Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

200 php voor pin transactie?

Gestart door Fail_over, zondag 15 augustus 2010, 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

rudy1962

Citaat van: xav op zondag 15 augustus 2010, 16:00:47
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 15:34:28
Citaat van: Kano op zondag 15 augustus 2010, 15:22:37
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 14:58:03
I Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Is dat storten goedkoper dan pinnen ??
5 euro per keer dus als ik genoeg stort hoef ik geen ATM te gebruiken daar

welke bank is dat Rudy...? voor 5 euro zal ik het ook wel doen... laatste keer ik een groot bedrag versluisde betaalde ik 32 euro voor deze transactie... bij ING...
Geen bank,Xav, met moneytrans

xav

Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 16:06:44
Citaat van: xav op zondag 15 augustus 2010, 16:00:47
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 15:34:28
Citaat van: Kano op zondag 15 augustus 2010, 15:22:37
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 14:58:03
I Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Is dat storten goedkoper dan pinnen ??
5 euro per keer dus als ik genoeg stort hoef ik geen ATM te gebruiken daar

welke bank is dat Rudy...? voor 5 euro zal ik het ook wel doen... laatste keer ik een groot bedrag versluisde betaalde ik 32 euro voor deze transactie... bij ING...
Geen bank,Xav, met moneytrans

ah ok... is voor mij ook niet echt een optie... zou ik naar antwerpen moeten rijden om de transactie te doen... kan ik beter terug met ING...
veel pinnen moet ik niet doen daar ik meestal cash geld mee neem... maar mijn vrouwtje gebruikt een argenta kaart, dus zal ze elke keer 10.000 moeten pinnen om zo weinig mogelijk van die absurde kosten te moeten betalen  :negatief:

rudy1962

Citaat van: xav op zondag 15 augustus 2010, 16:50:21
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 16:06:44
Citaat van: xav op zondag 15 augustus 2010, 16:00:47
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 15:34:28
Citaat van: Kano op zondag 15 augustus 2010, 15:22:37
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 14:58:03
I Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Is dat storten goedkoper dan pinnen ??
5 euro per keer dus als ik genoeg stort hoef ik geen ATM te gebruiken daar

welke bank is dat Rudy...? voor 5 euro zal ik het ook wel doen... laatste keer ik een groot bedrag versluisde betaalde ik 32 euro voor deze transactie... bij ING...
Geen bank,Xav, met moneytrans

ah ok... is voor mij ook niet echt een optie... zou ik naar antwerpen moeten rijden om de transactie te doen... kan ik beter terug met ING...
veel pinnen moet ik niet doen daar ik meestal cash geld mee neem... maar mijn vrouwtje gebruikt een argenta kaart, dus zal ze elke keer 10.000 moeten pinnen om zo weinig mogelijk van die absurde kosten te moeten betalen  :negatief:


Is er werkelijk geen moneytrans-punt in je buurt? Het zou me verwonderen

Kano

#13
Ik lees op de site van Moneytrans http://www.moneytrans.be/ned/ en dan op "Philippines" klikken:

If you are not able to visit one of our locations you can transfer your funds to our ABN-AMRO account 49.79.12.279 and Moneytransfer wil proceed to transfer your remittance to The Philippines. If it is your first time please send a registration email to Philippines@moneytransfer.be

Iemand dat al op deze manier gedaan?

:hoedjeaf:

PS Wat is de wisselkoers die Moneytrans hanteert??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stip66

Als ge wilt bestolen worden waar ge zelf bijstaat moet ge inderdaad bij deze soort van kantoren storten. ( slechte wisselkoers en je wordt nog bestolen door de transferkost ).

Bij Westen Union bv, betaalde ik hier transferkost ( â,¬ 15 ). Bij afhaling dient men nogmaals 20 of 30 pesos te betalen voor het ontvangen. DIEVEN zijn het !!!

Ik stortte online php 50,000 op de rekening van mijn vrouw, via de Bank van De Post. Vaste kost â,¬ 7, ongeacht het bedrag. Ze moeten wel ongeveer een week wachten voor ze het ginds kunnen verzilveren via Bank van De Post  :floet:

rudy1962

Citaat van: stip66 op zondag 15 augustus 2010, 17:23:32
Als ge wilt bestolen worden waar ge zelf bijstaat moet ge inderdaad bij deze soort van kantoren storten. ( slechte wisselkoers en je wordt nog bestolen door de transferkost ).

Bij Westen Union bv, betaalde ik hier transferkost ( â,¬ 15 ). Bij afhaling dient men nogmaals 20 of 30 pesos te betalen voor het ontvangen. DIEVEN zijn het !!!

Ik stortte online php 50,000 op de rekening van mijn vrouw, via de Bank van De Post. Vaste kost â,¬ 7, ongeacht het bedrag. Ze moeten wel ongeveer een week wachten voor ze het ginds kunnen verzilveren via Bank van De Post  :floet:

Western Union is idd niet aan te raden Peter, maar moneytrans vind ik goed, ook de wisselkoers

Fail_over

In het begin had ik ook een aantal maal via WU geld gestuurd, maar vond dat erg duur.

Tot nu to was de makkelijkste, goedkoopste, (En conrtoleerbaarste) manier de ABN-AMRO rekening waar mijn vrouw een pasje van heeft in de Fhils.

10 k uit de atm 2.25 eur kosten. Maar nu komt er die 200 php weer bij. Ze blijven kloten daar. Hoop maar dat het snel over is, en dat ze hier is.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Kano

F_O  De ABN-AMRO is zeker de goedkoopste niet. Bij de ING kan je namelijk gratis pinnen ook buiten de EU als je een betaalpakket hebt van â,¬ 7,80 per kwartaal. Maar nu is er dus een kink in de kabel gekomen, omdat de Filipijnse banken de witneuzen te pakken willen nemen.

Maar goed, jij zult er hopelijk binnenkort weinig last van hebben, want ik denk niet dat je je schoonfamilie een bankkaart cadeau zult doen  :biggrinn:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stijn54

Ik transfereer geld via LCC zie   www.lccmt.com.  Eerste maal persoonlijk gaan daarna per mail of fax na storting op rekening van ING. kosten 4 eur en goede wisselkoers tot op heden. Indien rekening vriendin BDO en gestort voor 12 uur geld soms al de volgende dag op rekening. :jajaja:

Baliw-katok

Andere goede moneytransfer is RIA : goede wisselkoers en lage kost (6â,¬ per transactie tot 500 â,¬).  Bovendien kan de begunstigde kiezen om het bedrag op de rekening te plaatsen, af te halen in een BDO waar men geen rekening heeft of thuisbezorgd te krijgen.  Geld is reeds beschikbaar 10 minuten na de transactie !

Veelal nachtwinkels zijn RIA-agent.

http://www.riafinancial.com/

Baliw-katok