Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

200 php voor pin transactie?

Gestart door Fail_over, zondag 15 augustus 2010, 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Het betalen met VISA geeft al eens problemen op de  :smiley-philippines: , of ze maken het 5 tot 20 % duurder , of ze kopiëren alle gegevens van je kaart incl code # . Voor ik mijn VISA kaart gebruik informeer ik mij dus eerst even wat hun polici is . Het is me al enkele malen gebeurd dat ik alle inkopen heb laten staan, hoewel het eerder meer en meer uitzonderlijk is dat ze problemen maken....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

paco1938

Er werd op dit topic niet meer sinds lang gereageerd omdat die 200php niet meer veranderd is.
Alléén, nu sinds enkele dagen vraagt B D O 250php, per transactie met een buitenlands kaart.

Kano

Het wordt dan een dure grap om bijvoorbeeld  P 40000 te pinnen met je buitenlandse bankkaart. Bij een automaat die max P 10000 per keer geeft ben je dan al P 1000 kwijt. (€ 16,66)

Pinnen met een lokale kaart kost niets bij de ATM's van de eigen bank en P 12 of P 15 pesos per geldopname bij een niet eigen bank en je kunt de limiet laten verhogen.

Voor het verzenden van geld naar de Filipijnse bank gebruik ik sinds enige tijd transferwise.com. Kijk en vergelijk.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

eddyvm

Hallo
Werkt tranferwise ook andersom?Indien ik geld vanuit ph naar belgie wil sturen?Of misschien op een andere manier?groetjes aan iedereen

Kano

Nee Transferwise werkt (nog) niet andersom.

Heb het lange tijd geleden eens gevraagd bij de BPI, daar kon men een groter bedrag sturen naar NL alleen dien je dan te bewijzen waar dat geld vandaan komt. Ga daar eens langs en bij andere banken. Praat dan wel met de manager!

En misschien hier http://www.mycurrencytransfer.com/money-transfers, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

eddyvm

Bedankt kano
Goed dat je terug bent en het goed stelt.groetjes vanuit bingag,dauis,panglao.eddy

peldoman

Pinnen met je  :nederlandsevlag: card kost nu dus Php250 
Nu vertelde mij laatst een Nederlander hier, dat als je 250 handtekeningen weet
te verkrijgen, dat opstuurt met een soort protestbrief, de bank dat niet meer mag berekenen.

Nu ben ik daar niet verder op in gegaan, ik dacht  'zal wel'  maar nu hoorde ik hetzelfde verhaal
vorige week van een Engelsman.

Is hier iemand bekend mee?



Ronny55

Gewoon niet met een buitenlandse pinkaart pinnen. Als toerist kan ik dat begrijpen maar in de  :smiley-philippines: wonend  :weetikniet: . Heb een  :smiley-philippines: bankrekening kost me niets en kan 2x 20.000 per dag pinnen.

Wat die 250 handtekeningen betreft  :weetikniet: , heel onwaarschijnlijk  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

tjenn

Hoe wordt je pension gestort naar hier Ronny? In mijn geval zend 1van mijn zonen geld naar de bank alhier via moneytransfer want via een bank in Belgie verlies je toch wel wa geld denk ik.

Pinkpanther

Dus pinnen met  :nederlandsevlag:  betaalkaart kost 250 peso   .... is dit voor de  :smiley-philippines:  bank en komen daar ook nog de kosten bij voor de Nederlandse bank ?
ING kost bv 2.25%  + 1.1 % koersopslag.

PP   :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: