meer kiekjes......maar daar zien we hier niks van  :ikkeniebegrijp:



ah, u wilt kiekjes.  Effe zoeken. ( moet ik wel de foto's kleiner maken dan 200K )



san agustin binnenkoer



Interieur



de stichter van Manila



de zaal met urnen







Luc

Citaat van: Amice op dinsdag 20 juli 2010, 21:56:51
Citaatwe weten wel dat tegenover ons hotel een binnen en buitenspeeltuin is

Vanuit traders hotel is dat iets links ertegenover het heet Star city.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Als je gaat eten in "La cocine de tita Moning" kun je de oude Legarda Mansion bezoeken.

http://www.lacocinadetitamoning.com/thelegardamansion.php
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

benosabi


hallo

amai hebben ze deze gerenoveerd of zo
toen we het laatst hebben gezien (4 jaar geleden) 2005  zag het er niet zo mooi uit :-)

groetjes en nog eens bedankt iedereen voor de leuke tips :-)


hallo

ik ben sabine en we hebben een adoptiekindje uit de filippijnen
nu wachten we op ons tweede kindje en hopen dit jaar ons kindje te mogen gaan halen, daarmee dat ik tips zoek voor onze reis :-)
groetjes

Mawibata

#19
Taal Vulcano :


Let wel op dat je je niet laat rollen, zowel voor het overzetten met het bootje, als voor de huur van de paarden (muilezels ?) heb ik veel te veel betaald. (Dat heb je met 1. een bedeesde schoonfamily, en 2. een blanke die toch bulkt van het geld, althans volgens hun)














Pagsanjan Falls

Ook het huren van een banca met roeiers is mij heel duur uitgevallen.

Ik wilde niet toegeven, want ik had al over hun praktijken gelezen in een reisboek.

Mihmi wel, want hun kinderen waren ziek, en hadden geen geld voor de school etc....

Zij heeft 3.500 Piso betaald ipv van de normale prijs ( ik dacht zo'n 600 Piso)

Dan hebben ze halverwege ook op onze kosten gegeten en gedronken, kwestie van op krachten te komen.


Daartegenover, hoedje af   :hoedjeaf:  want het is (stroomopwaarts) zwoegen in zo'n hitte, en dan nog een dikke witneus in de banca.









Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.