Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

200 php voor pin transactie?

Gestart door Fail_over, zondag 15 augustus 2010, 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Gisteren bij BPI ook de vermelding "200P transaction fee".
Voordien geen "transaction fee"
Zal in de toekomst bij HSBC en CitiBank moeten gaan pinnen, maar die hebben slechts enkele kantoren in Metro Manila.
Of meer geld op mijn lokale rekening zetten en lokaal pinnen...

Amice

Storten op je lokale rekening brengt ook kosten met zich mee.

Ik weet niet waar je woont in manila maar n taxi kost mij ca. 150 heen en terug dus je bespaard al 2x de fee als je P30000 ineens gaat pinnen.

Na februari zullen die kosten wel weer verdwijnen, aangezien de pinoys dan geen OFW geld meer krijgen, en de banken dan graag weer iets willen verdienen aan ons.
Zou goed zijn als wij ze dan ook in hun vet laten gaarsmoren, wellicht ..nou heel misschien dan...leren ze er iets van.  :neeneenee:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: Baliw-katok op maandag 16 augustus 2010, 12:41:14
Andere goede moneytransfer is RIA : goede wisselkoers en lage kost (6â,¬ per transactie tot 500 â,¬).  Bovendien kan de begunstigde kiezen om het bedrag op de rekening te plaatsen, af te halen in een BDO waar men geen rekening heeft of thuisbezorgd te krijgen.  Geld is reeds beschikbaar 10 minuten na de transactie !

Veelal nachtwinkels zijn RIA-agent.

http://www.riafinancial.com/

Baliw-katok
Hoe met RIA contact nemen als je niet naar Brussel wil/kan? Contact form op hun website werkt niet.... Ik heb nog geen enkele nachtwinkel gezien met RIA-logo...;
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Citaat van: Amice op zondag 19 september 2010, 07:10:54
Storten op je lokale rekening brengt ook kosten met zich mee.

Ik weet niet waar je woont in manila maar n taxi kost mij ca. 150 heen en terug dus je bespaard al 2x de fee als je P30000 ineens gaat pinnen.

Met mijn Belgische Citibank bankkaart/pas pinnen bij Citibank Makati kost (nog) niks. Deposit op de Filipijnse Citibank rekening en dan kan ik eender waar lokaal pinnen. Klein probleem is dat ik maar maximaal 35000 per dag met de BE-pas kan pinnen.

Alfstand is niet echt een probleem. 1 KM wandelen kan geen kwaad. Een taxi enkel is 50p.


Amice

Vraagje Luke,

Is dit gratis omdat je een citibankkaart hebt of geldt dat gratis voor alle internationale kaarten van meastro of cirrus?

Indien gratis hebben we er naast HSBC wel weer n bank bij waar we terecht kunnen
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ladgar

Citaat van: vvjoris op zondag 19 september 2010, 09:16:18
Hoe met RIA contact nemen als je niet naar Brussel wil/kan? Contact form op hun website werkt niet.... Ik heb nog geen enkele nachtwinkel gezien met RIA-logo...;
In de Van Arteveldestraat in Antwerpen is er een chinees die een grote publiciteit op zijn raam heeft dat ze agent zijn van RIA finacials (ongeveer rechtover Biljarts Tissen)

vvjoris

Citaat van: ladgar op maandag 20 september 2010, 13:03:57
Citaat van: vvjoris op zondag 19 september 2010, 09:16:18
Hoe met RIA contact nemen als je niet naar Brussel wil/kan? Contact form op hun website werkt niet.... Ik heb nog geen enkele nachtwinkel gezien met RIA-logo...;
In de Van Arteveldestraat in Antwerpen is er een chinees die een grote publiciteit op zijn raam heeft dat ze agent zijn van RIA finacials (ongeveer rechtover Biljarts Tissen)
Ik heb een mailtje gekregen van LCC ook. Blijkbaar kun je via hun on line overschrijven naar een BDO-rekening met niet teveel kosten. Op hun website staat het niet, maar in de mail gaven ze me het adres van hun kantoor in Antwerpen: Appelmansstraat 25,Empire Shopping Centre 46, 2018 Antwerp, Belgique.
Binnekort zal ik eens naar de koekestad gaan é, 't is toch vlakbij...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

pvgossum

in het weekend een goede vriendin van mijn vrouw op bezoek gehad en zij raadde moneytrans aan (5 euro kost onafhankelijk van het bedrag en het zou mogelijk moeten zijn dit van bank tot bank te doen met moneytrans als intermediate bank, ik zoek dit verder uit. http://www.moneytrans.be/ in Gent (beetje zoeken op website: Brusselsesteenweg), antwerpen en bRUSSEL

Luke

Citaat van: Amice op maandag 20 september 2010, 12:55:06
Vraagje Luke,

Is dit gratis omdat je een citibankkaart hebt of geldt dat gratis voor alle internationale kaarten van meastro of cirrus?

Indien gratis hebben we er naast HSBC wel weer n bank bij waar we terecht kunnen

Het is gratis omdat ik destijds zo'n kosteloze rekening geopende bij Citibank Belgie. (zoiets als bij Argenta)
Dus niet omdat het Maestro of Cirrus is.
Alle transacties met deze kaart zijn zonder bijkomende kosten binnen Citibank Belgie. Maar dat sluit niet uit dat de Filipijnse banken die 150/200 peso er bij bovenop doen. Ipv 5000p (die je vraagt) is de uiteindelijke transactie 5200p.
Trouwens in vele Zuid Koreaanse ATM's doen ze hetzelfde!

JFK

Citaat van: Paring Belga op vrijdag 17 september 2010, 12:37:05
Gisteren gepind met BPI met een Belgische kaart, zero kosten.

Weet je wel heel zeker dat er geen kosten zijn ingehouden ? Het feit dat het niet op het schermpjhe wordt aangegeven mag nog niet vertaald worden dat er geen kosten worden verrekend.
BPI is nu al enige tijd begonnen met 200 Php in te houden (zie alle andere reakties van dezelfde strekking).
Ik ging ALTIJD pinnen bij de BPI hier in Dumaguete omdat dat qua lokatie het gemakkeleijkst was en je 10000 Php per transaktie ineens kon pinnen bij de ATM met mijn normale NL bankpas.
Ik ga nu naar de METROBANK hier die ook 10000 Php per transaktie kent en 150 Php fee berekent (volgens het schermpje !!).
Ik moet maar eens proberen 15000 of 20000 Php per keer te pinnen. Wie weet lukt dat. Iemand al geprobeerd ergens anders ?
JFKJFK